پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

سیّد حسن نصرالله : کفش سردار سلیمانی ارزشش از ترامپ بیشتر است. هیچ شخصی هم وزن قاسم سلیمانی نیست که بتوان او را قصاص کرد.

سیّد حسن نصرالله : کفش سردار سلیمانی ارزشش از ترامپ بیشتر است. هیچ شخصی هم وزن قاسم سلیمانی نیست که بتوان او را قصاص کرد.

 

*قصاص عادلانه موجودیت نظامی آمریکا در منطقه است. ‎

*پایگاه‌های نظامی آمریکا، ناوگان‌های نظامی آمریکا، هر افسر و سرباز آمریکا در منطقه،  ارتش آمریکا، اینها که حاج قاسم را کشتن باید تاوان بدهند و معادله این است.

*اگر  ترور حاج قاسم سلیمانی عادی انگاری شود،  آغازی خطرناک خواهد بود و تمامی کشورها و جبهه های مقاومت به سمت سرنوشتی نامعلوم خواهد بود.

مراسم ختم شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی مهندس معاون حشدشعبی عراق  امروز در مجتمع سید الشهداء واقع در حومه جنوبی بیروت برگزار شد.

‎  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد که مراسم امروز برای یک فرمانده جهانی و جهادی بزرگ یعنی حاج قاسم سلیمانی فرمانده  نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و  حاج ابومهدی مهندس نایب رئیس جنبش حشد شعبی عراق و  یاران و رزمندگان همراه آنها  برگزار می‌شود.

وی تاریخ  شهادت سردار سلیمانی را تاریخی سرنوشت ساز و تاریخ جدید برای منطقه دانست و گفت: این تاریخ تنها برای ایران و عراق سرنوشت ساز نیست بلکه برای تمام منطقه سرنوشت‌ساز است. ‎

وی تاکید کرد که سردار سلیمانی با شهادت به بزرگترین آرزو و هدف خود رسیده است ، ایشان همیشه به من می‌گفت که سینه‌ام تنگ شده است و اشتیاق به شهادت دارم و می‌خواهم به برادران شهیدم و دوستانم که با هم زندگی و جهاد کرده‌ایم، برسم.  اشتیاق زیادی برای رسیدن به شهادت داشت. او در نهایت به آرزوی خود رسید ؛ در مورد ابو مهدی نیز همین طور بود.

وی با اشاره به دیدار اخیر سردار سلیمانی با وی گفت: ایشان چند ماه پیش با من دیدار داشت و می‌گفت که دعا کن من عاقبت بخیر شوم چرا که جنگ با داعش تمام شده و من پیر شده‌ام.

دبیرکل حزب‌الله خطاب به خانواده سردار سلیمانی گفت: من به بستگان و خانواده ایشان می‌گویم. من این شهادت را به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس تبریک می‌گویم در مدرسه مقاومت ما عاشق شهادت هستیم و جز آن چیزی نمی بینیم.

وی در ادامه تاکید کرد: من می‌خواهم امروز در این خصوص صحبت کنم که چرا این اتفاق افتاد و  هدف شهدای این عملیات چیست و منطقه به کدام سمت می‌رود.

وی در تشریح جزئیات حوادث ترور سردار سلیمانی گفت:  سردار سلیمانی و یارانش خیلی علنی از فرودگاه دمشق خارج شدند و به سمت فرودگاه بغداد پرواز کردند در آنجا مهندس ابومهدی و برادرانش به استقبال ایشان آمدند  و بعد از اینکه سوار بر خودرو  مدتی حرکت کردند،  این کاروان با  هواپیماهای آمریکایی  به صورت وحشیانه موشک باران می‌شوند. شما دیدید که آنها چگونه منطقه را ویران کردند.  در این عملیات این دو فرمانده عزیز به شهادت رسیدند و  پیکر مطهر آنها قطعه قطعه شد.  شاید آنها می‌خواستند مانند امام حسین(ع) بدون سر باشند و مانند حضرت عباس بدون دست باشند یا مانند علی اکبر بدنشان تکه تکه شود.  نمی‌دانم شاید این موضوع در ذهن حاج ابومهدی و حاج قاسم این موضوع  مطرح باشد.

نصرالله افزود: چند ساعت بعد به وزارت جنگ آمریکا بیانیه داد و مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت و  اعلام کرد که این اتفاق را با دستور مستقیم ترامپ انجام داده است.  بعد از آن کنفرانس‌های مطبوعاتی آمریکا آغاز شد. ترامپ  افتخار می‌کرد که من کسی هستم که فرمان این ترور را دارم و دلایل واهی در این رابطه مطرح کرد که همه آنها دروغ است.  ما در برابر یک جنایت علنی و کاملا مشخص قرار داریم. او خودش می‌گوید که من دستور این ترور را صادر کرده‌ام.  این عملیات یک عملیات مبهم و مشکوک نبود که نیاز به  احتمال‌های متعدد داشته باشد یا نیاز به تشکیل کمیته حقیقت یاب باشد. ‎

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش به اهداف و چرایی آمریکا در به شهادت رساندن رهبران مقاومت اشاره کرد و افزود:  نکته دیگر این است که چرا آمریکا عملیات ترور را به صورت کاملا  علنی انجام داد و به انجام این ترور افتخار کرد. اول اینکه این موضوع به این علت صورت گرفت که تمامی ترورهای گذشته که قرار بود انجام شود،  ناکام مانده بود. آنها  بارها خواسته بودند که سردار سلیمانی را ترور کنند و حتی یک بار می‌خواستند این کار را در کرمان انجام دهند.  آنها می‌خواستند در ایام فاطمیه و  مراسم ایشان این عملیات را انجام دهند و هزاران نفر را  از بین ببرند تا شاید بتوانند حاج قاسم سلیمانی را  ترور کنند. خداوند متعال این نوع شهادت را برای سردار سلیمانی انتخاب کرده بود. این اتفاق  باعث شد آنها به سمت عملیات علنی پیش بروند.

وی با اشاره به زمان اجرای این عملیات و شرایط منطقه و  ناکامی‌های محور آمریکایی و دستاوردهای محور مقاومت ادامه داد: سه سال است که آقای ترامپ رئیس جمهور آمریکا است، او سیاست خارجی خود را دنبال می‌کند.  در این مدت شکست‌های متوالی دامنگیر آمریکا شده است و او واقعاً چیزی نداشت که در سیاست خارجی خود به آمریکایی‌ها ارائه کند.  ترامپ از روز اول یک هدف بزرگ را دنبال کرد که همان سرنگونی نظام اسلامی در ایران بود.  «جان بولتون»  در ابتدای سال گذشته  در نشست منافقین در فرانسه  گفت که کریسمس آینده را در تهران جشن خواهد گرفت.  اما جان بولتون رفت ولی نظام اسلامی همچنان در جای خود باقی است. این  سیاست جامع نبود بلکه وی زبان راهبردی آمریکا و دولت این کشور بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به فشارهای همه جانبه آمریکا علیه ایران برای تسلیم یا به زعم خودشان تغییر رفتار ایران اشاره کرد و گفت: آنها در درجه دوم به دنبال تغییر رفتار و تسلیم کردن و کنترل ایران بودند.  آنها می‌خواستند یک برجام جدید را به ایران تحمیل کنند که همراه با یک برجام موشکی و یک برجام منطقه‌ای بود اما ایران تسلیم این موضوعات نشد. آنها  بازی فتنه داخلی، محاصره اقتصادی و تمامی بازی‌های سیاسی خود را به کار گرفتند تا فعالیت‌های ضد ایرانی خود را دنبال کند اما از تمامی اینها نتوانست بهره بگیرد لذا  نمی‌تواند در انتخابات آینده از این اهرم‌ها استفاده کند. او  چیزی برای گفتن در برابر آمریکایی‌ها ندارد.  ترامپ به جای رسیده است که  از رهبران اروپایی درخواست می‌کند که مقدمات یک دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران را فراهم کنند، اما ایران از این دیدار خودداری می‌کند. ‎

او  در نهایت بعد از کشمکش‌های گسترده قرار شد تعدادی از نیروهای خود را در سوریه باقی بگذارد که این موضوع برای حمایت از متحدان کُرد آمریکا نبود بلکه برای تسلط و چاههای نفت شرق سوریه بود.  مقداری از نیروهای خود را در سوریه مستقر کرد و مقداری دیگر را در التنف  قرار داد تا بتواند امنیت اسرائیل را تامین کند. چرا که اگر  این منطقه باز باشد مشکلات زیادی برای اسرائیل پدید خواهد آمد.

مسئله بعدی تحریم‌ها، تهدیدها و محاصره اقتصادی لبنان برای ایجاد مشکل در برابر حزب‌الله و محور مقاومت است. پامپئو و نماینده وی بارها به لبنان تردد می‌کنند. او  در آخرین سفر خود گفته است که 15 روز زمان داریم که حزب الله لبنان مراکز خود را در جنوب این کشور برچیند و در غیر اینصورت اسرائیل پایگاه‌های حزب الله در جنوب لبنان موشک‌باران خواهد کرد.  اما اگر اسرائیلی‌ها بخواهند ما را بمباران کنند اما قطعاً پاسخ مناسب و متناسب با این حملات را خواهیم داد.  هر تلاش آمریکا برای تضعیف قهرمانان نتیجه نداده است.

موضوع دیگر پایداری ملت یمن و شکست آمریکا در رسیدن به دستاورد نظامی است جنگ یمن در وهله اول یک طرح آمریکایی از تنها طرحی سعودی به شمار نمی‌رود.  در این جنگ چیزی غیر از جنایت حاصل نشده است.

آمریکا در افغانستان به دنبال خروج آبرومندانه از این کشور است آقای خلیلزاد در قطر با طالبان مذاکره می‌کند اما آنها حتی اگر در کاخ سفید نیز با آمریکا  مذاکره کنند، ترامپ به این  تعهدات خود پایبند نخواهد ماند.

نکته دیگر «معامله قرن» است که آمریکا چند سال است برای آن تلاش می‌کند و تلاش دارد آن را به ملت فلسطین تحمیل کند.  اما این معامله در نتیجه پایداری مقاومت و فلسطینی‌ها ناکام مانده است.  این شکست علیرغم فشارهای گسترده‌ای صورت گرفته که در غزه وارد شده است.

موضوع دیگر درباره عراق است که شاه بیت غزل شکست‌های آمریکا است. همین موضوع باعث شد تا آنها این  جنایت را انجام دهند.  طرح واقعی آمریکا در عراق چه بود؟  ترامپ خیلی شفاف در این رابطه صحبت می‌کند و نیازی به تحلیل‌گران  و سرویس‌های جاسوسی نیست.  او هیچ اهمیتی به نهادهای بین‌المللی نمی‌دهد.  او می‌گفت نفت عراق حق ما است و  این نفت برای آمریکا است.  او به نفت عراق و نفت سورهای طمع دارد.  نفت سوریه در برابر نفت عراق قابل مقایسه نیست. ‎

ترامپ می‌گوید در عراق دولتی وجود ندارد و چیزی به عنوان دولت در این کشور نیست. صدا و تصویر ترامپ و  سندهای موجود در این رابطه وجود دارد.  آنها می‌خواهند نیروهای خود را در عراق پیاده کنند و نفت عراق را خارج کنند و به نفع خود مصادره کنند. طرح واقعی ترامپ در عراق  کنترل چاه‌های نفت این کشور است. او  هیچ دولتی برای عراق نمی‌خواهد که بتواند مانع این غارتگری شود  و اگر قرار است دولتی باشد باید کاملاً تحت سلطه آمریکا و سفیر آمریکا در عراق باشد. کسی که قبل از ترامپ روی کار بود، داعش را آورد این موضوع را خود ترامپ اذعان کرد و گفت کلینتون کسی بود که داعش را ساخت، آمریکایی‌ها می خواستند که داعش ادامه پیدا کند  تا آنها برای بقای خود در این کشور بهانه داشته باشند. اما  تمامی این طرح‌ها ناکام ماند. کسانیکه در برابر این طرح‌ها ایستادند، موضع‌گیری مردم و مرجعیت عراق بود.  اینجا است که می‌توان قاسم سلیمانی را عامل اساسی برای پایان داعش دانست که  در کنار نیروهای امنیتی و ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی این مأموریت را رقم زدند.

وی ادامه داد که  انتخابات عراق به گونه‌ای رقم خورد که اکثریت پارلمان این کشور با مخالف حضور آمریکایی‌ها در عراق بودند نکته بعدی اینکه دولت عادل عبدالمهدی مخالف اجرای طرح معامله غرب بود و دیگر این که دولت عراق با  انحصار قراردادهای بین‌المللی این کشور با آمریکا مخالفت کرد و به سمت  انعقاد قراردادهای تجاری رفت علاوه بر اینکه این کشور  بسته ماندن مرزهای خود با سوریه را مخالفت کرد.  تمام این موضوعات باعث شد آنها به این نتیجه برسند که عراق را از دست می‌دهند.  اشغالگری عراق برای این بود که آنها بتوانند منابع این کشور را تحت کنترل خود بگیرد اما وقتی دیدند اکثریت مردم عراق می‌خواهد  آزاد باشد هزاران گروه تروریستی را که خودشان پایه‌گذاران بودند از کشورهای دیگر به سمت عراق گسیل کردند و  داعش را درست کردند و هزاران عامل انتحاری و تروریستی را  در این کشور به راه انداختند و خون مردم بیگناه را ریختند و  آمریکایی‌ها همواره در پشت این انتحاری‌ها بودند. ‎

آنها اخیرا تلاش زیادی کردند تا جنگ داخلی را در این کشور به راه بیندازند اما موضع مرجعیت شیعه و گروه‌های عشایری و مردمی این اجازه را به آمریکایی‌ها نداد، آنها از طریق بازی‌های سایبری و رسانه‌ای و جنگ نرم تلاش کردند در این کشور فتنه ایجاد کنند. آنها جنگ روانی گسترده‌ای را ضد ایران به راه انداختند. با این شرایط ترامپ در انتخابات آینده چه چیزی می‌تواند بگوید؟ ‎

وی گفت که اگر در این زمینه واقع‌گرا باشیم، باید بگوییم که ترامپ در سیاست خارجی آمریکا سه موضوع وجود دارد که حرف مربوط به منطقه ما است. او در  تمامی سخنرانی‌های خود از 400 میلیارد دلاری  صحبت می‌کند که از عربستان گرفته است. او همچنین از قراردادهای تسلیحاتی به همین کشورهای عربی صحبت می‌کند که ارزش آن بالغ بر ده‌ها میلیارد دلار است و او وعده  شغل‌های بیشتر به آمریکایی‌ها می‌دهد. دستاورد سوم انتقال سفارت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به قدس است. اینها  تنها دستاورد‌های ترامپ است.

 نصرالله گفت که  این تنها یک ترور نبود،  بلکه آغازی از یک مرحله آمریکایی در منطقه است آنها جنگ جدیدی را در منطقه آغاز کرده‌اند. آنها می‌خواهند معادلات منطقه را به هم بزنند و محور مقاومت را تضعیف کنند.  آنها می‌خواهند اعتماد از دست رفته متحدان خود را بازیابی کنند و شرایط خود را در انتخابات آینده بهتر کنند. آنها  البته جنگ را نمی‌خواهند چرا که جنگ یک ماجراجویی بزرگ است.  اسرائیل در حال حاضر جنگ را نمی‌خواهد چرا که حتی در تعامل با غزه درمانده شده اند.  ترامپ خودش میداند که این یک ماجراجویی بسیار بزرگ است.  آنها چیزی کمتر از جنگ را می خواهند و  چیزی که به آن رسیدند، ترور نقطه مرکزی محور مقاومت است که همان حاج قاسم سلیمانی است.  چند هفته قبل ایشان پیش ما بود و من این موضوع را به ایشان گفتم. ایشان  در سال نوی میلادی با من صحبت می‌کرد و من  به ایشان گفتم که آمریکایی‌ها هجمه وسیع رسانه‌ای ضد شما به راه انداخته‌اند.  من گفتم که مطمئن باشید چیزی پشت این جنگ رسانه‌ای است. ‎

آنها می‌دیدند که هر جا می روند قاسم سلیمانی و نام سردار سلیمانی را در آنجا می‌شنود، در فلسطین، در لبنان و مقاومت لبنان، آزادسازی 2000 ، سال 2006، قدرت موشکی حزب الله، در سوریه  باز هم حاج قاسم سلیمانی را می‌دیدند. در  طرح خود برای سلطه عراق و تکه کردن این کشور باز هم  قاسم سلیمانی را به عنوان مانع خود می بینند.  در یمن قاسم سلیمانی را می‌بینند. در افغانستان قاسم سلیمانی را می بینند در هر گروه مقاوم و با مجاهدی که علیه آمریکا عملیات انجام می‌دهد قاسم سلیمانی را می‌بینند.

اسرائیل می‌داند که خطرناکترین مرد برای آنها قاسم سلیمانی است. او  فلسطین اشغالی را با موشک‌های خودش محاصره کرده است، اما با وجودی که او را خطر موجودیتی خود می‌دانند و جرأت ترور او را نداشتند.  حاج قاسم همیشه در سوریه بود و آنها می‌دانستند که او کجا تردد می‌کند،  اما خودشان  جرأت ترور وی را نداشتند.  قاسم سلیمانی نماد وحدت و قدرت محور مقاومت بود و  لذا تصمیم به کشتن او گرفتند و تصمیم گرفتند که او را علنی به شهادت برساند.  اهداف زیادی پشت پرده این ترور علنی وجود دارد. ‎

آنها از طریق این ترور می‌خواهند ضعفی را در محور مقاومت ایجاد کنند و ارتباط وجود در میان محور مقاومت را از بین ببرند آنها می خواهند به این ترتیب امتیازی از ایران بگیرد و این کشور را تسلیم کنند.

نصرالله به طرح سلطه آمریکا  بر منطقه و مقدسات اسلامی و عربی بر اساس طرح معامله قرن اشاره کرده و گفت آنها حتی به نفت سوریه و نفت لبنان که هنوز کاوش نشده طمع دارند. این طرح در برابر طرح مقاومت استقلال و حاکمیت منطقه است.  ما می‌خواهیم که مقدسات و ثروت ما برای خود ما باشد و همین موضوع نتیجه درگیری‌ها در دو جنگ است. ‎

سید حسن نصرالله در ادامه به مواضع مشترک ایرانی‌ها و مسئولان و مردم این کشور اشاره و گفت که آنها با قاطعیت اعلام کرده‌اند که تسلیم آمریکا نمی‌شوند. این یکی از مسئولیت‌های منطقه است. پامپئو دلخوش بود که حشد شعبی را با این ترور تضعیف می‌کند و این محور ملی و مذهبی را به یک جنگ داخلی و شکست داخلی می کشاند. اما  پاسخ عراقی‌ها با تشییع شهدا آغاز شد،  نتیجه چه شد شما دیدید که شهدای ایرانی و عراقی با همدیگر در عراق،  کاظمین ، بغداد، نجف و کربلا تشییع شدند. جریان‌های سیاسی ، گروه های مقاومت و مسئولان رسمی و غیررسمی  همگی بیانیه و مواضع قاطعانه در حمایت از ایران صادر کرده و به شدت این ترور را محکوم کردند و  گفتمان عراقی‌ها برای خروج نیروهای آمریکایی از منطقه شدیدتر شد.  به این ترتیب توطئه‌های آنها نتیجه معکوس داد.

وی خطاب به نمایندگان پارلمان عراق گفت: الان همه چشم به شما دوخته اند نخست وزیر آماده است که زودتر از توافق امضا شده با آمریکا بیرون برود اما این موضوع باید در پارلمان تصویب شود.  امروز نمایندگان تاکید کردند که این موضوع را تصویب می‌کنند.  مطمئن باشید آمریکا تمام شیاطین دنیا را بسیج کرده تا عراقی‌ها این طرح را برای خروج آمریکایی‌ها تصویب نکنند اما ما امیدوار هستیم که این موضوع محقق شود. اگر هدف آمریکایی‌ها در پارلمان عراق  ساقط نشود،  مقاومت حسینی عراق در مکتب امام حسین و مکتب عراق  هیچ سرباز آمریکایی را در عراق زنده باقی نخواهند گذشت. ‎

وی  همچنین خطاب به نیروهای آمریکایی گفت که کمترین واکنش به اقدام آمریکایی‌ها در ترور حاج قاسم سلیمانی اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است. این  تحلیل این بود که خیلی از آمریکایی‌ها آن را مطرح کرده‌اند و  این واقعیت جذب مشارکت مجاهدان و جریانهای سیاسی عراق  محقق نمی‌شود.   حاج قاسم پشتیبان عراق بود و از سال 2003 تا 2011 به مردم عراق کمک کرد تا آمریکایی‌ها را  بیرون کنند.  حاج قاسم و ابومهدی عراق را از دست تروریست ها نجات دادند و خون  این شهیدان باید عراق را به صورت کامل از دست آمریکایی‌ها خارج کند.

نکته آخر «قصاص عادلانه» این جنایت است.  عوامل این جنایت مشخص هستند. کسانی که این جنایت را انجام داده‌اند باید تاوان بدهند.اگر  آمریکایی‌ها شخصیت یا مرکزی غیر مرتبط با محور مقاومت را در ایران ترور کردند،  این یک تجاوز به ایران قلمداد می‌شود و مربوط به ایران بود،  اما قاسم سلیمانی فقط یک ایرانی نبود،  بلکه قاسم سلیمانی تمام محور مقاومت بود.  قاسم سلیمانی یعنی مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و مقاومت و هرکشوری که در آن رزمندگان شریفی وجود دارند.  قاسم سلیمانی یک امت بود. ‎

ایرانی‌ها خودشان در این خصوص تصمیم بگیرند اما این موضوع چیزی از مسئولیت‌های ما کم نمی‌کند. من  به تمام احزاب و شخصیت‌ها در منطقه می‌گویم ایران از شما کمک نخواهد خواست.  ایران به شما نمی‌گویند که چیزی را انجام بدهید یا نه.  ایرانی‌ها خودشان تصمیم گیری می‌کنند  اراده شفافی در این رابطه دارند اما محورهای مقاومت نیز باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند که  چگونه باید با این موضوع  تعامل کنند.

اما هر گروهی می‌تواند در رابطه با قصاص عادلانه سردار سلیمانی تصمیم‌گیری کند و این تصمیم خود این محورها است.  ایران از شما و دوستانش و همپیمانانش چیزی نخواهد خواست،  حتی از کسانی که در طول این 40 سال به آنها کمک کرده است.  ایرانی‌ها امروز عزادار هستند یکی از بزرگترین مردان خود را از دست داده‌اند،  اما چیزی از شما نمی‌خواهم، اما شما چگونه می‌توانید با این موضوع تعامل کنید؟  آیا فقط می خواهید عزاداری کنید و گریه کنید؟  این ترور فقط  ایران را هدف قرار نداد بلکه تمام منطقه و محور مقاومت را هدف قرار داد.  آنها می‌خواهند در منطقه خدمت به منافع آمریکا و اسرائیل را به راه بیندازند،  لذا همه ما در امت اسلامی باید به سمت قصاص عادلانه پیش برویم. ‎

 وی تاکید کرد که  قصاص عادلانه به این معنی نیست که شخصیتی که هدف می‌گیرد، هم وزن  قاسم سلیمانی باشد، کفش سردار سلیمانی ارزشش از ترامپ بیشتر است. هیچ شخصی هم وزن قاسم سلیمانی نیست که بتوان او را قصاص کرد. قصاص عادلانه موجودیت نظامی آمریکا در منطقه است. ‎

پایگاه‌های نظامی آمریکا، ناوگان‌های نظامی آمریکا، هر افسر و سرباز آمریکا در منطقه،  ارتش آمریکا، اینها که حاج قاسم را کشتن باید تاوان بدهند و معادله این است. ما  با ملت و مردم آمریکا کاری نداریم.  شهروندان آمریکا در خیلی از کشورها هستند اما کسی با این‌ها کار ندارد. اگر  کسی آنها را هدف قرار دهد این موضوع خدمت به ترامپ است. جنگ ما و رویارویی و قصاص عادلانه ما مخصوص کسانی است که این جنایت را انجام داده‌اند. ارتش آمریکا اعلام کرده است که ما این کار را انجام داده‌ایم،  لذا آنها در  معرض هدف ما قرار دارند. ‎

اگر  ترور حاج قاسم سلیمانی عادی انگاری شود،  آغازی خطرناک خواهد بود و تمامی کشورها و جبهه های مقاومت به سمت سرنوشتی نامعلوم خواهد بود. آنها می‌توانند ما را بکشند اما نمی‌تواند ذخایر و ثروت‌های ما را به یغما ببرند. ما  همیشه با سازشکاران اختلاف نظر داشتیم، اما  در محور مقاومت و اراده جدی برای این کار داشته باشد آمریکایی‌ها به صورت ذلت بار و خفت بار از منطقه بیرون خواهند رفت.   شهادت طلبان زیادی در منطقه وجود دارند مجاهدان و رزمندگان که قبلا آمریکا را از منطقه ما بیرون کردند ، ضعیف‌تر از الان بودند، اما امروز  ملت‌ها و گروه‌ها  قدرت بیشتری دارند. ما  نمی‌خواهیم شعار بدهیم.  ما با دقت این موضوع را مطرح می‌کنیم.  وقتی جنازه های افسران آمریکایی به  آمریکا برود کاخ سیاه خواهد فهمید که تمام منطقه را از دست داده است.‎

هدف ما مقاومت باید این باشد. پاسخ به خون سردار سلیمانی و حاج ابومهدی باید خارج کردن آمریکا از تمام منطقه باشد و اگر این هدف محقق شد که انشاالله محقق خواهد شد،  در آن صورت آزادسازی قدس شریف و آزادسازی فلسطین و امت فلسطین و مقدسات ما در فلسطین رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: ترامپ احمق و کسانی که  در اطراف او قرار دارند،  نمی‌دانند که چه کاری انجام داده‌اید اما آینده نشان خواهد داد. من خطاب به آنها از ادبیات حضرت‌ زینب استفاده می‌کنم و می گویم:  شما نمی‌دانید چه خونی از ما ریخته‌اید و چه جگری از ما سوزانده‌اید؟  این خون عادی نیست. امروز قصاص عادلانه  قاسم سلیمانی قصاص عادلانه عماد مغنیه، عباس موسوی، راغب حرب و  مصطفی بدرالدین و همه شهدای این امت است.

من به حاج قاسم غبطه می‌خورم و نسبت به این عاقبت برای او خوشحالم، او از جوانی برای این هدف تلاش می‌کرد،  خدا بر ما منت نهاد و او 60 سال زنده بود، ما  ناراحت نیستیم و نترسیدیم.  بلکه خون پاک او فرصتی برای امت اسلامی است که از این هیمنه و اشغالگری رها شود، حتی اگر این تلاش‌ها سخت باشد اما پیروزی‌ها نزدیک خواهد بود. ای هواداران مقاومت  و ای شریف‌ترین مردم  ما راه را ادامه خواهیم داد و در نهایت پیروز خواهیم شد.

منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *