پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

قلعه‌نویی: مجیدی نیم‌فصل پیش من آمد/ هیچ مشکلی با فرهاد نداریم

قلعه‌نویی: مجیدی نیم‌فصل پیش من آمد/ هیچ مشکلی با فرهاد نداریم
سرمربی سپاهان اعلام کرد در نیم‌فصل فرهاد مجیدی دیداری با او داشته است.

 امیر قلعه‌نویی عصر امروز در گفت‌وگوی اینستاگرامی با ورزش سه درباره مسائل مختلفی ازجمله حواشی دیدار برگشت مقابل پرسپولیس، رای کمیته انضباطی برای این مسابقه، مشکلاتی که با برخی افراد داشته، ارتباط با فرهاد مجیدی و … صحبت کرد که مشروح اظهارات او را در زیر می‌خوانید:

* قبل از حرکت به ورزشگاه ۳ هزار نفر مقابل هتل بودند

اگر روز بازی سپاهان و پرسپولیس یک اتفاق ناگواری می‌اُفتاد و چشم یک نفر کور می‌شد، مادری جوانش را از دست می‌داد یا یک سری از این جوانان با مشکل مواجه می‌شدند، چه کسی راضی می‌شد؟ ما یک ساعت ۱۳:۴۵ به لابی هتل آمدیم تا به سمت ورزشگاه حرکت کنیم، اما دیدیم ۳-۲ هزار نفر مقابل هتل بودند. تماشاگران سپاهان بخاطر اجحاف در حق این تیم در یک فصل و نیم اخیر ناراحت بودند و درخواست‌هایی که داشتند که ما نیز مشکلات‌شان را گوش کردیم.

* آن زمان اصلا به فوتبال فکر نمی‌کردم

تماشاگران سپاهان به دلیل یک سری اتفاقات و مسائل که برای آنها علنی شده بود، درخواست‌هایی از ما داشتند و صحبت‌هایشان را مطرح کردند. خدا را گواه می‌گیرم که در آن یک ساعت و نیم تلاش کردم خون از دماغ کسی نیاید و اصلا به فوتبال فکر نمی‌کردم. در آن زمان اتفاقاتی افتاد که ما هم شرمنده مردم شدیم. تلاش ما این بود درگیری پیش نیاید، اما یک سری اتفاقات افتاد که بعضا فیلم‌های آن وجود دارد و ما در اختیار کمیته استیناف گذاشتیم تا آن چیزی که عدالت است، رعایت شود. مطمئنا طبق عدالت هم تصمیم‌گیری می‌کنند. برای منِ امیر قلعه‌نویی دیگر مهم نیست چه تصمیمی از سوی مسؤولان اتخاذ می‌شود چون تنها هدف من در آن یک ساعت و نیم صحبت با هواداران مقابل هتل، این بود که تلاش کنم تا اتفاقی برای شخص خاصی نیفتد.

* به تیم قهرمان تبریک می‌گویم!

بعد از رسیدن ما به ورزشگاه نقش جهان هم اتفاقات دیگری افتاد. از آقای جلال مرادی که یک پهلوان است، تعجب می‌کنم که چرا آنطور صحبت کرد. ما ساعت ۱۶:۳۵ به استادیوم رسیدیم که تصویرمان هم به‌صورت زنده از تلویزیون پخش شد، اما آقای مرادی عنوان کردند که ما ۱۶:۱۵ وارد ورزشگاه شدیم. علاوه بر آن و مورد دوم، اینکه آقای مرادی در گفت‌وگو با برنامه شب‌های فوتبالی اظهار کرد که آقای فتاحی، سرپرست سپاهان در ساعت ۱۷ گفته است که ما آماده بازی هستیم، اما خودِ آقای مرادی این موضوع را در گزارش مسابقه ننوشته‌اند! امیدوار هستم کمیته استیناف هر رای‌ای می‌دهد، عادلانه صورت بگیرد. هر تیمی هم قهرمان شد، مبارکش باشد. ما باید درون خودمان را بازنگری کنیم.

* رفتارهای پروین و پورحیدری را داشته باشیم

بعضا در فوتبال و فیلم‌هایی آمده می‌بینیم که برای رسیدن به یک قهرمانی چه الفاظی می‌گویند. گاهی اوقات بین دو نیمه شعارهایی می‌دهند که هواداران واقعی خود آن تیم ناراحت می‌شوند. امیدوار هستم در فوتبال به مسائل رفاقتی و رقابتی پیش برویم. واقعا در گذشته همان قدر که در بازی‌ها رقابت می‌کردیم، در بیرون از زمین رفیق بودیم. اگر قبلا مشکلی برای یک بازیکن استقلال یا پرسپولیس پیش می‌آمد، آقایان علی پروین یا منصور پورحیدری به مشکل بازیکنان و حتی تیم مقابل رسیدگی می‌کردند.

* طعنه به حضور فرد مجازی در یک باشگاه

در فضای مجازی افرادی که علیه السلام هم نیستند، مدتی پست می‌گیرند و این توهین‌ها را گسترش می‌دهند. من اسم کسی را نبردم و از کسی خرده نمی‌گیرم، اما قبل از دیدار با پرسپولیس ما آن زمان فقط درباره تیم خودمان را توضیح می‌دادیم که چه اتفاقی مقابل هتل افتاده و چه زمانی به ورزشگاه رسیدیم و همچنین گفتیم در رختکن حرکات کششی انجام دادیم ولی راجع به تیم حریف هیچ صحبتی نکردیم، اما در مقابل به این شکل نبود. شخصا از روزی که از استقلال آمدم، حتی یک بار دیدید راجع به استقلال حرف بزنم و مسئله‌ای بگویم؟ تراکتور را برای اولین بار آسیایی کردم و در آسیا به مرحله بعد بردم، اما اگر راجع به تراکتور صحبتی می‌کنم، راجع به مردم غیور آذربایجان حرف می‌زنم ولی از خود تیمِ تراکتور چیزی نمی‌گویم. ما حق نداریم راجع به تیمی که در آن نیستیم، صحبت کنیم. متاسفانه یک سری آدم‌ها هستند که برای محبوب شدن خودشان، دست به هر کاری می‌زنند.

* سپاهان را خیلی اذیت کردند

درباره مسائلی مثل جانبداری داوران، تیم حکومتی، وزارتی، فدراسیونی و … قطعا چیزی نمی‌دانیم چون در فدراسیون نیستیم ولی الحمدلله در یک سال و نیم اخیر آنقدر سپاهان اذیت شد که موجب شد تماشاچی‌ها آن رفتار را قبل از بازی با پرسپولیس داشته باشند. سپاهان در یک فصل و نیم اخیر از نظر نوع برگزاریِ مسابقات و داوری‌ها خیلی اذیت شد.

* با اشتباه فغانی چه اتفاقی افتاد؟

سال قبل در دیدار برگشت مقابل سپاهان با شهرخودرو، آقای فغانی که آرزوی موفقیت برای ایشان دارم، یک اشتباهی کرد؛ با همان اشتباه چه اتفاقی افتاد؟ سپاهان در یک سال و نیم اخیر خیلی از داوری ضربه خورد که البته همه آنها سهوی بوده است. همه تیم‌ها عزیز هستند و بازیکنان تلاش می‌کنند و نباید راجع به این مسائل مثل جانبداری حرف بزنیم، اما یک سری آدم‌ها هستند که این فضا را به وجود آوردند وگرنه بازیکنان و تماشاگران تلاش می‌کنند. مگر استقلال، فولاد، پرسپولیس، سپاهان و … در گذشته قهرمان نشدند؟ چر آن زمان چنین صحبت‌هایی مطرح نشده بود؟

* خدا با من حرف زد

در سال ۸۸ ، در لیگ هشتم و در شهرِ امام هشتم، خدا با من حرف زد و ما با استقلال قهرمان شدیم. آن مقطع هیچ‌کس فکر نمی‌کرد استقلال قهرمان شود چون ذوب‌آهن بهترین شرایط را برای رسیدن به جام داشت، اما به قهرمانی نرسید. بعد از مسابقه و در حالی که اتوبوس شلوغ بود و از ۱۰ سانتی‌متری صدا به صدا نمی‌رسید، تلفن همراه من زنگ خورد که دیدم آقای سعید آذری، مدیرعامل وقت ذوب‌آهن به من تبریک گفت. اولین تبریک را من از مدیرعامل تیم رقیب گرفتم، اما حالا چنین چیزهایی را در فوتبال می‌بینیم؟

* آدم‌هایی که بالا هستند، فوتبال را به این وضعیت بُردند

به نظرم این فضاهای حاشیه‌ای و عدم احترام به تیم مقابل را یک سری افراد خط و ربط می‌دهند که هدف‌شان خارج کردن فوتبال از جنسِ قشنگی خود است. یک سری در آن بالا هستند که فوتبال را به این وضعیت بردند که پیشکسوت‌ها و تیم‌ها به جان هم بیفتند و علیه هم صحبت کنند. نمی‌دانم آن افراد چه سود و منفعتی با این کار دارند. من همیشه اینطور بودم که اگر یک نفر یک روز از من بزرگتر باشد، جلوتر از او نمی‌رفتم و بی‌احترامی نکردم. بارها خیلی مشکل برای این و آن پیش آمده که سوا از مسائل رنگی پیش قدم شدم. شاید کاری نکردم ولی جلو رفتم و سعی کردم کاری انجام دهم. منتی نیست، اما بالای ۳۰۰-۲۰۰ مورد چنین کارهایی کردم، اما متاسفانه الان عده‌ای برای لوس کردن خودشان، یک سری کارها را انجام می‌دهند.

* خیلی‌ها از پرسپولیسی‌ها را به استقلال آوردم

مهرداد اولادی یک انسان خاصی بود. فکر می‌کنم در نفت بود که به استقلال آمد. یک روزی یک شخصی با من تماس گرفت و گفت می‌توانی به مهرداد کمک کنی چون دوست دارد پیش شما بیاید؛ من گفتم مهرداد بازیکن بسیار خوبی است، اما چون در پرسپولیس بوده، شاید مشکلی پیش بیاید. در آن مقطع، دیدیم در پست او نیاز به بازیکن هست و ما هم کارها را درست کردیم و او به استقلال آمد. در استقلال به میدان رفت و خیلی هم خوب بازی کرد. البته یادم است در یک دیدار در عربستان، یک بر صفر جلو بودیم که مهرداد یک موقعیت خوب را تبدیل به گل نکرد ولی در آن طرف، خطای هند کرد و یک پنالتی به حریف داد. پژمان نوری، محمد قاضی و … را از پرسپولیس به استقلال آوردیم که در مقاطع خود، به استقلال کمک کردند. نمی‌دانم بعد از آن چه اتفاقی برای مهرداد اولادی افتاد و چه شد. اولادی را هم داشتم؛ او بسیار آرام بود و از فوت او خیلی ناراحت شدم.

* برادر خانم یک بازیکن می‌گفت این رفتارها را دارد

خیلی‌ها از من بخاطر برخوردهایی که با آنها داشتم، دلخور هستند چون وقتی یک بازیکن در تیم من هست، یک چارچوب برای او تعریف می‌کنم که اگر از آن بیرون برود، با برخورد من مواجه می‌شود. با افرادهایی این رفتارها را داشتم که شاید در آن مقطع ناراحت شدند، اما الان که مربی هستند، به من زنگ زدند و گفتند امیرخان الان فهمیدیم که شما چه چیزهایی گفتید و چه کاری برای ما کردید. با خیلی از بازیکنان بخاطر منافع آینده‌شان برخورد کردم. بارها شده بود برادر خانم یک بازیکن می‌گفت فلان بازیکن این رفتارها را دارد، من هم به بازیکن گفتم اگر در چارچوب خانواده‌ات نروی، برخورد می‌کنم. من وظیفه‌ام است از نظر رفتاری، اخلاقی و فنی کارم را انجام دهم.

* فرهاد مجیدی را دوست دارم

واقعا فکر می‌کنید چه مشکلی با فرهاد مجیدی دارم؟ اتفاقا قبل از بازی هم با هم دست دادیم. نمی‌دانم چرا می‌گویند بین ما مشکل وجود دارد. این موضوع را یادم است و خودِ فرهاد هم می‌تواند بگوید که وقتی من مربی مس کرمان بودم، هفته‌ای سه بار با من تماس می‌گرفت و گلایه‌هایی از شرایط خود داشت. من گفتم شما سرت پایین باشد و تا آخر فصل کارت را انجام بده؛ وقتی فصل تمام شد، با مربی و مدیر تیم صحبت کن و بگو شرایط من برای ادامه کار به چه شکل است. من فرهاد را دوست دارم و بازیکن من بوده است.

* دیدار با مجیدی در نیم‌فصل

همین دفعه که فرهاد سرمربی استقلال شد و در همان مقطع ما به همراه سپاهان برای اردو به تهران آمده بودیم، آقای مجیدی به اتفاق آقای موسوی که از دوستان هستند، پیش من آمدند. در این دیدار یک سری نصحیت‌ها به فرهاد کردم. نیم ساعت در اتاقم در هتل اوین با هم صحبت کردیم. باز هم می‌گویم من فرهاد را دوست دارم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. برای آقای سعادتمند هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوار هستم به فرهاد کمک کند تا نسل مربیان جوانی که آمدند، کارشان را به نحو احسن انجام دهند.

* از مجیدی فیلم دارم

یک فیلم از آقای مجیدی دارم که در رختکن تیم می‌گوید اگر امیرخان حرفی می‌زند، در دلش چیزی نیست و برای موفقیت تیم صحبت می‌کند.

* آینده‌های مربیگری ایران

بازیکنانی مثل علی کریمی، خداداد عزیزی، علی دایی و … باید در چرخه مربیگری باشند که البته آقای دایی بزرگتر از همه هست. خداداد و کریمی می‌توانند مربی بزرگی شوند. تارتار و گل‌محمدی هم که امتحان‌شان را پس دادند. هر بازیکنی زیر نظرم بوده، به جایگاهش توجه نکردم چون به اصول کارم توجه داشتم. آقای جواد نکونام هم شاگردم بوده که در این مدت نتایج خوبی داشته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *