سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

حزب الله لبنان: وزارت خارجه پاسخ مناسبی به سفیر آمریکا بدهد

حزب الله لبنان: وزارت خارجه پاسخ مناسبی به سفیر آمریکا بدهد

اعضای فراکسیون «وفاداری به مقاومت» (حزب الله) در پارلمان لبنان امروز (دوشنبه) با ارسال نامه‌ای به «ناصیف حتی» وزیر خارجه این کشور به طور رسمی اعتراض خود را علیه سخنان مداخله‌جویانه سفیر آمریکا در بیروت، اعلام کردند و خواستار پاسخ مناسب وزارت خارجه به وی شدند.

 اعضای این فراکسیون در نامه خود به وزیر خارجه لبنان که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، خاطرنشان کردند که اقدامات «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت از روز آغاز ماموریت وی، باعث ایجاد نگرانی‌های گسترده شده است زیرا این سفیر با اظهارات و اقدامات خود تمامی عرف‌های دیپلماتیک و توافق‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته و باعث ایجاد تنش در میان گروه بزرگی از ملت لبنان شده است.

نمایندگان پارلمان لبنان افزوند که رفتارهای سفیر آمریکا آنان را واداشت با اعتراض و محکوم کردن آن، از وزیر خارجه لبنان بخواهند بر اساس کنوانسیون «وین» که از دیپلمات‌ها می‌خواهد از دخالت در امور داخلی کشورهای محل ماموریت خود اجتناب کنند، اقدام لازم را در برابر سفیر آمریکا در بیروت اتخاذ کند.

سفیر آمریکا اخیرا در گفت‌وگو با شبکه «الحدث» عربستان با «تروریستی» خواندن حزب‌الله از حضور وزیران حزب‌الله در دولت لبنان ابراز نگرانی کرده و مدعی شده بود که این جنبش باعث ایجاد بحران‌های اقتصادی در لبنان است،

اعضای فراکسیون «وفاداری به مقاومت» با اشاره به اظهارات مداخله جویانه شیا، تاکید کردند که حزب‌الله جنبشی ملی برای مقاومت است و سفیر آمریکا به دروغ آن را باعث وضع نابسامان اقتصادی و در تلاش برای کنترل دولت لبنان معرفی می‌کند.

این نمایندگان افزودند، تنها گناه حزب‌الله این است که به عنوان گروهی مقاوم و شریف اراضی اشغالی لبنان را از چنگ اسرائیل آزاد کرد و با سیاست‌های ظالمانه آمریکا مخالفت می‌کند.

اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت هدف سفیر آمریکا در بیروت را ایجاد فتنه و مقابل هم قرار دادن ملت لبنان و ایجاد شکاف میان لبنانی‌ها توصیف کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *