شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

اصلاح بخش فعالیت احزاب در قانون انتخابات به دوره بعدی مجلس نمی‌رسد

اصلاح بخش فعالیت احزاب در قانون انتخابات به دوره بعدی مجلس نمی‌رسد
* اصلاحاتی در قانون انتخابات مجلس صورت گرفت که ورود احزاب برای ارایه لیست‌های انتخاباتی را تقویت می‌کند اما با توجه به ایراد شورای نگهبان به بخشی از قانون از جمله استانی شدن انتخابات، اصلاحات را نمی‌توان برای انتخابات دوره یازدهم مجلس لحاظ کرد هرچند شورای نگهبان به اصلاحات بخش احزاب ایرادی وارد نکرده است.

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: تقویت فعالیت‌های حزبی در انتخابات ضروری است اما با وجود اصلاح قانون انتخابات مجلس، اصلاحات مشمول انتخابات دوره یازدهم نمی‌شود.

به گزارش خانه ملت، «محمدمحمودی شاه‌نشین» روز سه‌شنبه در توضیح نقش احزاب در فعالیت‌های انتخاباتی، اظهارداشت: اصلاحاتی در قانون انتخابات مجلس صورت گرفت که ورود احزاب برای ارایه لیست‌های انتخاباتی را تقویت می‌کند اما با توجه به ایراد شورای نگهبان به بخشی از قانون از جمله استانی شدن انتخابات، اصلاحات را نمی‌توان برای انتخابات دوره یازدهم مجلس لحاظ کرد هرچند شورای نگهبان به اصلاحات بخش احزاب ایرادی وارد نکرده است.

وی با تاکید براینکه نقش احزاب در دوره جدید انتخابات مجلس تفاوتی با قبل نکرده است، خاطرنشان کرد: تقویت نظام حزبی موجب پاسخگویی نامزدهای منتخب مردم بعد از انتخابات می‌شود زیرا آن‌ها طبق اساسنامه حزب باید وعده بدهند و عملی کنند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هنوز نظام حزبی قوی نداریم که در انتخابات حضور داشته باشند و این پایداری را تقویت کند. حزب؛ تشکیلات، مرام‌نامه و اساسنامه پایدار دارد و افراد حزبی پایبندی بیشتری به اصول خواهند داشت.

محمودی شاه‌نشین یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس و شورای نگهبان مطالعات خوبی در زمینه تقویت فعالیت احزاب در انتخابات کردند اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *