پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

شکست در گام نخست/ ناکامی در برابر لشکر روس‌ها

شکست در گام نخست/ ناکامی در برابر لشکر روس‌ها

تیم‌ ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی مقابل روسیه شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ از ساعت ۸:۳۰ به میزبانی ژاپن به مصاف روسیه رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای ۲۵ – ۲۱، ۲۵ – ۱۸، ۲۴ – ۲۶ و ۲۵ – ۲۲ به سود روس‌ها خاتمه پیدا کرد.

در این مسابقه ایگور کولاکوویچ از ترکیب سعید معروف، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی و محمد‌‌رضا حضرت‌پور استفاده کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود روسیه

در ست نخست مسابقه بازی پایاپایی آغاز شد. در دقایقی از مسابقه روس‌ها پیش می‌افتادند، اما شاگردان کولاکوویچ با تلاش فراوان بازی را به تساوی می‌کشاندند. در امتیاز ۱۷ بر ۱۷ هم بازی مساوی شد، اما روس‌ها نتیجه را به ۲۲ بر ۲۰ به سود خود تغییر دادند و کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود روسیه تمام شد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود روسیه

ترکیب تیم ایران برای ست دوم تغییری نکرد. روس‌ها ست دوم‌ را هم بهتر شروع کردند. در امتیاز ۸ بر ۶ به سود شاگردان ساملوو هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. سرویس علی شفیعی نتیجه بازی را ۱۲ بر ۱۱ به سود ایران کرد، اما روس‌ها خیلی زود به بازی برگشتند و نتیجه بازی را ۱۵ بر ۱۲ به سود خود کردند تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود روسیه خاتمه پیدا کرد.

ست سوم؛ ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران

در ست سوم هم روس‌ها تیم برتر میدان بودند. شاگردان ساملوو از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفتند و به تیم خسته و بی انگیزه ایران اجازه خودنمایی ندادند. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود روسیه تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری ۱۴ بر ۸ روسیه بر ایران موجب شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. در ادامه با درخشش قائمی نتیجه بازی ۱۸ بر ۱۸ شد تا ساملوو تقاضای وقت استراحت فنی کند.  نتیجه بازی ۲۱ بر ۲۰ به سود ایران شد، اما روس‌ها دست از تلاش برنداشتند. این ست با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران تمام شد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود روسیه

در شروع ست چهارم یلی جایگزین امیر غفور شد. تیم ایران این ست را هم خوب شروع کرد و در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند، اما روس‌ها در ادامه بازی را در امتیاز ۸ به تساوی کشاندند. در ادامه نتیجه بازی ۱۴ بر ۱۲ به سود روسیه شد تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. تیم ایران توانست نتیجه بازی را ۲۰ بر ۱۹ به سود خود کند تا روس‌ها احساس خطر کنند. شاگردان ساملوو خیلی زود روند بازی را تغییر دادند و نتیجه بازی ۲۲ بر ۲۰ به سود آنها شد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود روسیه تمام شد.

ادامه برنامه بازی‌های ایران در این دوره از پیکارها به شرح زیر است:

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸: ایران – مصر، ساعت ۵:۳۰

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸: ایران – کانادا، ساعت ۵:۳۰

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸: ایران – استرالیا، ساعت ۱۱:۳۰

یک‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸: ایران – برزیل، ساعت ۸:۳۰

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸: ایران – آمریکا، ساعت ۱۲:۳۰

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸: ایران – تونس، ساعت ۸:۳۰

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸: ایران – آرژانتین، ساعت ۵:۳۰

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸: ایران – ژاپن، ساعت ۱۳:۳۰

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸: ایران – ایتالیا، ساعت ۹:۳۰

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸: ایران – لهستان، ساعت 7/00

منبع : فارس

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *