پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

ملی‌پوش دوومیدانی: با المپیک یک ثانیه فاصله دارم

ملی‌پوش دوومیدانی: با المپیک یک ثانیه فاصله دارم
*«مهدی پیرجهان» ‌ که به تازگی وارد  بیستمین سال زندگی خود شده است طی ۱۰ ماه هفت مرتبه رکود ملی کشور در ماده ۴۰۰ صد متر با مانع  را جا به جا کرد و حال قصد دارد با درخشش بیشتر در این ماده،  صاحب عنوان و کرسی شود.

تهران- ایرنا- دارنده مدال برنز دو چهارصد متر با مانع قهرمانی سال ۲۰۱۸ جوانان آسیا در ژاپن گفت: با کسب سهیمه ورودی بازی‌های المپیک توکیو تنها یک ثانیه فاصله دارم و در نخستین مسابقه بین‌المللی از این زمان نیز عبور خواهم کرد.

«مهدی پیرجهان» ‌ که به تازگی وارد  بیستمین سال زندگی خود شده است طی ۱۰ ماه هفت مرتبه رکود ملی کشور در ماده ۴۰۰ صد متر با مانع  را جا به جا کرد و حال قصد دارد با درخشش بیشتر در این ماده،  صاحب عنوان و کرسی شود.

او در حالی‌که هیچ ورزشکار ایرانی تا به حال موفق به شرکت در مسابقات جهانی دو چهارصد متر با مانع نشده است در پیکارهای جهانی رده سنی و ملی این ماده شرکت و با کسب مدال برنز مسابقه‌های قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان تاریخ‌ساز شد.

کارشناسان دو و میدانی به دلیل پشتکار ستودنی‌اش آینده او را در این ورزش درخشان توصیف کرده و معتقدند که او می‌تواند قدم در راهی قدم بگذارد که پیش از این بزرگان دو و میدانی کشور در آن راه  قدم برداشته‌اند.

پیرجهان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین رکورد و فاصله آن با  کسب سهمیه ورودی المپیک، افزود: آخرین رکورد من ۴۹ ثانیه و ۳۳ صدم  ثانیه است و این درحالی است که  رکورد ورودی المپیک ۴۸ ثانیه و ۹۰ صدم ثانیه است و تنها یک ثانیه با آن فاصله دارم.

پیرجهان با بیان اینکه هم اکنون در تبریز تمرینات آماده‌سازی خود را برای شرکت در مسابقات پیش رو زیر نظر «ایوب دادروان» ‌ دنبال می‌کند، اظهار داشت: خوشبختانه مربی از تمریناتم راضی است و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.  البته با توجه به اینکه در فصل پاییز به سر می‌بریم و هوا  رفته رفته سردتر می‌شود، تبریز دیگر محل مناسبی برای ادامه تمرینات من نیست و باید به دنبال محل دیگری باشم تا تمریناتم بدون وقفه ادامه پیدا کند و خود را به موقع برای رقابت‌های  کسب سهیمه ورودی المپیک آماده کنم.

او که انگیزه بالایی دارد بدون کوچکترین تردیدی درباره موفقیت صحبت می‌کند و پا را فراتر از این می‌گذارد و مدعی است در صورت حمایت می‌تواند در فینال المپیک نیز حاضر شود.

پرامتیازآورترین ورزشکار لیگ دو و میدانی کشور در سال ۹۸  که فاصله  چندانی با تاریخ‌سازی چند باره در ورزش ایران ندارد در این باره، افزود: در حال حاضر دیگر ورود به المپیک برایم یک آرزو نیست چرا که فاصله بسیار کمی با آن دارم و می‌خواهم خود را برای بازی‌ها آماده کنم.

پیرجهان که در آخرین رده‌بندی دوندگان ۴۰۰ متر با مانع جهان،  رتبه  بیست و نهم  را در اختیار خود دارد، ادامه داد: براساس تصمیم فدراسیون جهانی ورزشکارانی که رتبه جهانی آنان زیر ۴۰ است می‌توانند به طور مستقیم در المپیک شرکت کنند، برهمین اساس عملا من پس از «احسان حدادی» در ماده پرتاب دیسک و «حسن تفتیان» در ماده ۱۰۰ متر به عنوان سومین ورزشکار دو و میدانی در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو به میدان خواهم رفت.

وی افزود:‌ البته این در صورتی است که جدول رده‌بندی تا زمان آغاز بازی‌های المپیک بدون تغییر باقی بماند که با توجه فاصله زمانی زیاد تا شروع این بازی‌ها و برگزاری مسابقات متعدد کسب سهمیه در سراسر جهان، اینکه جدول فوق دچار تغییر شود امری کاملا طبیعی است.  بر همین اساس،  ترجیح می‌دهم این موضوع را فعلا فراموش و با انگیزه و قدرت بیشتری تمرینات آماده‌سازی خود را پی‌گیری کنم تا هرچه سریع‌تر بتوانم ورودی بازی‌های ۲۰۲۰  را کسب کنم.

نخستین نماینده دو و میدانی ایران در مسابقه‌های دو چهارصد متر با مانع جهان می‌گوید از تصمیم فدراسیون به منظور شرکت در پیکارهای کسب ورودی سهمیه المپیک هیج اطلاعی ندارم و نمی‌دانم مرا قرار است به کدام تورنمنت اعزام کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دوست دارد خودش مسابقه بین‌المللی ورودی سهیمه المپیک را انتخاب کند،  گفت: این موضوع فعلا کمکی به من نمی‌کند، کار من تمرین کردن است و مسئولان فدراسیون باید در این ارتباط تصمیم‌گیری کنند و شرایط را برای حضور من در یکی از این مسابقات فراهم کنند البته اگر به انتخاب خودم باشد راضی‌تر هستم.  امیدوارم چنانچه در این رابطه تصمیمی گرفته شده یا قرار است بگیرند آن را با من نیز در میان بگذارند.

دارنده رکورد ملی دو چهار صد متر ایران مشکل اصلی خودش را نداشتن حمایت کننده مالی عنوان کرد و افزود: به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای دو و میدانی باید حمایت کننده مالی داشته باشم که ندارم.

وی ادامه داد: چنانچه مجبور نبودم پیش از شرکت در مسابقات جهانی دو و میدانی  ۲۰۱۹ قطر در تمامی مسابقات لیگ دو ومیدانی به میدان بروم هنگام شرکت در این رقابت‌ها بدنم خالی نمی‌کرد و در نخستین حضورم حداقل می‌توانستم به مرحله حذفی صعود کنم.

پیرجهان در این رقابت‌ها در مرحله گروهی و در حالی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت که  کارشناسان معتقدند او اگر تجربه بیشتری داشت به طور یقین از مرحله مقدماتی به سلامت عبور می‌کرد و در صورت خسته نبودن می‌توانست حتی به فینال راه پیدا کند.

این ملی‌پوش دوومیدانی درباره تغییرات در کادر مدیریتی فدارسیون نیز گفت: دوره مدیریت «مجید کیهانی» سپری شده و سرانجام باید این اتفاق می‌افتاد و از اینکه «ایرج عرب» سرپرست فدراسیون شده خوشحال و به او تبریک می گویم.

وی درباره انتظاری که از سرپرست فدراسیون دارد نیز اظهار داشت: اگر مرا به فدارسیون دعوت کنند حتما به دیدارشان می‌روم و درباره خودم و آینده ورزشی‌ام با او گفت وگو خواهم کرد.

پیرجهان ادامه داد: تنها دغدغه این روزهای من فقط جذب حمایت کننده  مالی است و امیدوارم بزودی این مشکل نیز مرتفع تا با خیالی آسوده‌تر تمریناتم را دنبال کنم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *