پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

دولت تصمیم نهایی درباره جدایی ری از تهران را می‌گیرد

دولت تصمیم نهایی درباره جدایی ری از تهران را می‌گیرد

*این تصمیمات باید در اداره تقسیمات کشوری انجام گیرد و تنها شورای شهر نظرات خود را درباره این موضوع اعلام می‌کند، باید مستقل بودن شورای شهر ری را پذیرفت، چرا که بسیاری از افرادی که در شورای این شهرستان حضور دارند به مشکلات زیست محیطی و عمرانی منطقه تسلط کامل دارند.

شهرری- ایرنا- نماینده شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: دولت تصمیم نهایی درباری جدایی ری از تهران را می‌گیرد و مجلس تنها ناظر است و دیگر جریان‌ها نباید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

حجت نظری شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش آغاز به کار شورایاران محلات منطقه ۲۰ تهران در فرهنگسرای ولاء شهرری به ایرنا اظهارداشت: باید جنبه‌های مختلف موضوع جدایی ری از تهران را مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا بهترین راه حل برای منفعت شهروندان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: باید مستقل بودن شورای شهر ری را پذیرفت، چرا که بسیاری از افرادی که در شورای این شهرستان حضور دارند به مشکلات زیست محیطی و عمرانی منطقه تسلط کامل دارند.

نظری ادامه داد: شورای شهر این شهرستان نقش هدایت‌گر وتسهیل‌کننده مشکلات را ایفا می‌کند که برای تخصیص بودجه، سیاستگذاری ،تصمیم‌گیری و اجرا، بهترین‌ها را اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه جدایی ری در صلاحیت شورای شهر تهران نیست، گفت: این تصمیمات باید در اداره تقسیمات کشوری انجام گیرد و تنها شورای شهر نظرات خود را درباره این موضوع اعلام می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تعلل بحث جدایی ری از تهران با گذشت تقریبا ۳۰ سال از این موضوع، گفت: تصمیمات گرفته‌شده تاکنون به نفع ری بوده و دولت سعی بر حفظ وضع موجود دارد.

جدایی ری از تهران در سالهای اخیر به موضوع مهمی در این شهرستان مطرح شده است با وجود اینکه حدود دو ماه پیش این طرح با ۳۰  امضا در مجلس مطرح شد ولی همچنان مخالفان و موفقان زیادی در این زمینه اظهار نظر می‌کنند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *