پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

عراق: برای جنگ با داعش به نیروی خارجی نیاز نداریم

عراق: برای جنگ با داعش به نیروی خارجی نیاز نداریم

 

* ائتلاف ضد داعش اطلاعاتی را درباره تروریست مشهور به «حجی تیسیر» والی خودخوانده عراق، در اختیار ما قرار داد. عملیات ویژه ما علیه تروریست ضربات سنگینی را به داعش وارد کرد و ما تا زمان نابودی کامل تروریست‌ها از پا نمی‌نشینیم.

تهران- ایرنا- یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز چهارشنبه با تاکید بر ادامه همکاری‌های اطلاعاتی با سوریه جهت مبارزه با داعش گفت: ما در جنگ با تروریست‌ها نیازی به نیروی خارجی نداریم.

رسول در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: ما در حال انجام عملیات ویژه و پیش‌دستانه علیه داعش هستیم.

وی افزود: ائتلاف ضد داعش اطلاعاتی را درباره تروریست مشهور به «حجی تیسیر» والی خودخوانده عراق، در اختیار ما قرار داد. عملیات ویژه ما علیه تروریست ضربات سنگینی را به داعش وارد کرد و ما تا زمان نابودی کامل تروریست‌ها از پا نمی‌نشینیم.

رسول تاکید کرد: داعش از شیوه غافلگیرکردن در حملات استفاده می‌کند اما توانایی رویارویی با ما را ندارد و ما نیز تا نابودی کامل آنها به راه خود ادامه خواهیم داد.

سخنگوی فرماند کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: دمشق اطلاعات مهمی از داعش در اختیار ما قرار داده، اطلاعاتی که ارتش سوریه با استفاده از آن توانست ضربات سنگینی به تروریست‌ها وارد کند.

رسول گفت: هماهنگی با سوریه تا زمان نابودی داعش ادامه دارد و ما همکاری‌های اطلاعاتی خوبی با هم داریم.

وی تاکید کرد: ما آماده رویارویی با هرگونه پیشروی از سوی تروریست‌ها در مرزهای مشترک میان عراق و سوریه هستیم.ما برای مبارزه با داعش در عراق نیازی به نیروی نظامی خارجی نداریم و قادر به حمایت از حاکمیت‌مان هستیم.

رسول پیشتر، از حضور بیش از ۷۰ هزار تروریست داعشی در مناطق مرزی سوریه با این کشور خبر داده بود.

ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی که چند هفته ای است سخت درگیر تعقیب و نابودی عناصر تروریستی داعش در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، کرکوک و الانبار هستند، همچنان به عملیات خود علیه این گروه ادامه می دهند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *