جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

آحارونوت: اجرای طرح الحاق عملا آغاز شده است

آحارونوت: اجرای طرح الحاق عملا آغاز شده است

روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش کرد اجرای طرح الحاق اراضی اراضی کرانه باختری به اراضی تحت اشغال اسرائیل عملا آغاز شده اما اسرائیل اعلام رسمی آن را به تعویق انداخته است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، دولت رژیم صهیونیستی تعدادی پروژه عظیم شهرک سازی در کرانه باختری را تصویب کرده که اجرای اولیه الحاق بخش گسترده ای از این منطقه محسوب می شود.

آحارونوت به نقل از پژوهشگر سازمان غیر دولتی “عیر عامیم” نوشت، پروژه هایی که هفته پیش تصویب شد در واقع گامی در جهت اجرای عملی طرح الحاق بدون اعلام رسمی است‌.

این پژوهشگر اسرائیلی گفت، تصویب این پروژه ها بسیاری از شهرک های فلسطینی را به مناطقی محاصره شده و جدا از هم تبدیل می کند و بعدها نیز ایجاد هرگونه ارتباط جغرافیایی میان مناطق فلسطینی را دشوار می کند.

پروژه هایی که هفته پیش تصویب شد شامل حفر تونل هایی به طول ۶۰۰ متر زیر شهرک الرام، دیواره قلندیا در شمال قدس اشغالی می شود تا شهرک های رام الله را به شهرکهای قدس متصل کند.

یدیعوت نوشت، این پروژه عملا شهرک های رام الله و مناطق صنعتی شهرک نشینان را به منطقه صنعتی عطاروت در شمال قدس متصل می کند.

این روزنامه مدعی شد، پروژه مذکور با موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین که به فلسطینی های این مناطق خدمت می کند، اجرایی می شود.

برای این پروژه هزاران دونم از اراضی کشاورزی فلسطین مصادره خواهد شد.

این در حالی است که دولت امارات مدعی است توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که با میانجیگری آمریکا حاصل شده، طرح الحاق را متوقف می کند اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی رسمی این ادعا را رد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *