پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

جمعیت حامیان انقلاب اسلامی برای انتخابات مجلس اعلام برنامه کرد

جمعیت حامیان انقلاب اسلامی برای انتخابات مجلس اعلام برنامه کرد
*اول اینکه طرحها و لوایح مورد نیاز اداره کشور را اخذ و با بررسی و تحقیق و استفاده از نهادها و ظرفیت‌های حوزه انتخابیه خود نسبت به تصویب آنها اقدام کنند تا بعنوان قانون در کشور مورد اجرا قرار گیرد.

تهران – ایرنا – دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی ضمن اعلام برنامه‌های این حزب برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم گفت: امید است با ایجاد موقعیت برای تحقق اهداف و برنامه‌های این حزب گامی برای ایجاد زمینه اجرایی شدن بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در اعتلای کشور و عظمت روز افزون ملت بزرگ ایران برداریم.

علی کیهانیان دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی درباره برنامه این حزب در انتخابات دوره یازدهم مجلس گفت: با توجه به آسیب شناسی‌های انجام شده نقش نظارتی مجلس در دوره یازدهم از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. بنابراین نمایندگان مجلس بر اساس قانون سه وظیفه اساسی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: اول اینکه طرحها و لوایح مورد نیاز اداره کشور را اخذ و با بررسی و تحقیق و استفاده از نهادها و ظرفیت‌های حوزه انتخابیه خود نسبت به تصویب آنها اقدام کنند تا بعنوان قانون در کشور مورد اجرا قرار گیرد.

کیهانیان اضافه کرد: دوم اینکه با ابزارها و نهادهایی که در قانون در اختیار آنها قرار دارد نسبت به اجرای صحیح و به موقع قوانین تصویب شده نظارت کنندو سوم اینکه در تمام امور قوای حکومتی و حاکمیتی حق تفحص و تحقیق را دارند تا در حفظ سلامت حکومت به شکل عام و برآورده شدن نیازهای مردم و کشور موثر باشند.

وی گفت: این جمعیت سعی دارد تا در برنامه خود برای معرفی نامزدهای یازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی خط مشی را طراحی کند تا ضمن کنترل و ارزیابی توان پاسخگویی لازم را هم داشته باشد.

کهیانیان افزود: احیای آرمان‌های انقلاب اسلامی برمبنای وصیت نامه حضرت امام(ره) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب با تصویب قوانین لازم برای پرهیز از اشرافیگری در مناسبات، مسافرتها، و کلیه مواردی که به مسئولین بعنوان خادم مردم مربوط میشود وقوانینی که کلیه ملت ایران را بعنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور از منایع و امتیازات موجود بصورت عادلانه برخوردارشوند و جلوگیری از انباشت سرمایه، باشد.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی ادامه داد: احیای فرهنگ پاسخگویی مسئولین در حوزه های محلی، ملی و بین المللی در قبال وظایف محوله و خروجی های بدست آمده که برعهده دارند، الزام تمام ارکان حکومت به اینکه همه جوانان را جهت اشتغال کار معرفی کند و یا حقوق معیشت یا زکات حکومتی پرداخت کند از برنامه های این حزب است.

وی اضافه کرد: قانونمند کردن نظام مدیریتی کشور و ایجاد سازو کارهای لازم برای ارتقاء منطقی اشخاص بدون سیاست‌زدگی در مستندهای حکومتی تا دایره مدیریت ارشد کشور از انحصار خارج شود، همچنین انتشار فهرست اموال و درآمدهای نمایندگان خود، چنانچه اموال آنها بصورت غیر متعارف زیاد شود در هر سال بررسی و آنها را به بیت المال باز گرداند.

کیهانیان گفت: نمایندگان منتخب تعهد کنند که ۴سال بصورت جهادی در تمام شبانه روز در خدمت مردم کوچه و بازار و اقشار مختلف بوده و در کلیه موارد با گروههای مختلف مردم مشورت کرده و نظر عامه مردم را در مجلس بیان نماید.

وی افزود: قانونمند نمودن کلیه فرآیندهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… و. کشور در تمام سطوح به نفع مردم و در جهت اشتغال و توزیع عادلانه پایداربه نحوی که انجام امور در کوتاهترین زمان و با کمترین مزاحمت و ایجاد فساد محقق شود.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایجاد قوانینی که وظیفه واقعی حکومت را نسبت به مردم بطور شفاف بیان کند و در صورت تخطی، فرد یا افرادخاطی در هرمقام و منزلتی که باشند در اسرع وقت مجازات شوند.

کیهانیان یادآور شد: با تاسیس تعاونی استانی توسط کلیه ساکنین همان استان خصوصی سازی واقعی صورت گرفته و تمام امور با این نهاد مردمی انجام شود، تا سود آن بین مردم تقسیم شده و در آبادانی استانها موثر شده تا از مهاجرتها و تراکم جمعیت در پایتخت جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: سبک زندگی با پاسداشت حرمت بانوان با ایجاد آرامش خاطر با حمایت‌های مالی و مستمراز بانوان از قبیل تصویب قوانین پرداخت حق نگهداری و تربیت کودکان و حق الزحمه پرستاری از والدین مسن، الزام حکومت به بیمه بانوان که بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند نسبت به استحکام خانواده اقدام شود.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: ایجاد فضای آزاد دموکراسی به معنای واقعی برای بیان و انتشار مسایل و مشکلات اجتماعی، فرهنکی، سیاسی توسط احزاب و تشکلهای سیاسی و مردم نهاد با تعیین مکانهایی خاص برای تجمع و ابراز عقیده مردم بدون نگرانی پیوستن افراد سوء استفاده گر نفوذی به جمع مطالبه گران واقعی، تا مطالبه گری در جامعه نهادینه شود. در حالیکه تاکنون مردم از این موضوع ترسانده شده و از این حق قانونی خود برخوردار نبوده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد موقعیت برای تحقق اهداف و برنامه های بیان شده گامی برای ایجاد زمینه اجرایی شدن بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در اعتلای کشور و عظمت روز افزون ملت بزرگ ایران برداریم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *