پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

رهبر حزب وطن: آمریکا و اسراییل قصد به دام انداختن ترکیه را دارند

رهبر حزب وطن: آمریکا و اسراییل قصد به دام انداختن ترکیه را دارند

*دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری متوجه این دام شده اند و با درایت از اقداماتی که موجب خرسندی دشمن خواهد شد اباء می کنند.

آنکارا- ایرنا، دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه متعاقب کشته شدن 33 نظامی کشورش در ادلب سوریه با صدور اطلاعیه ای گفت: آمریکا و اسراییل قصد به دام انداختن ترکیه را دارند.

وی در اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه هدف آمریکا و اسراییل به تله انداختن ایران و روسیه نیز می باشد، افزود: دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری متوجه این دام شده اند و با درایت از اقداماتی که موجب خرسندی دشمن خواهد شد اباء می کنند.

رهبر حزب وطن با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی باید بجای دیدن 48 ساعت، دیدی گسترده داشت و 48 هفته، 48 ماه و حتی 48 سال را درنظر داشت افزود: تنها معطوف سازی نگاهها و ارزیابی مساله از الزوایه ادلب نمی تواند چاره ساز باشد و ترکیه  می باید یک استراتژی کلی از دریای سیاه تا مدیترانه، از شمال سوریه تا دریای عمان را مدنظر قرار دهد.

پرینچک تهدید اصلی علیه ترکیه را از ناحیه آآمریکا- اسراییل خواند و گفت: حفظ تمامیت ارضی و عاری سازی سوریه از تروریسم برای تمامیت ارضی ترکیه و امنیت آن ضرروری است و برای تامین این خواسته ترکیه باید با شرکای خود در روند آستانه راه حلی بیابد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *