سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

جهاد اسلامی فلسطین: ایران با وجود تحریم‌ها همواره حامی فلسطین بوده است

جهاد اسلامی فلسطین: ایران با وجود تحریم‌ها همواره حامی فلسطین بوده است

*جمهوری اسلامی ایران از همان روز اول پیروزی انقلاب، موضع شجاعانه و محترمانه ای در قبال فلسطین و آرمانش اتخاذ کرد و در طول این سال‌ها با وجود فشارها و تحریم‌ها همواره حامی و پشتیبان فلسطین بوده است.

تهران-ایرنا- نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین( حماس) روز جمعه با اشاره به اینکه روز جهانی قدس یادآور دردها و رنج‌های مردم فلسطین است، از جمهوری اسلامی ایران به خاطر ایستادگی‌اش در کنار آرمان فلسطین و حمایتش‌هاش در عرصه‌های مختلف از فلسطینی ها، با وجود تحریم و فشارها قدردانی کرد.

عزام در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در غزه گفت:‌ مصادف شدن روز جهانی قدس با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نشانگر اهمیت و توجه امت اسلامی به فلسطین است.

وی افزود: روز جهانی قدس حامل این پیام به همگان است که آرمان فلسطین نزد امت اسلامی زنده است و هرگز از بین نمی‌رود. این روز، روز تجدید پیمان میان امت و فلسطین است.

عزام ادامه داد: روز قدس روزی است که مسلمانان در سراسر جهان با وجود همه تلاش‌ها برای نابود آرمان فلسطین، تعهد و تمسک خود را به قدس و آرمان فلسطین نشان می‌دهند.

عضو حماس همچنین از جمهوری اسلامی ایران به خاطر ایستادگی‌اش در کنار آرمان فلسطین و همه حمایت‌ها و کمک‌هایش در عرصه‌های مختلف به فلسطینیان قدرانی کرد.

این مقام فلسطینی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز از هیچ چیزی در برابر ملت فلسطین دریغ نکرده و همه گروه‌ها و طیف‌های آن همواره حامی فلسطین بوده‌اند.

عزام گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان روز اول پیروزی انقلاب، موضع شجاعانه و محترمانه ای در قبال فلسطین و آرمانش اتخاذ کرد و در طول این سال‌ها با وجود فشارها و تحریم‌ها همواره حامی و پشتیبان فلسطین بوده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: البته این تلاش‌ها تنها منحصر به تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و وادار کردن آن برای تغیر سیاست‌هایش نبوده اما ایران همواره موضع شجاعانه خود را در قبال فلسطین و مردمش حفظ کرده است.

عزام در ادامه همچنین با اشاره به اینکه تلاش‌های صهیونیست‌ها تنها به نابودی آثار و نشانه‌های واقعی شهر قدس محدود نمی‌شود، تاکید کرد: قدس جوهر درگیری است و اسرائیلی‌ها لحظه‌ای از یهودی‌سازی آن، بیرون راندن اهالی قدس و تحمیل محدودیت بر مردم قدس و مصادره اموال آنها برای تغییر واقعیت آن، دست برنداشته‌اند.

وی گفت: روز قدس در همین حال یادآور وضعیت شهر مقدس قدس و دردها و رنج‌های فلسطینییان به ویژه در قدس است.

عزام تاکید کرد: این تلاش‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین بی‌ثمر است و قدس در قلب همه فلسطینی‌ها و مردم کشورهای عربی و اسلامی مستدام باقی خواهد ماند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *