شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

آریزونا، ترامپ را به مانع تراشی در برگزاری انتخابات متهم کرد

آریزونا، ترامپ را به مانع تراشی در برگزاری انتخابات متهم کرد

جانشین فرماندار ایالت آریزونا روز شنبه ترامپ را به مانع تراشی و اقدامات خرابکارانه در انتخابات از طریق پست متهم کرد و خواستار انجام تحقیقات در این مورد شد.  

به گزارش ایرنا، “کتی هوبس” جانشین فرماندار ایالت آریزونا گفت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ممکن است در ماه نوامبر (آبان) به طور غیرقانونی در تلاش باشد تا برنامه‌های رای گیری از طریق پست در ایالت آریزونا را تضعیف کند و از دادستان کل خواسته است تا تحقیقات را در این زمینه آغاز کند.

هوبس در پیامی توییتری نوشت: در آریزونا تاخیر تحویل آرا خلاف قانون است. در همین مورد من از دادستان کل “مارک برنوویچ” خواسته‌ام که درباره تغییرات اخیر در اداره پست آمریکا تحقیق کند و این‌که آیا دولت ترامپ مرتکب جرم شده است یا خیر؟

شیوع ویروس کرونا باعث شده که بسیاری در آمریکا نخواهند در مکان‌های سربسته تجمع کنند. همین امر باعث می‌شود که تعداد بیشتری بخواهند به جای حضور در مراکز رای‌دهی از امکان رای دادن پستی استفاده کنند.

روز چهارشنبه، دونالد ترامپ به خبرنگاران گفت که قصد ندارد قانون کمک ۲۵ میلیارد دلاری به اداره پست و کمک سه میلیارد و پانصد میلیون دلاری به تضمین سلامت انتخابات را امضا کند.

او گفت که دلیل مخالفتش هزینه زیاد این دو قانون است.

ترامپ بارها گفته که انتخابات پستی موجب تخلف و فساد می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه اقتصادی فاکس، گفت: «دموکرات‌ها] سه و نیم میلیارد دلار برای چیزی می‌خواهند که کلاهبرداری است.»

او در ادامه گفت: «حالا پول می‌خواهند بگیرند که اداره پست کار کند و میلیون‌ها برگه رای را جابه‌جا کند.»

ترامپ افزود: «اگر ما این قانون را امضا نکنیم، بودجه آن‌ها تامین نمی‌شود. پس همه نمی‌توانند پستی رای دهند. به هدفشان نمی‌رسند.»

با نزدیک‌ شدن زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تقابل نظر میان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر برگزاری آن به صورت پستی شدت بیشتری یافته است.

در همین رابطه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا روز جمعه به تلاش «دونالد ترامپ»  برای محدود کردن بودجه خدمات پستی آمریکا واکنش نشان داد.

او در مصاحبه‌ای گفت:  «آنچه شاهد هستیم در تاریخ سیاسی مدرن بی‌نظیر است. رئیس‌جمهوری در تلاش است مردم را تشویق کند تا در رأی‌گیری شرکت نکنند .

ترامپ مدعی است برگزاری انتخابات به صورت پستی که برای ممانعت از شیوع بیشتر ویروس کرونا در آمریکا پیشنهاد شده است، راه را برای هرگونه تخلف انتخاباتی باز می‌کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *