چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

اخبار داغ

خباز: نگران تندروی اکثریت مجلس یازدهم هستم

خباز: نگران تندروی اکثریت مجلس یازدهم هستم

*برای چنین شرایطی مجلسی قوی و کارآمد و موثر نیاز است. مجلسی با این مشخصات در دور یازدهم شکل نمی‌گیرد مگر اینکه از توان متخصصان بیرون از مجلس استفاده کند. بنابراین موفقیت این مجلس به استفاده از تجارب متخصصان و خرد کارشناسان بستگی دارد.

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه نگرانم مجلس یازدهم شبیه مجلس هفتم باشد، گفت: اگر فراکسیون اقلیت مجلس یازدهم فعال عمل نکند در تندی‌ها و زیان‌های احتمالی فراکسیون اکثریت شریک خواهد بود.

«محمدرضا خباز» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در خصوص رویکرد مجلس یازدهم در ارتباط با مسائل کلان کشور و ارتباط آن با دولت، اظهار کرد: نمایندگان تازه انتخاب شده نمی‌توانند مشکلات کشور را درک و رفع کنند، مگر اینکه از خرد جمعی و از ظرفیت کارشناسان بیرون از مجلس استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی با استثنایی خواندن شرایط کشور، افزود: برای چنین شرایطی مجلسی قوی و کارآمد و موثر نیاز است. مجلسی با این مشخصات در دور یازدهم شکل نمی‌گیرد مگر اینکه از توان متخصصان بیرون از مجلس استفاده کند. بنابراین موفقیت این مجلس به استفاده از تجارب متخصصان و خرد کارشناسان بستگی دارد.

وی این‌ نوع مواضع را اوج تندروی دانست و اظهار کرد: برخی از این نمایندگان که خوشبختانه در اقلیت هستند الگوی خود را کره‌شمالی قرار داده‌اند اما مردم ایران، ملت رشیدی است و اجازه تندروی و تاخت و تاز به کسی نمی‌دهد.

خباز با بیان اینکه وجود و حضور ارزشمند مقام معظم رهبری اجازه تندروی به فرد یا جریانی را نمی‌دهد، عنوان کرد: نباید فراموش کرد ۱۶ اصلاح‌طلب و حدود ۴۰ نماینده مستقل هم وارد مجلس شده‌اند اگر دو کار انجام دهند، می‌توانند از این فرصت ۴ ساله استفاده کنند.

این فعال اصلاح‌طلب یادآور شد: یکی اینکه قبل از شروع به کار مجلس، باهم نشست‌هایی تشکیل دهند و در خصوص مدیریت چند کمیسیون مجلس به جمع‌بندی برسند. اگر این حدود ۶۰ نفر بتوانند کمیسیون‌هایی مثل اقتصادی، صنعت و اجتماعی را در اختیار بگیرند، از مصونیت برخوردار می شوند و اجازه تندروی را به برخی نمایندگان اکثریت نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: قدم دومی که فراکسیون اقلیت می‌تواند انجام دهد، بالانس (متعادل کردن) مجلس است. چون افرادی که هدفشان تخریب دولت و عقب رفتن کشور است، تا آخر خط خواهند رفت. بنابراین مجموع نمایندگان اصلاح‌طلب و مستقل‌ می‌توانند موازنه ایجاد کرده و نقش تنظیم کننده میانی را ایفا کنند. نمایندگان مستقل و اصلاح طلب وقتی مشاهده می‌کنند قانونی به زیان کشور است، با هم هماهنگ شده و با استفاده از ظرفیتهای قانونی موجود از حقوق ملت پاسداری کنند.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *