جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

مرکل پس از پایان فعالیت سیاسی به دانشگاه می رود .

مرکل پس از پایان فعالیت سیاسی به دانشگاه می رود .

* همه دانشگاه هایی که به من دکترا داده اند پس از این بیشتر در مورد من خواهند شنید، زمانی که دیگر صدراعظم نباشم.

تهران – ایرنا – صدر اعظم آلمان در مراسم دریافت هفدهمین دکترای افتخاری خود اعلام کرد پس از پایان فعالیت سیاسی خود قصد دارد به محیط دانشگاه برود.

نشریه دی ولت آلمان گزارش داد: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هفدهمین دکترای افتخاری خود را از دانشگاه لایپزیگ دریافت کرد.
وی در سخنرانی خود در این دانشگاه به طور تلویحی اعلام کرد که پس از پایان دوره صدارتش قصد دارد از سیاست خداحافظی کرده و به جامعه علمی آلمان بپیوندد.
مرکل که تاکنون از چندین دانشگاه در داخل و خارج از آلمان از جمله چین و آمریکا دکترای افتخاری دریافت کرده با لحنی طنز آلود گفت: همه دانشگاه هایی که به من دکترا داده اند پس از این بیشتر در مورد من خواهند شنید، زمانی که دیگر صدراعظم نباشم.
سیاستمدار ۶۵ ساله آلمانی که دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته فیزیک است؛ افزود: من بازخواهم گشت و این بار مانند امروز نه برای مدت کوتاه، که برای مدتی طولانی خواهم ماند.
در این مراسم که با حضور «کریستین لاگارد» رئیس جدید بانک مرکزی اروپا برگزار شد، وی در سخنانی گفت که زمانی که خودش در فرانسه وزیر شده بود، مرکل در آلمان صدراعظم شده و در بسیاری از موارد الهام بخش او در پیشرفت هایش بوده است.
موضوع کنار رفتن مرکل از سیاست در حالی از زبان خود وی مطرح می شود که مقامات اروپایی به بهره گیری از تجربیات وی در سمت های اجرایی اتحادیه اروپا امیدوارند.
در همین رابطه رئیس کمیسیون اروپا ضمن تمجید از توانایی های صدراعظم آلمان گفته است که وی پس از پایان دوره صدارت می تواند نقشی کلیدی در رهبری این اتحادیه ایفا کند.
با این حال مرکل اعلام کرده است که پس از انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ آلمان از ریاست حزب حاکم کناره گیری می کند و علاقه ای به احراز سمت دیگری ندارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *