جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

ترکیه از بازگرداندن اعضای اروپایی داعش به کشورهایشان خبر داد

*چاتاکلی با اشاره به اینکه اعضای اروپایی داعش بعد از طی تشریفات قانونی اخراج، به کشورهای متبوع خود بازگردانده می‌شوند، تأکید کرد: روند اخراج اعضای اروپایی گروه تروریستی داعش، به دنبال اظهارات هفته گذشته سلیمان سویلو وزیر کشور آغاز شد.

آنکارا- ایرنا- وزارت کشور ترکیه، از آغاز روند بازگرداندن اعضای اروپایی گروه تروریستی داعش به کشورهای متبوع خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تایم ترک در روز دوشنبه، اسماعیل چاتاکلی سخنگوی وزرات کشور ترکیه این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگار آناتولی بیان کرد.

چاتاکلی با اشاره به اینکه اعضای اروپایی داعش بعد از طی تشریفات قانونی اخراج، به کشورهای متبوع خود بازگردانده می‌شوند، تأکید کرد: روند اخراج اعضای اروپایی گروه تروریستی داعش، به دنبال اظهارات هفته گذشته سلیمان سویلو وزیر کشور آغاز شد.

سخنگوی وزارت کشور ترکیه با بیان اینکه افراد اخراج‌شده، تابعیت کشورهای آلمان و دانمارک را دارند، افزود: دو داعشی را هم در شمال سوریه دستگیر کردیم که بعد از طی پروسه قانونی، به آلمان بازگردانده خواهند شد. روند اخراج تروریست‌های خارجی به کشورهای خود با قدرت تمام ادامه خواهد شد.

هفته پیش سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که آنکارا از روز دوشنبه آتی، اعضای خارجی داعش را به کشورهایشان مسترد خواهد کرد.

سویلو گفت: حتی داعشی‌هایی که شهروندی آنها در کشورهای متبوعشان لغو شده است، بازگردانده خواهند شد.

وی گفت: ما این افراد را مسترد خواهیم کرد و این کار از روز دوشنبه شروع خواهد شد.

وزیر کشور ترکیه روز شنبه گذشته نیز گفته بود، کشورش برای داعشی‌های خارجی هتل نیست.

وی افزود: ترکیه عناصر خارجی داعش را که در رأس العین و تل ابیض و در جریان عملیات «چشمه صلح» دستگیر کرده، به زندان‌های منطقه عملیات «سپر فرات» واقع در شمال سوریه منتقل کرده است.

سویلو گفت: هلند و انگلیس اقدام به سلب تابعیت از شهروندان داعشی خود کردند. همه (کشورهای اروپایی) به منظور شانه خالی کردن از مسؤولیت‌هایشان به ساده ترین راه متوسل شدند.

ترکیه چند هفته پیش با انجام عملیات موسوم به چشمه صلح برای مقابله با شبه‌نظامیان کُرد سوری به شمال سوریه حمله و در جریان آن شماری از داعشی‌های خارجی را دستگیر و زندانی کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *