شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

ملی‌پوش هندبال: شرایط کسب سهمیه جهانی را داریم

ملی‌پوش هندبال: شرایط کسب سهمیه جهانی را داریم

ملی‌پوش هندبال زنان گفت: اگر در رقابت‌های قهرمانی آسیا بتوانیم عنوان پنجم را کسب کنیم، امکان کسب سهمیه جهانی را داریم.بهترین کاری که فدراسیون می‌تواند برای تیم ملی انجام دهد برگزاری اردوها و انتخاب بهتری سرمربی برای ملی‌پوشان است.

«نیوشا مرادبخش» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص تغییر تیم خود از تاسیسات دریایی تهران به سپاهان اظهار داشت: یکی از دلایل ترک این تیم کسب تجربه در خارج از تهران بود. با همه احترام به تیم‌های دیگر ترجیح دادم تا در این فصل از لیگ برتر برای سپاهان بازی کنم.

وی افزود: این تیم حرفه‌ای است و بازیکنان با تجربه و مربی با دانش بالایی دارد. امیدوارم امسال هم بهترین نتیجه را کسب کنیم. در دور اول لیگ برتر سپاهان خیلی آسیب دید زیرا هفت نفر از بازیکنان کرونا گرفتند که هندبالیست‌های مطرح این تیم بودند و این موضوع سبب شد تا در دقایق آخر بازی را واگذار کنیم. امیدوارم در دور دوم بتوانیم ۶ امتیاز بازی را بدست بیاوریم.

بازیکن تیم سپاهان با اشاره به اینکه امسال همه تیم‌های باشگاهی حاضر در لیگ برتر خوب هستند، گفت: در بیشتر تیم‌ها بازیکنانی از رده جوانان و امید حضور دارند که تیم‌ها را تازه نفس کرده‌اند و این یکی از نقاط قوت لیگ محسوب می‌شود. اشتادسازه مشهد هم مدافع عنوان قهرمانی است و باقی تیم‌ها هم به خوبی در لیگ ظاهر شدند.  تمام تلاشمان این است تا سپاهان به جایگاه درخور خود دست یابد.

وی ادامه داد: باید از فدراسیون تشکر کنم که حمایت خوبی را در هندبال زنان داشت و لیگ برتر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد. هزینه زندگی خیلی از بازیکنان از این رشته است.

مرادبخش در خصوص وضعیت تیم ملی هندبال زنان یادآور شد: مدت اردوی تیم ملی باید طولانی باشد تا بتوانیم جایگاه خود را در آسیا تغییر دهیم. امیدوارم با برنامه ریزی خوب و بهبود شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اردوی طولانی مدتی را داشته باشیم تا حداقل جایگاه قبلی خود را حفظ کنیم. اگر یک پله هم بالا بیاییم و پنجم شویم امکان کسب سهمیه جهانی را داریم و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی در مسابقات برون مرزی بدست بیاوریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های تیم ملی کاملا مشخص است، خاطرنشان کرد: بهترین کاری که فدراسیون می‌تواند برای تیم ملی انجام دهد برگزاری اردوها و انتخاب بهتری سرمربی برای ملی‌پوشان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *