شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

«حسینی» با نگاه ملی، نماینده ایران در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری است

«حسینی» با نگاه ملی، نماینده ایران در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری است

*«مریم منظمی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درخصوص انتخاب سیده الهام حسینی به عنوان نماینده ایران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری اظهار داشت: حسینی نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری زنان و دارای تحصیلات عالیه دکترای تربیت بدنی و در حوزه زبان انگلیسی بسیار مسلط است. وی تمامی فاکتورهای لازم را برای نامزد شدن داشت.

تهران- ایرنا- نایب رییس زنان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: انتخاب الهام حسینی با ارزیابی‌های صورت گرفته براساس یک نگاه ملی بود و او پس از قبول این جایگاه مدافع حقوق تمامی ورزشکاران دنیا خواهد بود.

وی افزود: همانطور که نظر فدراسیون بر انتخاب حسینی بود، من هم موافق انتخاب او به عنوان نماینده ایران برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون بین‌المللی بودم. کمیسیون ورزشکاران در سال‌های گذشته انتصابی بوده است اما به پیشنهاد «محسن بیرانوند» دبیر فدراسیون وزنه‌برداری، این کمیسیون انتخابی شد و فدراسیون جهانی از این پیشنهاد استقبال کرد و پذیرفت تا کمیسیون را از انتصابی به انتخابی تغییر دهد.

نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: با ارزیابی‌هایی که انجام شد برای اولین بار یک زن را معرفی کردیم زیرا فعالیت ما به‌تازگی در این عرصه شروع شده است. برای ما مهم بود تا حتما یک زن را به عنوان نماینده انتخاب کنیم تا نشان دهیم که یک نگاه متوازن هم به حوزه زنان و نیز مردان داریم. عدالت را برقرار کردیم و رو به جلو گام گذاشتیم.

وی ادامه داد: بیرانوند برای انتخاب حسینی نظرم را پرسید و با تمام احترامی که برای او قائل بودم، پذیرفتم البته دختران دیگر نیز شرایط خاص خود را دارند و انتخاب حسینی با ارزیابی‌های صورت گرفته براساس یک نگاه ملی بود.

منظمی یادآور شد: حسینی باید در این سمت یک نگاه ملی به کشور ما داشته و مدافع حقوق ورزشکاران کل دنیا باشد. موردی که هم در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی، کمیته ملی المپیک و کمیسیون فدراسیون‌های ما وجود دارد. در واقع وظیفه اصلی او تصمیم گیری در انتخاب و برگزاری مسابقات و سرنوشت و آینده مربیان و ورزشکاران و بازنشستگی آنان خلاصه می‌شود. فعلا ساز و کاری درخصوص چگونگی انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی عنوان نشده است. قطعا درخصوص برنامه‌های آن تبادل نظر می‌کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *