جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

فدراسیون به دنبال برگزاری لیگ وزنه‌برداری زنان

فدراسیون به دنبال برگزاری لیگ وزنه‌برداری زنان

نایب رییس زنان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در صورت موافقت هیات‌های استانی لیگ وزنه‌برداری زنان را برگزار می‌کنیم.

«مریم منظمی»  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نظر فدراسیون وزنه‌برداری برای برگزاری لیگ برتر مساعد است. اگر استان‌ها آمادگی لازم را داشته باشند، این مسابقات را برپا می‌کنیم. در واقع این موضوع را به نظرسنجی می‌گذاریم و در نهایت این امر در کمیته لیگ بررسی می‌شود.

وی در خصوص اردوی تیم ملی وزنه‌برداری گفت:  قرار است از ۲۸ آبان اردوی تیم ملی آغاز می‌شود.  چهار نفر در اردوی نخست حضور دارند.  در هفته اول یک نفر متغیر است و برای هفته‌های بعد آن وزنه‌بردار عوض می‌شود. همچنین برای این ۴ ملی‌پوش جلسه‌ای را پس از انجام تست کرونا در فضای باز خواهیم داشت که مباحثی چون آشنایی با اصول اردونشینی و دوپینگ مطرح خواهد شد.

نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: هر چند وزنه‌برداران سابقه حضور در اردوی تیم ملی را دارند اما به دلیل کرونا شیوه برگزاری اردو متفاوت خواهد بود.  علاوه بر آن مباحث دوپینگ از سوی «افسانه گلشن‌راز» مدرس فدراسیون پزشکی ورزشی مطرح می‌شود. فدراسیون درخصوص دوپینگ جدیت کامل دارد و تمامی اطلاعات لازم را به دختران می‌دهیم و از آنان خواهش می‌کنیم تا همه موارد مربوط به دوپینگ را رعایت کنند و برای ما مشکلی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: منظور از واژه «ما» بحث ملی است. انتظار داریم تا ملی‌پوشان نگاه خود را در رابطه با دوپینگ ملی کنند. در این زمینه با ورزشکاران جدی برخورد می‌شود. باید از همان اول پیشگیری کنیم تا برای ورزشکار و فدراسیون مشکلی پیش نیاید.

منظمی با بیان اینکه ملی‌پوشان در قرنطینه کامل هستند، گفت: حتی من نمی‌توانم در اردوی آنان حضور داشته باشم و تنها از طریق تلفن یا ارتباط مجازی می‌توانیم با آنان در ارتباط باشیم. اینگونه ملی‌پوشان در صحت و سلامت کامل به تمرینات خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اولین نشست تخصصی را در ۲۸ آبان برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: این نشست با حضور معاونان توسعه ورزش زنان استان‌ها و نواب رییس وزنه‌برداری به صورت وبینار ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه هفته بعد برگزار می‌شود. در این وبینار گزارش پنج ماهه  و برنامه‌های راهبردی را ارایه می‌دهیم. همچنین در این مدت برخی از استان‌ها خیلی فعال بودند و در این وبینار از آنان نیز نام برده می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *