پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

غفوری فرد: زمان انتخابات همه احساس تکلیف کرده و جبهه تشکیل می دهند

غفوری فرد: زمان انتخابات همه احساس تکلیف کرده و جبهه تشکیل می دهند

*مهم نیست اصلاح طلب و اصولگرا را قبول داشته باشند، قانون مداری و تمکین به قانون اهمیت دارد. مخالف مشارکت شخص یا گروهی در عرصه سیاسی- انتخاباتی کشور نیستم اما حزب یا جبهه ای که می‌خواهد فعالیت سیاسی انجام دهد باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اقدام به ثبت تشکل خود کند.

تهران- ایرنا- فعال اصولگرا با اشاره به تشکیل ائتلاف هایی نوظهور در صحنه سیاسی کشور، گفت: معمولا زمان انتخابات همه احساس تکلیف می کنند و برای پست و مقام، جبهه های سوم و چهارم درست می‌کنند، اینها یکبار مصرف هستند.

«حسن غفوری‌فرد» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: ممکن است افرادی دور هم جمع شوند و با یک اعلامیه اعلام موجودیت کنند ولی از نظر قانونی نمی توانند فعالیت کنند زیرا فعالیت آنها در انتخابات ممنوع است، می خواهد جبهه سوم یا دهم باشد.
وی یادآور شد: کسی بخواهد کار سیاسی انجام دهد باید قوانین کشور را قبول داشته باشد. اگر نظم، قانون و تحزب را قبول ندارند چرا با عناوین حزبی بازی می کنند؟
این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: مهم نیست اصلاح طلب و اصولگرا را قبول داشته باشند، قانون مداری و تمکین به قانون اهمیت دارد. مخالف مشارکت شخص یا گروهی در عرصه سیاسی- انتخاباتی کشور نیستم اما حزب یا جبهه ای که می‌خواهد فعالیت سیاسی انجام دهد باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اقدام به ثبت تشکل خود کند.
غفوری فرد افزود: این گروه ها اگر هنوز اقدام به تاسیس نکرده اند باید مراحل قانونی را طی کنند و اگر قبلا ثبت شده اند باید اساسنامه و مرامنامه خود را با قانون جدید احزاب تطبیق دهند. هر خط و جبهه ای اعم از جبهه سوم و … اگر روند متعارف ثبت، تاسیس و معرفی خود به وزارت کشور را انجام ندهند غیر قانونی هستند.
وی ادامه داد: کاری نداریم آنها اصولگرایان را قبول دارند یا ندارند برای ما مهم فعالیت قانونی است و سخنان آنها تغییری در قانون ایجاد نمی کند.
رئیس پیشین خانه احزاب ایران خاطرنشان کرد: بر فرض بگویم هیچ فرد و گروهی را قبول ندارم آیا برای من مشروعیت به همراه دارد؟ بنابراین با سر و صدا کردن نمی توان در صحنه سیاسی کشور تاثیرگذار بود. اصولگرایان و اصلاح‌طلبان گروه‌های شناخته شده و شناسنامه دار هستند و عمل سیاسی آنها در چارچوب قانون است و با اعلام نظر برخی افراد مشروعیت و جنبه قانونی خود را از دست نمی دهند.
غفوری فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چند دستگی اصولگرایان، یادآور شد: اطمینان دارم برای انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی، اصولگرایان به لیست واحد در تهران می رسند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *