جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

رئوفیان: دو طیف پایداری و شورای ائتلاف، در مجلس یازدهم اصطکاک خواهند داشت

رئوفیان: دو طیف پایداری و شورای ائتلاف، در مجلس یازدهم اصطکاک خواهند داشت

*مجلس دهم با مشارکت حدودا ۶۱ درصدی مردم شکل گرفت، که از نظر من نمره خوبی نگرفته است اما به این معنا هم نیست که عملکرد خوبی نداشته است.

*نماینده‌ای داریم که در دوره یازدهم هم نماینده شده است در اولین روز مجلس بعد از انتخابات در نطق خودش تعداد زیادی فوتی ناشی از ویروس کرونا را در قم اعلام می‌کند که  بعد معلوم شد ادعای دروغی است، برخی که بیش از حد خود را نماینده و تراز جریان اصولگرا می دانند در اظهارات خود هیجانی عمل می کنند و دقت لازم را ندارند.

* این نماینده (امیری‌فراهانی، نماینده قم در مجلس)   عملکرد دولت در خصوص کرونا را صفر اعلام کرده که کمال بی انصافی است و اگر این شیوه را ادامه بدهند فاتحه مجلس خوانده است.

تهران- ایرنا- دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: در مجلس یازدهم دو طیف پایداری و شورای ائتلاف نمی‌توانند با هم کار کنند، اصطکاک خواهند داشت و حتی بر سر ریاست مجلس -بین قالیباف و آقاتهرانی- با هم رقابت می‌کنند و بعید است به فراکسیون واحدی برسند.

«ابوالقاسم رئوفیان» روز پنجشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ۹۸، اظهار داشت: این بار غالباً اصولگرایان به مجلس راه پیدا کردند. اگر از انتخابات اسفند ۵۸ بگذریم که جناح بندی ها مشخص نبود، از مجالس دوم تا دهم رقابت‌های جناحی داشتیم.

وی افزود: در مجلس سوم شاهد پیروزی مجمع روحانیون مبارز بر جامعه روحانیت مبارز بودیم،  مجلس چهارم تقریبا به جامعه روحانیت مبارز رسید و  از مجلس پنجم تا مجلس دهم  بیشتر اصولگرایان میدان‌دار مجالس بودند. جز مجلس ششم، بقیه مجالس به نوعی اصولگرایان در اکثریت بودند، البته مجلس دهم هر دو جناح وزنی برابر داشتند، چون فراکسیون مستقلین به نوعی اصولگرا بود.

رئوفیان با بیان اینکه طی این سال‌ها انتقال قدرت هر دو جناح را در معرض آزمون قرار داده است، خاطرنشان کرد: دو جریان اصلی کشور میدان دار امور کشور بودند و در کارنامه خود کامیابی‌ها و ناکامی‌هایی داشته‌اند. مجلس دهم با مشارکت حدودا ۶۱ درصدی مردم شکل گرفت، که از نظر من نمره خوبی نگرفته است اما به این معنا هم نیست که عملکرد خوبی نداشته است.

وی اضافه کرد: در مجلس دهم تا حدی بین اصلاح‌طلبان و اصولگراها توازن برقرار بود ولی یک دست و یک صدا شدن مجلس با لیست دقیقه نودی، این توازن را از بین برد.  پیروزی لیست ایران اصولگراها تا حدودی معلول عملکرد دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان و مجلس دهم است. عوامل متعدد دیگری هم موجب شده لیست پایداری و ائتلاف “ایران سربلند” یک‌دست رای بیاورد. البته این  لیست و ائتلاف مورد اعتراض برخی از اصولگرایان قرار دارد.

هر کس به یک امیدی به این نمایندگان رای داده است

وی ادامه داد: نماینده‌ای داریم که در دوره یازدهم هم نماینده شده است در اولین روز مجلس بعد از انتخابات در نطق خودش تعداد زیادی فوتی ناشی از ویروس کرونا را در قم اعلام می‌کند که  بعد معلوم شد ادعای دروغی است، برخی که بیش از حد خود را نماینده و تراز جریان اصولگرا می دانند در اظهارات خود هیجانی عمل می کنند و دقت لازم را ندارند.

رئوفیان با ذکر این نکته که نماینده نباید دل مردم را خالی کند، یادآور شد: این نماینده (امیری‌فراهانی، نماینده قم در مجلس)   عملکرد دولت در خصوص کرونا را صفر اعلام کرده که کمال بی انصافی است .

مردم عملکردها به شدت معترض و حساس هستند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در پاسخ به این پرسش که ترکیب و رویکرد مجلس یازدهم را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: ائتلاف دقیقه نودی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با پایداری‌ها کاملاً احساسی شتابزده و به دور از منطق و در نظر گرفتن پیامدهای آن می دانم.

وی ادامه داد: در حالی که لیدرهای دو طیف تا ساعتی قبل از اعلام لیست واحد به همدیگر می تازند و یک دفعه لیست واحد می‌رسند؟ این گونه که من شنیده‌ام خیلی از فعالان دو طرف چنین ائتلافی را توهین به خودشان قلمداد کرده اند و به نظرم موجب شد بخشی از کاهش مشارکت نیز ناشی از این ائتلاف فاقد سنخیت بود.

رئوفیان با بیان اینکه دو طیف پایداری و شورای ائتلاف نمی‌توانند با هم کار کنند، افزود: با هم اصطکاک خواهند داشت و حتی بر سر ریاست مجلس با هم رقابت می‌کنند یعنی رقابت بین قالیباف و آقاتهرانی و خیلی بعید است که به فراکسیون واحدی برسند اگر هم به یک فراکسیون برسند صورت و ظاهر قضیه و تشریفاتی است. از طرفی هم نمی‌توانند دو فراکسیون بشوند  چون عنوانی برای نامگذاری این فراکسیون‌ها وجود ندارد و این یکی از خطراتی است که مجلس یازدهم را تهدید می‌کند.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: اگر چه  مردم ما نسبت به بنیاد نظم سیاسی همچنان وفادار هستند اما به مسئله عملکردها به شدت معترض و حساس هستند.

رئوفیان عنوان کرد: از رو بستن شمشیر مجلس یازدهم علیه دولت به مصلحت نیست، البته این هم به مصلحت نیست که از انتقاد و نظارت نسبت به دولت دست بکشند.وی با بیان اینکه حزب اسلامی ایران زمین پس از انتخابات پارلمان حزبی تشکیل داده است، اضافه کرد: در داخل پارلمان حزبی دپارتمان‌های تخصصی تشکیل می‌دهیم و معتقدیم باید به کمک همین مجلس رفت ما به عنوان حزب و جبهه پیشرفت و عدالت که متشکل از ۲۵ حزب سیاسی است، مسائل مختلف کشور را رصد کرده و برای تحقق مطالبات مردم، نسبت به نمایندگان مجلس یازدهم نگاه نظارتی خواهیم داشت.

مگر نماینده پیمانکار دست دوم است؟

نماینده نباید کارخانه به جایی ببرد یا جاده آسفالت کند، مگر نماینده پیمانکار دست دوم است.

وی اظهار کرد: حزب و جبهه ما به عنوان یک نهاد مدنی فعال در عرصه سیاست ورزی کشور اولا بنای کمک به کشور را دارد اما در مقابل انحرافات احتمالی هم هشدار می‌دهیم و اگر لازم باشد برخورد می کنیم.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *