پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: سلامت انتخابات اولویت اصلی ماست

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: سلامت انتخابات اولویت اصلی ماست

 

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با برشمردن چهارمسئله رقابت های انتخاباتی، امنیت انتخابات، سلامت انتخابات و میزان مشارکت مردم در انتخابات خواستار رعایت مرّ قانون و بی طرفی از سوی دست‌اندرکاران انتخابات شد.

حمید ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور عصر امروز در جمع مجریان و برگزار کنندگان انتخابات در شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: قبل از شروع صحبت‌هایم جا دارد از همراهی‌ها و پیگیری‌ها دوستان در حوزه نظارتی، اطلاعاتی، اجرایی و امنیتی که کمک بسزایی برای برگزاری انتخابات می‌کنند تشکر کنم.  هدف از این جلسه هماهنگی برای در جریان قرار گرفتن آخرین دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها بمنظور ایجاد هماهنگی بهتر در روز انتخابات است.

وی گفت: همانطور که مستحضرید انتخابات یکی از مهمترین موضوعات و اهدافی است که در متن و بطن انقلاب از آغازین روزهای آن مورد توجه بوده است. در حقیقت نمود حکومت مردم بر مردم، شایسته سالاری و حاکمیت اراده مردم بر سرنوشت خود مردم در انتخابات شکل می‌گیرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: اجرای انتخابات باید به عنوان یک موضوع مهم برای مردم نهادینه بشود تا هم وقت و هم سرمایه‌گذاری بر روی آن صورت گیرد. زیرا سرنوشت مردم در انتخابات رقم می‌خورد و انتخابات یکی از ابزارهای مهم انتقال قدرت است.

ملانوری ادامه داد: همه گروه ها و جناح‌های مختلف پیشرفت و توسعه کشور را دنبال می کنند اما در شیوه‌ها و برنامه ها و سلیقه ها پیشرفت کشور دچار اختلاف هستند.

وی بیان کرد: موضوع حضور مردم در پای صندوق ها بسیار مهم است و اینکه دشمنان ما مدام بر این گزاره تاکید می کنند که حضور در انتخابات تاثیری ندارد نیز ناشی از همین است که به خوبی می‌دانند هربرگ رایی که در صندوق ها انداخته شود چه تاثیر شگرفی دارد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور اضافه کرد: هم در سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری، و هم  تاکیدات سایر مسؤولین کشور بر این است که چهار موضوع در انتخابات به طور ویژه مورد دقت قرار گیرد؛ اولین آن رقابت است. دومین آن امنیت انتخابات است که متولی آن کاملا مشخص است کدام سازمان ها هستند. اما موضوع سوم که از قضا موضوع این جلسه نیز است موضوع سلامت انتخابات است و برای نظام انقلابی و اسلامی ما بسیار حائز اهمیت است.

ملانوری گفت: سلامت انتخابات را گروه های مختلفی رقم می زنند، اولین آن همکاران ما در استانداری و فرماندری هستند دومین گروه نیز هیات‌های اجرایی؛ نظارت و بازرسی هستند و گروه سوم، اعضای حاضر در این جلسه یعنی اعضای شعب، نیروهای امنیتی و انتظامی و تمام کسانی که روز اخذ رای در پای صندوق حاضر می شوند است.

وی تصریح کرد: در این موضوع اصل بی طرفی و رعایت مرّ قانون اولویت ماست ولو اینکه همه ما گرایش های سیاسی مختلفی از جمله اصولگرایی، اصلاحطلبی و اعتدالی داشته باشیم زیرا که رای مردم چون حق الناسی بین ما به امانت است و همین رعایت و اجرای بند بند قانون  است که کمک میکند حق الناس را به سر منزل مقصود برسانیم.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه موضوع چهارم میزان مشارکت است ، تاکید کرد: رهبری هم تاکید داشته اند همه در مقابل جنگ روانی دشمن هشیار باشیم تاکید داشته اند.آثار و خسارات جنگ روانی مثل جنگ نظامی نیست که خون از بدنمان جاری شود بلکه در جنگ روانی خسارت هایش در قالب فشلی، بی امگیزگی و .. خود هویدا می شود.

ملانوری با تاکید براینکه مشارکت اصل اساس و مظهر اقتدار کشور است و پشتیبانی مردم از نظام با مشارکت بالا است که محقق می شود، عنوان کرد: صدمه به کشتی انقلاب ثمره اش منفعت دشمن می شود نه نظام. در مراسم تششیع پیکر پاک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حضور معنا دار مردم را دیدیم که مردم از کسی تکریم کردند که به دنبال آرامش و امنیت برای همه کشورها و ملت ها بود و انشالله با درایت و ذکاوت همه شما بزرگواران انتخاباتی برگزار خواهد شد که هم در امنیت و هم در نشاط در طول تاریخ پس از انقلاب زبان‌زد شود و نیز خاری در چشم دشمنان انقلاب.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با آموزش هایی که می‌بیند انتخابات با سلامت و دقت برگزار شود تا موجب خوشنودی مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و سایر ملت های ایران بشود.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *