جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

رئیس‌جمهور عراق خواستار خویشتن‌داری معترضان شد/ آماده‌باش واحدهای نظامی

رئیس‌جمهور عراق خواستار خویشتن‌داری معترضان شد/ آماده‌باش واحدهای نظامی
رئیس‌جمهور عراق در دومین روز از اعتراضات در برخی شهرهای این کشور از معترضان خواست به قانون احترام گذاشته و خویشتن‌داری کنند.

برهم صالح چهارشنبه (۱۰ مهر) در حساب توییتری خود نوشت: «برگزاری تظاهرات حق مشروع شهروندان بر اساس قانون اساسی است و نیروهای امنیتی نیز وظیفه حمایت از حقوق شهروندان و حفظ امنیت را برعهده دارند».

آماده‌باش واحدهای نظامی عراق به دستور وزیر دفاع/ نشست فوق‌العاده روسای ۳ گانه

به گزارش ایسنا، سومریه نیوز به نقل از تلویزیون رسمی این کشور گزارش داد، نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق ضمن این دستور اشاره کرد، نیروهای امنیتی تمام ورودی‌های منطقه الخضراء در مرکز بغداد را بستند در حالیکه نیروهای واکنش سریع در خیابان‌های بغداد به ویژه خیابان ابونواس در نزدیکی میدان التحریر مستقر شده‌اند.

وی اشاره کرد، پایتخت شاهد اقدامات خشونت‌آمیز و آتش‌ زدن برخی محله‌ها به خصوص محله‌های الغدیر و الامین در جنوب شرق بغداد بوده است.

نجاح الشمری شهروندان عراقی به خویشتن‌داری دعوت کرد.

وزیر دفاع دستور داده است، در راستای حفظ حاکمیت کشور،‌ تامین امنیت تاسیسات دولتی، تاسیسات حساس، سفارتخانه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک نیروها به حالت آماده باش درآیند.

این در حالی است که روسای سه گانه عراق یعنی برهم صالح، رئیس‌جمهوری، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نشستی فوق‌العاده در راستای پاسخگویی به خواسته‌های معترضان برگزار کردند.

اعتراض‌های پراکنده در برخی از شهرهای عراق از جمله شهر بغداد، پایتخت این کشور از روز سه‌شنبه در اعتراض به نبود اشتغال و اصلاحات آغاز شد.

در تظاهرات دیروز که منجر به درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان شد و بر اثر آن، دو تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *