پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

تقابل هوایی عربستان و یمن؛ جنگنده‌های سعودی دوباره فراری شدند

تقابل هوایی عربستان و یمن؛ جنگنده‌های سعودی دوباره فراری شدند

 

همزمان که عربستان سعودی مدعی شد با چند پهپاد یمنی مقابله کرده، صنعاء نیز از مقابله با شماری از جنگنده‌های مهاجم سعودی خبر داد و اعلام کرد که آنان را فراری داده است.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) امروز از مقابله با چند پهپاد مهاجم خبر داد که طبق ادعای این کشور از یمن برخاسته بودند.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن گفت، ائتلاف با چند پهپاد مقابله کرده و آنان را که جنبش الحوثی در یمن ارسال کرده بود،‌ ساقط کرده است. اما یمن امروز از حمله پهپادی خبر نداده و این خبر را تایید نکرده است.

همزمان خبرگزاری یمن (سبأ) از مقابله پدافند هوایی این کشور با دسته‌ای از جنگنده‌های ائتلاف سعودی خبر داد که قصد داشتند به نقاطی در استان مأرب حمله کنند.

یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن به سبأ گفت، پدافند یمن موفق شد با سامانه فاطر-۱ با جنگنده‌ها[ی ائتلاف سعودی] در آسمان شهرستان صرواح در استان مأرب مقابله کرد و آن را مجبور به فرار کرد.

به گفته این مقام یمنی، نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با تجاوز جنگنده‌های سعودی و حمایت از حریم هوایی یمن در آماده‌باش کامل قرار دارند.

این حمله عربستان پس از آن رخ داد که دو طرف درگیر، با درخواست سازمان ملل برای آتش‌بس فوری به دلیل شیوع ویروس کرونا موافقت کرده بودند اما ریاض همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *