جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

خوشحالی و بُرد ” کولاکویچ ” حاصل اعتماد وی به جوانان ( یادداشت اکبر جهاندیده )

خوشحالی و بُرد ” کولاکویچ ” حاصل اعتماد وی به جوانان ( یادداشت اکبر جهاندیده )

“رواپرس” ؛ سرویس ورزشی _ مربی – کارشناس رسمی فدراسیون والیبال اکبر جهاندیده ،

 

بعد از ۲ شکستی که شاگردان کولاکوویچ در استارت ضعیف خود در جام جهانی ۲۰۱۹ مقابل روسیه و مصر متحمل شدند، دیروز بالاخره اولین پیروزی بلندقامتان ایرانی برابر کانادا ثبت شد. البته این اتفاق در روزی رخ داد که اکثر ستاره‌های اصلی ایران روی نیمکت بودند و احتمالا این اتفاق باعث اعتماد دو چندان کولاکوویچ به بازیکنان جوان‌تر می‌شود.

والیبالیست‌های ایرانی امروز در شرایطی از ساعت ۱۱:۳۰ به مصاف استرالیا رفتند که فرهاد قائمی به دلیل مصدومیت در این مسابقه حضور نداشت و با توجه به غیبت سیدمحمد موسوی در این رقابت‌ها، کولاکوویچ فقط می‌توانست از ۱۲ بازیکن استفاده کند.

استرالیا هم حریف شناخته شده‌ای برای ایران به شمار می‌رود. این ۲ تیم در همین یک ماه اخیر ۲ بار در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران با یکدیگر روبه‌رو شدند که یک بازی با برد کانگوروها و فینال آسیایی با برد و قهرمانی ایران همراه شد. حالا این ۲ تیم که رقبای اصلی در انتخابی المپیک هم هستند، در جام جهانی به مصاف هم می‌روند. استرالیا هم دقیقا مثل ایران در ۳ بازی قبلی خود فقط یک برد به دست آورده که آن هم برابر روسیه بوده است.

ایگور کولاکوویچ تیمش را با ترکیب امیر غفور، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا موذن(لیبرو) به زمین فرستاد. البته در اتفاقی جالب پوریا یلی وارد زمین شده بود، اما در همان ابتدا غفور جای او در پست پشت خط زن گرفت.

تیم ملی ایران فردا با تیم ملی برزیل دیدار خواهد داشت.

برش :

تیم ملی والیبال ایران که با ترکیب اصلی در جام جهانی 2019 ژاپن حاضر شده، در 2 بازی ابتدایی خود برابر روسیه و مصر باخت تا انتقادها از کولاکوویچ و شاگردانش به اوج برسد.

دیروز اما روز والیبال ایران بود و معروف و یارانش توانستند با یک نمایش دلپذیر 3 بر یک از سد کانادا عبور کنند تا هم از شوک 2 باخت قبلی خارج شوند و هم سلام دوباره ای به جام جهانی داشته باشند.

در ست نخست این کانادا بود که بازی را با نتیجه 18 – 25 به سود خود رقم زد، اما در 3 ست بعدی ایران 25 – 23، 27 – 25، 25 – 19 حریف را مغلوب خود کرد تا در مجموع 3 بر یک برنده باشد.

البته ناگفته نماند که کانادا در این دوره از مسابقات با قدرت کامل حاضر نشده و حتی سرمربی اصلی خود را در اختیار ندارد. آن ها پیش از این بازی مقابل برزیل و روسیه نتیجه را واگذار کرده بودند. گلن هوگ، سرمربی اصلی کانادا هم در ژاپن حاضر نشده و دنیل لویس این تیم را در جام جهانی 2019 هدایت می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *