جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

انتخابات در تعدادی از حوزه ها الکترونیکی برگزار شود

انتخابات در تعدادی از حوزه ها الکترونیکی برگزار شود
* رایزنی هایی با شورای نگهبان در حال انجام و پیشنهاد مشخص ما به شورای نگهبان ۳ پیشنهاد است؛ یکی اینکه تعدادی از میان ۱۱ استان که اغلب حوزه های آنها تک نماینده و تعداد محدودی از حوزه های با ۲ نماینده ای هستند، همچنین ۱۷۴ حوزه تک نماینده ای که داریم،  انتخاب شود؛ و در نهایت همان تعداد شهرستانی که در انتخابات شورای اسلامی بصورت الکترونیک برگزار شد، در این دوره هم به صورت الکترونیکی برگزار شود.

تهران – ایرنا- رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: پیشنهادات مشخص ما به شورای نگهبان این است که در تعدادی از حوزه های تک یا ۲ نماینده و شهرستان هایی که پیشتر انتخابات الکترونیکی را تجربه کردند، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «جمال عرف» در همایش مدیران فناوری اطلاعات استانداری ها با محوریت انتخابات، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: ستاد انتخابات از روز دوشنبه بیستم آبان ماه با افتتاح ستاد توسط وزیر کشور وارد فاز عملیاتی تری خواهد شد هر چند که از اردیبهشت امسال اقدامات را شروع کردیم و در این مدت آموزش عوامل اجرایی و ارزیابی استان ها در حال انجام است.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به لزوم انجام همزمان اقدامات اساسی در حوزه فناوری اطلاعات، بهره برداری از ظرفیت های فناوری های نوین مطرح در سیاست های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری را یکی از اقدامات ضروری در حوزه فناوری اطلاعات دانست و ادامه داد : تلاش می کنیم که اجماع بیشتری برای انجام کار میان عوامل اجرایی ستاد انتخابات و سایر نهادهای ذیربط صورت پذیرد.
عرف همچنین اظهار داشت: رایزنی هایی با شورای نگهبان در حال انجام و پیشنهاد مشخص ما به شورای نگهبان ۳ پیشنهاد است؛ یکی اینکه تعدادی از میان ۱۱ استان که اغلب حوزه های آنها تک نماینده و تعداد محدودی از حوزه های با ۲ نماینده ای هستند، همچنین ۱۷۴ حوزه تک نماینده ای که داریم،  انتخاب شود؛ و در نهایت همان تعداد شهرستانی که در انتخابات شورای اسلامی بصورت الکترونیک برگزار شد، در این دوره هم به صورت الکترونیکی برگزار شود.
رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث امنیت فضای مجازی، شبکه های اجتماعی را یکی از بسترهای اصلی تولید و نشر اخبار دانست و بر ضرورت رصد جدی در این حوزه تاکید کرد.
عرف با تاکید بر اهمیت و نقش شبکه های اجتماعی در انعکاس اخبار به صورت ملی و فراملی تصریح کرد: در مجموع از حیث ایجاد بسترهای ایجابی نسبت به برگزاری انتخابات در فضای سالم، امن و قانونمند  و آمادگی کامل درمقابل اقدامات سلبی که ممکن است معاندان نظام در دستور کار داشته باشند.
رییس ستاد انتخابات کشور بر لزوم نگاه فرا بعدی به حوزه فناوری اطلاعات تاکید و تصریح کرد: بخش عمده ای از سلامت و امنیت انتخابات بر دوش مجموعه فناوری اطلاعات است.
وی ابراز امیدواری کرد،  با تدبیری که در این دوره انجام می شود انتخاباتی در شان و تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم که خروجی آن مجلسی کارآمد باشد و آنچه که مردم با مشارکت حداکثری انتخاب می کنند منجر به افزایش کارآمدی و انسجام در کشور شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *