پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

سفیر ایران در چین: کمک به تنگ کردن حلقه تحریم های ⁧‫آمریکا‬⁩ غیرقابل پذیرش است

سفیر ایران در چین: کمک به تنگ کردن حلقه تحریم های ⁧‫آمریکا‬⁩ غیرقابل پذیرش است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با انتقاد از هجمه ها علیه برنامه همکاری های چین و ایران گفت: «کمک به تنگ تر کردن حلقه تحریم ظالمانه ⁧‫آمریکا‬⁩ با هر توجیهی غیرقابل پذیرش است تاکنون بیشترین کمک خارجی از چین‬⁩ به ایران بوده است با شایعات بی اساس باعث دلسردی نشوید».

به گزارش ایرنا «محمد کشاورز زاده» روز یکشنبه در توییتر نوشت: «در این شرایط سرنوشت ساز که کادر درمانی کشور در تلاش است کرونا را شکست دهد وظیفه همه ما کاهش رنج و آلام مردم است کمک به تنگ تر کردن حلقه تحریم ظالمانه ⁧‫آمریکا‬⁩ با هر توجیهی غیرقابل پذیرش است تاکنون بیشترین کمک خارجی از چین‬⁩ به ایران بوده است با شایعات بی اساس باعث دلسردی نشوید».

توییت سفیر ایران در چین در شرایطی است که او پیشتر نیز درباره هجمه ها علیه برنامه جامع ۲۵ ساله همکاری های چین و ایران گفته بود: «بیشتر این هجمه ها نشات گرفته از کانال های خاص و معاندینی است که دوست ندارند روابط ایران با کشورهای بزرگی مانند چین رشد پیدا کند و انتظاری جز مخالفت آمریکا هم با این برنامه نداشتیم».

وی هجمه ها علیه برنامه جامع همکاری های ایران و چین را “مضحک و خنده دار” خواند و افزود: «کشورهایی مانند آمریکا که تحریم های ظالمانه ای علیه ما اعمال می کنند و حتی پول های ما در کشورهای دیگری مانند ژاپن و کره جنوبی را بلوکه کرده و اجازه نمی دهند از آن پول ها برای تامین دارو یا مواد غذایی استفاده کنیم اکنون «دایه مهربان تر از مادر» شده اند و ادعاهایی را مطرح می کنند که «مضحک و خنده دار» است».

کشاورز زاده طرح  «ادعاهای مضحک و خنده دار» را نوعی توهین به شعور جمعی مردم ایران دانست و گفت: ادعاهایی مانند «واگذاری برخی جزایر به چینی ها یا استقرار نیروهای نظامی چین در ایران» در قالب برنامه جامع همکاری های ایران و چین، «مضحک،  خنده دار و نوعی تبلیغات منفی» است.

سفیر ایران در چین با انتقاد از برخی از کانال های رسانه ای داخل ایران هم که چنین مواردی را بازنشر می دهند گفت: این ادعاها، دروغ هایی است که هیچ پایه و اساسی ندارد و به طور یقین اگر بتوانیم این سند را به جلو ببریم و نهایی شود حتما تاثیرات مثبتی در روابط ما با کشورهای دنیا خواهد داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *