پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

شمس: فدراسیون قطره چکانی پول می‌دهد

شمس: فدراسیون قطره چکانی پول می‌دهد

 

عضو کمیته فنی فوتسال ایران گفت: جیب فدراسیون خالی است و هر وقت پولی پیدا می‌کنند، قسمتی از آن را به فوتسال اختصاص می‌دهند.

به گزارش  فارس، حسین شمس در خصوص وضعیت تیم ملی فوتسال ایران اظهار داشت: بعد از اینکه از سوی کنفدراسیون آسیا برگزاری جام ملت‌ها در آبان‌ماه قطعی شد، ناظم‌الشریعه برنامه جدیدی را ارائه کرد. با توجه به اینکه فینال لیگ سال گذشته قرار است بین مس سونگون و گیتی‌پسند این جمعه و جمعه آینده برگزار شود، تصمیم گرفته شد از ملی‌پوشان آن‌ها استفاده نشود و چهره‌های جدیدی به اردوی تیم ملی بیایند و آزمایش شوند. اردوی تیم ملی از چند روز آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می شود و ملی‌پوشان برای جام ملت‌ها در آبان‌ماه آماده خواهند شد.

وی در مورد برگزاری اولین دور  فینال پس از مدت‌ها تعویق، تصریح کرد: با توجه به اینکه تیم‌ها یک ماه است تمریناتشان را شروع کرده‌اند، هر دو آماده هستند و تنها مشکلی که وجود دارد این است که هفته گذشته دچار اختلاف شدند که خطرناک بود. من توصیه کردم کمیته اخلاق و انضباطی وارد این ماجرا شود. اگر یکی از بازیکنان تیم ملی در این دو بازی آسیب ببیند، همدیگر را نخواهیم بخشید. البته هر دو تیم بازیکنان را ممنوع‌المصاحبه کردند تا تنش بخوابد. علیرضا صمیمی را در مس می‌بینیم و گیتی پسند هم دروازه‌بان برزیلی دارد. در خطوط جلو هم کاملا برابر هستند و هر کس از موقعیت‌هایش استفاده کند برنده می‌شود. باید ببینیم فردا در اصفهان و جمعه آینده در تبریز چه اتفاقی می‌افتاد. این بازی هم ناظر ویژه دارد و هم اینکه مربیان تیم ملی و اعضای کمیته فنی به تماشای آن می‌روند.

عضو کمیته فنی فوتسال در مورد ناراحتی اعضای کادرفنی تیم ملی از واریزی ناچیز، اظهار داشت: دو سال است که کادرفنی تیم ملی پولی دریافت نکرده و پاداش‌ها هم به تأخیر افتاده است. فدراسیون به آن‌ها قطره چکانی پول می‌دهد که کار درستی نیست. بعد از ماجراهای ماجراهای کی‌روش و ویلموتس که حمله کردند و همه چیز را با خودشان بردند، جیبش خالی است و هروقت پولی پیدا می‌کنند  قسمتی از آن را به فوتسال اختصاص می‌دهند. امیدواریم داستان ویلموتس ختم به خیر شود که این پول کلان را به او ندهیم. آدمی که حدود چهل روز به اینجا آمده، نباید 200میلیارد درخواست داشته باشد.

وی در مورد عقد قرارداد با ویلموتس گفت: معضل بزرگ این است که کسانی که قراردادها را می‌نویسند، حقوق بین‌الملل نخوانده‌اند. من شنیدم یک کلمه که در پرانتز نوشته شده ویلموتس را برنده می‌کند و آن‌ها نتواستند این کلمه را تشخیص بدهند چون به زبان انگلیسی و حقوق بین‌الملل آشنا نیستند و همسر ویلموتس از همان برای گرفتن پول استفاده می‌کند. باید مقصرین جریمه شوند و پول را خودشان پرداخت کنند. یکبار برای همیشه باید سختگیری و جلوی این کار گرفته شود.

وی در مورد واریزی کم کادر فنی تیم ملی فوتسال ادامه داد: به خاطر اینکه فدراسیون با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو است، مجبور شدند همین مبلغ را بریزند، اما قول دادند هر وقت پول بیاید با کادر فنی تسویه حساب کنند. ما باید پنج ماه دیگر برویم و در ترکمنستان از قهرمانی‌مان در جام ملت‌ها دفاع کنیم ضمن اینکه مقدماتی جام جهانی را هم داریم. امسال برای فوتسال مهم است.  امیدواریم رئیس جدید فدراسیون هر کسی که می‌آید درک متقابلی از فوتسال داشته باشد و بداند که سال عجیب و غریبی داریم و برای جام جهانی آینده باید آماده شویم.

عضو کمیته فنی فوتسال در خصوص بحث مسابقه پلی‌آف و تصمیم‌گیری در این مورد عنوان کرد: با توجه به اینکه ما زیرساخت‌های لازم نداریم و باشگاه‌ها هم از لحاظ مالی ضعیف هستند، باید پلی‌آف برداشته شود که امسال این کار را کردند. بعضی تیم‌ها وقتی صعودشان به پلی‌آف مشخص شده بود، این مسابقات را جدی نمی‌گرفتند و حتی با امیدهایشان می‌آمدند. این دید را نداشتند که بقیه تیم‌ها ممکن است به بازی آن‌ها احتیاج داشته باشند و این مسابقات در هفته آخر لوث شده بود، بنابراین تصمیم گرفتند پلی‌آف را بردارند. خیلی از باشگاه‌ها از نظر مالی ضعیف هستند و بنابراین بهترین است که از خیر پلی‌آف بگذرند.

شمس در مورد برگزاری مسابقات در فصل آینده اظهار داشت: آنچه که در کمیته فنی بحث شده، قرار است به خاطر تیم‌ملی استارت مسابقات سال آینده را از اول شهریور بزنند و تیم‌ها هم از تیر تمریناتشان را شروع کنند، اما این بستگی به دستور وزارت بهداشت دارد. الان آمار شیوع کرونا در حال افزایش است و هرشب اخبار بدی را می‌شنویم. اگر همین روند ادامه داشته باشد، بعید می‌دانم وزارت بهداشت اجازه تمرین بدهد. قصد این است که از اول شهریور شروع کنیم بازیکنان قراردادهایشان را ببندند، 7-8 بازی در لیگ انجام بدهند و آماده به ترکمنستان بروند. اما  اگر شرایط فراهم نشود، باید با اردو و بازی‌های دوستانه مثل کاسپین که قرار است با حضور روسیه، قزارقستان و آذربایجان در ایران برگزار شود یا سفر به تایلند در مهرماه که تیم‌های اسپانیا، لیتوانی و تایلند حضور دارند، بچه‌ها را در شرایط مسابقه قرار بدهیم اما اگر این کار با تمرین و مسابقه در لیگ انجام شود برای آمادگی بازیکنان بهتر است.

وی در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی و در مورد اختلافاتی که بین بزرگان فوتسال به وجود آمده، گفت: ما هم آدمیزاد هستیم و اشتباه می‌کنیم و باید بپذیریم. بعضی وقت‌ها دچار حاشیه می‌شویم و جواب همدیگر را می‌دهیم. از مردم عذرخواهی می‌کنیم. انشاالله در 60سالگی دندان در بیاوریم و عاقل شویم!

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *