جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

فریادهای ” سعید معروف ” در برزخ شیکاگو

فریادهای ” سعید معروف ” در برزخ شیکاگو

نبرد سرنوشت چگونه به سود برزیل رقم خورد؟

درست پنجم بازی با برزیل در حالی که ایران 3 امتیاز پیش بود، اتفاقات عجیبی رخ داد تا ورق به سود حریف برگردد.

دیدار حساس و جذاب والیبال ایران و برزیل که بامداد امروز حدود 3 ساعت به طول انجامید، در ست پنجم با حاشیه های زیادی همراه شد که البته در نهایت باخت ایران را در پی داشت.تصور همه همین بود که ایران بعد از جبران 2 ست باخته در ست پنجم با روحیه بهتری وارد زمین شود. همینطور هم شد و شاگردان کولاکوویچ با ادامه عملکرد فوق العاده خود توانستند 8 بر 5 هم از برزیل پیش بیفتند تا بیشتر از هر زمان خودشان را به نیمه نهایی لیگ ملت ها نزدیک ببینند.

وقتی در امتیاز 8 ست پنجم زمین ها تعویض شد، انگار ورق برگشت. عملکرد خوب برزیلی ها در توپ گیری و دفاع روی تور نتیجه را 8 بر 7 کرد. معروف و یارانش باید خیلی زود از این وضع بیرون می آمدند. بعد از چند بار رفت و برگشت توپ در زمین 2 تیم، فرناندو، پاسور برزیل به شکلی مشکوک توپ را وارد زمین ایران کرد تا تیمش امتیاز 8 را هم کسب کند. این حرکت او شائبه وارد شدن دستش به زمین ایران و همچنین خطای تور را ایجاد کرد.

بلافاصله بازیکنان ایران از جمله معروف، فیاضی و عبادی پور به سمت داور هجوم بردند و اعتراض خود را به تصمیم او نشان دادند. داور هم که سعی در کنترل بازی داشت، بازیکنان را به آرامش دعوت کرد و خواست سرجای خود حاضر شوند.

بازیکنان ایران بعد از تصمیم داور به سود برزیل، درحالی که اعتقاد به خطای بازیکن حریف داشتند، به شدت اعتراض کردند

بعد از چند ثانیه معروف به کولاکوویچ اشاره کرد که درخواست ویدیوچک کند. سرمربی ایران هم این درخواست را به داور دوم ارائه کرد، اما غافل از اینکه فقط 5 ثانیه بعد از سوت داور وقت داشت چنین کاری را انجام دهد. اصرار کولاکوویچ و معروف هم باعث نشد تا داور اول قانع شود که دستور به بازبینی صحنه بدهد. داور اول وقتی فهمید زمان 5 ثانیه اعتراض ایران به پایان رسیده، اعلام کرد این امتیاز ثبت شده و بازیکنان باید در جای خود قرار بگیرند تا بازی دوباره آغاز شود. گویا کولاکوویچ هم مثل بازیکنان درگیر اعتراض به داور بود و یادش رفته بود که درخواست بازبینی را در مهلت تعیین شده بدهد!
معروف هم پایین سکوی داور ایستاده بود و دائما اعتراض می کرد، اما با پاسخ منفی داور روس مواجه می شد.

عصبانیت در میان بازیکنان و مربیان ایران موج می زد و جو کاملا متشنج شده بود. با اینکه نتیجه هنوز 8-8 بود و ایران می توانست به بازی برگردد و برنده این مسابقه شود، انگار دنیا روی سر بازیکنان ایرانی خراب شده بود. البته کولاکوویچ با چهره ای غمگین از تیمش خواست به زمین برگردند و بازی را از سر بگیرند.

بلافاصله بعد از این اتفاق سرویس آلن سوزا، پشت خط زن برزیل با دریافت نامناسب در زمین ایران همراه شد و معروف به سختی پاس داد؛ اگرچه داور خطای دوضرب او را اعلام کرده بود. پوریا فیاضی بدون توجه به سوت داور و در حالی که برزیلی ها در حال شادی کردن بودند، اسپک خود را به سمت زمین حریف زد. این اتفاق با اعتراض بازیکنان برزیل همراه شد و از سوی دیگر معروف بار دیگر فرصت پیدا کرد با داور صحبت کند.

با ادامه اعتراض های کاپیتان ایران، داور بالاخره تصمیم گرفت به او کارت زرد نشان دهد تا بلکه از این مخمصه رهایی پیدا کند.

این چند دقیقه جنجالی و پرتنش قطعا به ضرر ایران تمام شد. اصلا انگار سمت شرقی زمین برای ایران خوش یمن نبود. شاگردان کولاکوویچ با 3 امتیاز برتری به این سمت زمین آمدند، اما یک به یک امتیازات را از دست دادند و با عصبانیتی که در چهره شان موج می زد، نتیجه را 15 بر 10 به برزیل واگذار کردند.

بعد از پایان اعتراض های ایران و بازگشت 2 تیم به زمین، پوریا فیاضی در حالی که داور خطای دوضرب معروف را گرفته بود، توپ را با قدرت تمام به سوی زمین برزیل زد؛ موضوعی که با اعتراض برزیلی ها همراه شد

داور در پی اعتراض دوباره سعید معروف، به کاپیتان ایران کارت زرد نشان داد تا بلکه اعتراض بازیکنان ایران پایان پذیرد .

منبع : ورزش سه

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *