پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

صدرنشینی مطلق پرسپولیس در لیگ برتر

صدرنشینی مطلق پرسپولیس در لیگ برتر

*پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی و نفت در راستای باقی ماندن در جمع مدعیان نیاز به برتری در این دیدار داشتند و همین مساله بر حساسیت‌های موجود افزوده بود. نبرد تفکرات «یحیی گل‌محمدی» و «دراگان اسکوچیچ» نیز از نکات مهم بود.

تهران- ایرنا- پرسپولیس با برتری یک بر صفر خارج از خانه مقابل صنعت‌نفت آبادان با صدرنشینی مطلق لیگ برتر به استقبال شهرآورد پایتخت رفت.

روز شنبه و در دیداری از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، صنعت نفت آبادان در خانه خود به مصاف پرسپولیس رفت و یک بر صفر شکست خورد.

این نخستین شکست خانگی نفت در فصل جاری لیگ برتر است.

قضاوت این دیدار که در ورزشگاه مملو از تماشاگر تختی آبادان برگزار شد است را «وحید کاظمی» برعهده داشت.

پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی و نفت در راستای باقی ماندن در جمع مدعیان نیاز به برتری در این دیدار داشتند و همین مساله بر حساسیت‌های موجود افزوده بود. نبرد تفکرات «یحیی گل‌محمدی» و «دراگان اسکوچیچ» نیز از نکات مهم بود.

بازی با حملات میزبان آغاز شد و نفت با اتکاد به نفرات سرعتی و خوش‌تکنیک خود، پرسپولیس را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

در دقیقه ۱۸ «میلاد جهانی» با تکل «شجاع خلیل‌زاده» سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۲۰ ضربه «علی علیپور» به دریک دروازه میزبان برخورد کرد و در برگشت نیز «اوساگونا» نتوانست دروازه ختلی را باز کند و ضربه او نیز به دیرک خورد.

در دقیقه ۳۲ ضربه آزاد «احمد نوراللهی» درون دروازه میزبان جای گرفت تا پرسپولیس به گل نخست دست یابد.

در ادامه «شجاع خلیل‌زاده» با دریافت کارت زرد، از حضور در شهرآورد پایتخت برابر استقلال که روز پنجشنبه برگزار می‌شود، محروم شد.

نیمه دوم با حملات پرسپولیس آغاز شد و اوساگونا در فاصله چند دقیقه، ۲ بخت را از دست داد.

در دقیقه ۶۷ «بشار رسن» که تازه به میدان آمده بود با پاسی مناسب، «علی علیپور» را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان میزبان قرار داد که مهاجم پرسپولیس نتوانست گلزنی کند.

علیپور که روز خوبی نداشت در دقایق ۷۷ و ۷۸ با بی‌دقتی تیمش را از رسیدن به گل دوم محروم کرد.

در ادامه صنعت نفت با حرکات ترکیبی و شوت از راه دور درپی جبران بود که این امر موفق نشان نداد.

پرسپولیس با این برتری به امتیاز ۴۰ رسید تا با صدرنشینی مقتدرانه به استقبال شهرآورد پایتخت و رویارویی با استقلال در روز پنجشنبه باشد.

صنعت نفت آبادان هم ۳۰ امتیازی باقی ماند.

ترکیب نفت

ناصر سالاری، محمد اهل شاخه، سیدمحمد قریشی، عقیل کعبی، مسلم مجدمی، جعفر سلمانی، مهدی حنفی، مصطفی احمدی (مهدی مومنی)، طالب ریکانی(محمدرضا غبیشاوی)، میلاد جهانی (محمود مطلق‌زاده) و عیسی آل کثیر

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی (محمدحسین کنعانی‌زادگان)، وحید امیری، علی علیپور و کریستین اوساگونا (بشار رسن)

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *