جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

احتمال تغییر حکم رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به اخراج!

احتمال تغییر حکم رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به اخراج!
رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری در حالی حکم تعلیق خود را سپری می کند که به تازگی به اخراج از تمامی سازمان‌های بین المللی هم تهدید شده است.

به گزارش مهر، بهمن ماه سال گذشته بود که «تاماش آیان» رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری پس از انتشار گزارش فساد سیستماتیک مالی به سه ماه تعلیق از فعالیت های خود محکوم شد تا مراجع بین المللی به اتهامات او رسیدگی کنند.

البته این پایان داستان تعلیق این رئیس ۸۱ ساله مجارستانی که حدود ۲۰ سال بر صندلی فدراسیون جهانی وزنه برداری تکیه زد، نبود و حالا او با درخواست یکی از اعضای هیات رئیسه مبنی بر اخراجش روبرو شده است.

گفته می شود یکی از اعضای کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی با افشای یک نامه محرمانه خواستار اخراج تاماش آیان از تمامی نهادهای بین المللی شده، چراکه حضور او در بدنه سیستم وزنه برداری و حتی ورزش جهان را شایسته و مفید نمی داند.

تاماش آیان از سال ۲۰۰۰ به عنوان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری انتخاب شد و تا سال گذشته برصندلی ریاست این فدراسیون تکیه زده بود.

جانشین موقت تاماش آیان در فدراسیون جهانی را فعلا «اورسالا پاپاندره‌آ» رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا بر عهده دارد تا سازمان های بین المللی به پرونده فساد مالی آیان رسیدگی شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *