پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین : گفت وگو بین اصلاح طلبان و اصولگرایان در جریان است .

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین : گفت وگو بین اصلاح طلبان و اصولگرایان در جریان است .

*محسن رضایی، محمدباقر قالیباف و باهنر در شورای اتحاد اصولگرایان حضور دارند.

 

تهران – ایرنا – قائم مقام دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین بابیان این که می‌توانیم با افراد و جریان‌هایی که در چارچوب نظام هستند در بسیاری از موضوعات حول منافع ملی تفاهم داشته باشیم، گفت:

گفت وگو بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، احزاب و جریانات مختلف سیاسی حول منافع ملی کشور در جریان است.

 

 

«علیرضا خجسته پور» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود:

فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب بصورت ماهانه جلسات مستمری را تشکیل می‌دهد و نشست این ماه این فراکسیون عصر دوشنبه ۳۱ تیرماه در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد.

وی اضافه کرد:

در این جلسه مباحث مختلفی مطرح شد و یکی از دستورات جلسه بررسی موضوع ائتلاف اصولگرایان بود که همگی بر لزوم ائتلاف و وحدت اصولگرایان تاکید کردند.

خجسته پور تصریح کرد که سخنران اصلی این نشست دبیرکل جامعه اسلامی بود، آقای باهنر در بخشی از صحبت‌هایش در خصوص فلسفه شکل‌گیری خانه احزاب و اینکه خانه احزاب قرار نیست در اختیار یک جریان خاص سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرایان یا مستقل باشد، بلکه خانه احزاب تشکیل شده تا محلی باشد برای گفتگوی بین جریان‌های مختلف سیاسی.

به گفته این فعال سیاسی، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در این جلسه اظهار کرد:

جلساتی را آغاز کرده‌ایم که گفتگوی ملی را شکل بدهیم، خیلی مباحث سیاسی و غیر سیاسی در سطح ملی وجود دارد که می‌توانیم پیرامون آن به نقاط مشترکی برسیم. با افراد و جریان‌هایی که در چارچوب نظام هستند می‌توانیم در بسیاری از موضوعات حول منافع ملی تفاهم داشته باشیم.

وی ادامه داد:

با توجه به اینکه وحدت اصولگرایان در حال شکل گیری است، در این جلسه موضوع ائتلاف اصولگرایان و فعالیت‌های انتخاباتی آنها برای مجلس یازدهم بحث و تبادل نظر شد. احزاب و دبیران کل تشکل‌های حاضر در جلسه نیز بحث‌هایی را مطرح کردند که آقای باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و روح الامینی، رئیس خانه احزاب توضیحاتی را ارائه دادند.

 

محسن رضایی، محمدباقر قالیباف و باهنر در شورای اتحاد اصولگرایان حضور دارند.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در این جلسه محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، روح الامینی رئیس خانه احزاب، بوربور رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب و دبیران کل احزاب اصولگرا حضور داشتند، اظهار کرد: جلسه بعدی ائتلاف اصولگرایان ماه آینده نیز برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در ائتلاف اصولگرایان جریان قالیباف و احمدی‌نژاد هم حضور خواهند داشت؟ گفت:

اصولگرایان دارای گروه‌ها و نگاه‌های مختلف و متعددی هستند. از گروه‌های به اصطلاح رادیکال تا کسانی که دوست ندارند خود را اصولگرا بنامند در این مفهوم تعریف می‌شوند، اگر در ائتلاف اصولگرایی فقط خود را محدود به طیف میانه اصولگرایان کنیم و نحله های مختلف اصولگرایی را در بر نگیرد توان رأی آوری نخواهیم داشت.

خجسته پور خاطرنشان کرد:

در حال حاضر در شورای وحدت اصولگرایان به عنوان مثال آقایان محسن رضایی، محمدباقر قالیباف و باهنر حضور دارند و از برخی از دوستان هم دعوت شده است که حضور پیدا کنند، البته برخی از جریانات هنوز دعوت نشده‌اند.

وی در خصوص نقش جمنا در ائتلاف اصولگرایی نیز یادآورشد:

جمنا جزئی از ائتلاف وحدت اصولگرایی است و درون آن تعریف می‌شود.

 

ضرورت شکل گیری چند حزب قدرتمند و فراگیر

خجسته‌پور با اشاره به بخش دیگری از سخنان باهنر در این جلسه تصریح کرد:

آقای باهنر در این جلسه تاکید کرد که باید چتر اصولگرایی را وسیع‌تر کنیم و نباید نیروهایمان را به راحتی دفع کنیم؛ ما باید اکثریت داشته باشیم تا بتوانیم برنده انتخابات باشیم بنابراین دلیلی ندارد تا نیروهای خودمان را که حتماً در جرگه اصولگرایی تعریف می‌شوند از خودمان برانیم، باید جاذبه مان بیشتر از دافعه مان باشد.

 

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به نگرانی و بیمناکی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری از غیبت چند حزب فراگیر در کشور تصریح کرد:

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که من از غیبت چند حزب فراگیر چارچوب دار و قدرتمند بر آینده مردمسالاری دینی در کشورمان بیمناکم و خدا را شکر می‌کنیم که خانه احزاب بسیار فعال شده است و جای تشکر دارد و این فعالیت باید ادامه یابد.

 

خجسته‌پور در ادامه جزئیات این جلسه خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه روح الامینی گزارشی از فعالیت کمیته‌های خانه احزاب ارائه داد.

وی ادامه داد:

رئیس خانه احزاب در این جلسه مشارکت احزاب در کمیته‌های هفتگانه خانه احزاب را بسیار خوب ارزیابی و تاکید کرد که لازم است دوستان باید در ائتلاف مشارکت بیشتری داشته باشند.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد:

برگزاری همایش‌های فصلی و دیدار با سران قوا از جمله برنامه‌هایی بود که روح‌الامینی به آنان اشاره کرد و گفت که خوشبختانه در دوره جدید خانه احزاب تحرک بسیار بالایی را شاهد هستیم.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *