جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

مخالفت تگزاس با اجرای قانون ضد مهاجرتی ترامپ

مخالفت تگزاس با اجرای قانون ضد مهاجرتی ترامپ

*فرماندار آبوت در بیانیه‌ای عنوان کرد که ایالت تگزاس به عنوان اولین ایالت در سال جدید ۲۰۲۰ قوانین اجرایی پناهجویان را اجرا نخواهد کرد.

تهران- ایرنا- رسانه‌های محلی ایالت تگزاس روز یکشنبه نوشتند که برخلاف دستورات ضد مهاجرتی ترامپ، فرماندار این ایالت از اجرای فرمان رییس جمهوری آمریکا امتناع کرده‌است.

به گزارش روزنامه هاستون، گرت آبوت فرماندار ایالت به تازگی اعلام کرده است که ایالت وی دستورالعمل اجرایی سال گذشته ترامپ در مورد پناهجویان را اعمال نخواهد کرد.

فرماندار آبوت در بیانیه‌ای عنوان کرد که ایالت تگزاس به عنوان اولین ایالت در سال جدید ۲۰۲۰ قوانین اجرایی پناهجویان را اجرا نخواهد کرد.

طبق دستور اجرایی ترامپ در سپتامبر سال گذشته میلاد  ی ایالت‌های آمریکا باید در سال جدید از پذیرش پناهجویان جدید خودداری کنند.

به رغم دستور ترامپ، آبوت طی نامه‌ای به مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالت وی از قوانین کنگره در محدودیت پذیرش پناهجویان تبعیت نخواهد کرد.

نماینده حزب جمهوریخواه افزود: تگزاس که دارای بیشترین پناهجویان آمریکا در یک دهه گذشته بوده است، بیش از این سهم خود را در کمک به روند اسکان مجدد پناهندگان انجام داده است.

مرز مکزیک، از اصلی ‌ترین گذرگاه‌هایی است که پناهندگان آمریکای لاتین برای ورود به آمریکا از آن استفاده می‌کنند. ترامپ، در زمان انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود در این مرز دیواری برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی خواهد ساخت که با مخالفت شدید نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا رو به رو شد.

این در حالی است که چنین اقدامات و اظهاراتی از جانب ترامپ باعث بروز واکنش‌های منفی در آمریکا شده است. بسیاری، افزایش خشونت‌های مسلحانه علیه مهاجران و لاتینی تبارها را به دلیل اظهارات نژادپرستانه ترامپ عنوان می‌کنند.

این خشونت‌های مسلحانه در آمریکا طی یک سال گذشته به صورت فاجعه ‌باری افزایش یافته است، به گونه‌ای که آمار نشانگر وقوع ۳۸ حمله مسلحانه و کشته شدن ۵۱ تن در نقاط مختلف آمریکا حکایت دارد، که بیشتر این تیراندازی‌ها با اهداف نژادپرستانه صورت گرفته‌است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *