سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

مدیرعامل از خارج می آید / شکاف بزرگ در هیات مدیره پرسپولیس

مدیرعامل از خارج می آید / شکاف بزرگ در هیات مدیره پرسپولیس

هیات مدیره سه نفره پرسپولیس نیز نتوانسته‌اند از نظر همفکری و پیشبرد اهداف هماهنگ پیش بروند و این موضوع اکنون شکاف بزرگی بین طرفین ایجاد کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، در روزهایی که پرسپولیس در آستانه اجرایی شدن احکام فیفا قرار دارد و بدهی‌ها آینده ترسناکی را برای باشگاه شکل داده‌اند، اختلاف نظر بین اعضا باعث شده تا آنها به دنبال راه حل‌های متفاوتی برای عبور از این بحران باشند.

هیات مدیره سه نفره کنونی پرسپولیس در حال حاضر از سه عضو تشکیل شده و رسول پناه نیز به عنوان رییس هیات مدیره نقش سرپرست باشگاه را نیز در کنار رغبتی و هاشمی دنبال می‌کند. عضو جنجالی هیات مدیره که در ابتدا به عنوان دندانپرشک وزیر در این باشگاه معروف شد، در ادامه در سیاستی جالب برای عبور از بحران کنار رفتن انصاریفرد به عنوان سرپرست موقت انتخاب شد. با این حال کاملا مشخص بود که او به عنوان نفر سایه فعالیت خواهد کرد و سیاست‌های مدیریتی باشگاه از سوی دیگر فرد دیگری دنبال می‌شود اما با حضور پیشکسوتان پرسپولیس در دفتر این باشگاه مشخص شد نسخه جدیدی از آنچه در استقلال می‌گذرد در پرسپولیس هم پیاده می‌شود!

 

فسخ قرارداد با کارگزار باشگاه

باشگاه اکنون درگیر پرونده‌های بزرگ مالی است که از سوی فیفا در آستانه اجرایی شدن قرار دارد. پرونده‌هایی شامل احکام نیلسون، ماریو بودیمیر، فرناندو گابریل، برانکو ایوانکوویچ، زلاتکو ایوانکوویچ، رضایتنامه یحیی گل محمدی و البته گابریل کالدرون و دستیارانش. اکنون باشگاه که برخلاف وعده ابتدایی و نسجیده انصاریفرد که مدعی تامین منابع مالی 150میلیاردی از سوی کارگزار شده بود، در شرایط کنونی برای فرار از احکام ترسناک به دنبال منابع مالی جدیدی است. برپایه آن آنها قصد دارند قرارداد کنونی خود با کارگزار (آتیه پرداز) را فسخ کرده و دست یاری به سوی اسپانسر سابق خود دراز کنند تا با دریافت حداقلی، از این پیچ عبور کنند.
در این بین یکی از اختلاف‌نظرهای شکل گرفته مربوط به این موضوع است که علیرغم درخواست رسول پناه برای پیگیری قرارداد و نظارت از سوی هاشمی در پروژه آتیه پرداز، او تاکنون در جلسات مربوطه حضور نیافته و از سوی دیگر به دنبال برنامه ریزی برای بازگرداندن اسپانسری ریحان فیلم است. ریحان فیلم در دوره پایانی مدیریت عرب هفت میلیارد به باشگاه در قالب طرح بلیت فروشی کمک کرده بود که در ادامه با ممانعت وزارت ورزش این قرارداد نهایی نشد. طرح این مساله که بلیت فروشی از ید باشگاه خارج است مانع از این اقدام شد و البته ریحان فیلم در صورت بازگشت به اسپانسری پرسپولیس نیز با منفی هفت میلیارد که طلب دارد ورود خواهد کرد.موضوعی که می‌تواند در صورت تحقق مساله نیز تنها به پرداخت مقطعی بی‌انجامد و در آینده با توجه به مطالباتی که دارد باشگاه را خالی از منابع خواهد کرد. با این حال مدیران کنونی برای فرار از احکام و تنها امیدواری به آینده برای اتفاقی نو، به این تدبیر چشم دوخته‌اند.

 

شکاف در پرسپولیس از هیات مدیره تا بازیکنان

طی روزهای اخیر شکاف بین هیات مدیره به طرز عجیب بزرگتر از قبل نیز شده است. ماجرا تا جایی پیش رفته که تیم بندی و جناح بندی بین طرفین بین بازیکنان نیز شکل گرفته. موضوع از جایی استارت خورد که پیش از سال نو برخی از بازیکنان با حضور در دفتر باشگاه جلساتی با مدیران برگزار کردند. بعد از آن با توجه به وعده‌های دریافتی آنها در پست‌هایی به حمایت از هیات مدیره پرداختند اما بعد از اینکه تنها سه درصد عایدی آنها از قرارداد شد، اختلاف نظر بین آنها افزایش یافت و برخی از بازیکنان اقدام به پاک کردن پست‌های خود کردند و در جلسه بعدی نیز حضور نیافتند. موضوع تا جایی پیش رفت که گروه مخالف بازیکنان اعلام کرده‌اند حتی در صورت شروع تمرینات اگر مطالبات خود را دریافت نکنند در تمرین حاضر نخواهند شد. کاپیتان پرسپولیس تا به امروز مامور مهار اعتراضات بوده و بر این اساس چندین جلسه با مدیریت هماهنگ کرده که البته خروجی مالی خاصی که رضایت آنها را در پی داشته باشد را بهمراه نداشته است.

مهرداد هاشمی، عضو هیات مدیره پرسپولیس که با سابقه حضور در باشگاه سایپا رزومه خوبی از خود به جا گذاشته و در دوران انصاریفرد اختلاف نظر بزرگی با او داشت، بعد از کناره‌گیری این مدیر بنا به شرایط ترجیح داد کوپن خود را برای حضور در راس کار خرج نکند و خود را درگیر موج منفی و حامی انصاریفرد نکند. با این حال و از قرار معلوم رابطه بین او و رسول پناه بر ریلی که به‌نظر می‌رسید پیش نرفته و حالا صحبت بر سر بازگشت مدیری خارج از سیستم فعلی برای اداره و جمع و جور کردن کارهاست.درحال حاضر بیم آن می رود دوباره مشکلات و عدم همفکری بین اعضا  که از یک سال پیش در پرسپولیس به اوج خود رسیده دوباره به نقطه التهاب برسد.

طبق معمول در پرپسولیس هم نگاه‌‌ها به وزیر است.اینکه تا کی قرار است هدایت این باشگاه پرهوادار در دست کسی باشد که تا شش ماه پیش هرگز کسی نام او را در فوتبال  ایران نشنیده و ازآمادگی او برای برداشتن این بار بسیار بزرگ خبر نداشت.مدیری که ویژگیهایش برای رهبری پرسپولیس هنوز برای همه نامکشوف است!

حمید ابراهیمی

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *