پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

شخصیت های عراقی خواهان توقف خشونت ها در آمریکا شدند

شخصیت های عراقی خواهان توقف خشونت ها در آمریکا شدند

برخی نخبگان فرهنگی عراق با اشاره به ادعای «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا بعد از ترور سرداران شهیدان «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» مبنی بر امن تر شدن آمریکا به کنایه نوشته اند: آمریکا بعد از ترور سرداران شهید، ناامن تر شده است.

بغداد – ایرنا – در ادامه اهتمام گسترده و بی سابقه افکار عمومی و نخبگان عراق به تحولات داخلی آمریکا در نتیجه بالا گرفتن اعتراضات نژادپرستانه در این کشور، تعدادی از شخصیت های عراقی خواهان توقف خشونت ها و تعرض نیروهای امنیتی آمریکایی به معترضان شدند.

برخی نخبگان فرهنگی عراق با اشاره به ادعای «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا بعد از ترور سرداران شهیدان «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» مبنی بر امن تر شدن آمریکا به کنایه نوشته اند: آمریکا بعد از ترور سرداران شهید، ناامن تر شده است.

«عباس شمس الدین» مورخ و تاریخدان عراقی با انتشار عکسی از آتش گرفتن مرکز پلیس «مینیاپولس» در ایالت «مینه سوتا»ی آمریکا به کنایه به دونالد ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر گفته است: «آمریکا بعد از ترور شما (سرداران شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) امن تر شده است!؟»

عضو فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق هم خواهان مداخله سازمان ملل برای توقف کشتار تظاهرکنندگان آمریکایی شده است.

«حسن سالم» در توئیتی گفته است: «استفاده از زور سلاح و مرگ آور بر ضد تظاهرکنندگان مسالمت آمیز آمریکایی در ایالت مینه سوتا را به شدت محکوم می کند.»

وی گفته است که از سازمان ملل و سازمان حقوق بشر می خواهد برای توقف این کشتارها که نیروهای آمریکایی برضد تظاهرکنندگان مرتکب می شوند، دخالت کنند.

دبیرکل جنبش سیاسی مسیحی «بابلیون» در عراق نیز از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواسته است که مطالبات تظاهرکنندگان آمریکایی را محترم شمرده و اجازه ندهد گروه های شبه نظامی وابسته به او، شهروندان آمریکایی را هدف قرار دهند.

«ریان الکلدانی» که دارای چند کرسی در پارلمان عراق است، در توئیتی نوشته است: ترامپ باید سلاح را در انحصار دولت قرار دهد و اراده ملی آمریکا را محترم شمرده و اجازه ندهد گروه های شبه نظامی اش، شهروندان بیگناه آمریکایی را هدف قرار دهند.

وی همچنین از کنگره آمریکا خواسته است که مصوبه ای مبنی بر حصر خانگی دونالد ترامپ صادر کند.

رسانه های عراق در طول روزهای گذشته تصاویر متعددی از حضور گروه های شبه نظامیان سفید پوست در برخی شهرهای آمریکا پخش کرده و آن را نشانه رشد روز افزون نژاد پرستی در آمریکا در دوره دولت ترامپ دانسته اند.

عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان عراق در این خصوص نسبت به رشد فزاینده نژادپرستی در دوره دولت دونالد ترامپ در کشور آمریکا به شدت ابراز نگرانی کرده است.

«نعیم العبودی» در توئیتی نوشته است: «دولت هایی که خط مشی نژادپرستی را در رفتار خود نسبت  ملت هایشان در پیش می گیرند، گور خود را به دست خود می کنند.»

وی اضافه کرده است: تبعیض گذاشتن بین مردم، باعث افزایش شکاف بین آنها شده امری که در نهایت منجر به زشت ترین جنگ ها خواهد شد و همواره شکاف داخلی بسیار کشنده تر و تخریب کننده تر است.

رسانه های عراقی همان گونه که آمریکایی ها و رسانه های این کشور پیش از این به بهانه اعتراضات اجتماعی، در امور داخلی عراق دخالت کرده و نیروهای امنیتی عراق را به کشتار معترضین عراقی متهم می کردند، همین سیاست خبری را نسبت به آمریکا در پیش گرفته اند.

در طول روزهای گذشته تصاویر متعددی از تعامل مسالمت آمیز نیروهای امنیتی عراق با اعتراضات اجتماعی در عراق در برهه اول اکتبر۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ و مقایسه آن با آنچه نیروهای امنیتی آمریکا هم اینک علیه تظاهرکنندگان آمریکایی مرتکب می شوند، پخش کرده اند.

این تصاویر و برش های ویدئویی شامل تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان و استفاده شدید از زور برای متفرق کردن معترضین آمریکایی توسط نیروهای امنیتی آمریکایی و حضور شبه نظامیان در برخی شهرهای آمریکا است.

برخی از ویدئوها و تصاویر نیز  رفتار نیروهای امنیتی آمریکا با نیروهای رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی مقایسه شده و برخی کاربران عراقی بر روی این تصاویر نوشته اند، «دو روی سکه هستند.»

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *