جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

فراخوان سیاسیون؛ رأی بدهیم حتی علی رغم گلایه ها

فراخوان سیاسیون؛ رأی بدهیم حتی علی رغم گلایه ها

 

چهره های سیاسی چپ و راست هم در روزی که تبلیغات انتخاباتی به پایان رسیده است، با تشریح شرایط حساس کشور در عرصه بین المللی خواستار حضور حداکثری پای صندوق رای برای خنثی سازی توطئه های دشمن علیه نظام شده اند.

علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر در بیانیه ای ضمن دعوت از حضور مردم در پای صندوق های رای و انتخاب افرادی شایسته تاکید کرد: «در این میان بدخواهان ملت و نظام همواره در خواب شیطانی خود، آرزوی به ثمر نشستن طرح های تفرقه انگیز خود را نه برای این مرز و بوم که برای منطقه و جهان اسلام  در سر داشته و در هر دوره انتخابات نیز با هجمه رسانه ای و تبلیغاتی به امید دستیابی به اهداف شوم خود نشسته اند، اما ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران، هر بار خواب شوم آنان را آشفته تر کرده است و این بار نیز بی تردید شکوه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور خواهد بود.»

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز درباره حضور مردم در انتخابات گفته است: نکته‌ای که معمولا در اکثر تحلیل‌ها مطرح می‌شود گلایه‌هایی نسبت به فرایند انتخابات و بررسی صلاحیت‌هاست که باید به آن دقت کرد. چون دقت و توجه لازم و بایسته به جناح‌ها و گروه‌ها نشد و موجب گردید تا برخی جریانات سیاسی نسبت به کنشگری در فضای انتخاباتی مایوس و دلسرد شوند، هرچند با این همه این مسائل نباید در مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار باشد. شرکت در انتخابات از جهت خارجی جنبه بازدارندگی دارد و هر چه ضریب مشارکت بالا برود بازدارندگی بیشتری برای کشور خواهد داشت و اگر این مشارکت پایین بیاید، دشمن امیدوار می‌شود.

محمد جواد جمالی، نماینده مجلس نیز با تاکید براینکه مردم همواره نشان دادند که علیرغم تمامی مشکلات برای دفاع از انقلاب پای صحنه هستند، می گوید؛«شرکت در انتخابات حق مردم است آنها با استفاده از این حق به کاندیداهای که فکر می‌کند برای کشور مفید هستند، رای دهند. مردم این وظیفه را به نحوی انجام دهند که باعث ناامیدی دشمنان شود مردمی که تاکنون وسط میدان علیرغم تمامی گلایه‌ها و مشکلات بودند.»

حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، هم با تاکید براینکه  چه مردمان به صحنه بیایند چه نیایند، مجلس کار خودش را انجام می‌دهد. تعداد قوانینی که بعد ا انتخابات در مجلس نوشته شده است، بیش از تمام قوانینی است که تاریخ ایران نوشته شده است. همه این قوانین تأثیرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را در جامعه می‌گذارد.

منبع : خبر آنلاین

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *