جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

موسوی لاری: منش شهیدسلیمانی ریشه در تفکر صلح‌طلبانه ایرانی‌ها دارد

موسوی لاری: منش شهیدسلیمانی ریشه در تفکر صلح‌طلبانه ایرانی‌ها دارد

*تقابل میان صلح طلبی و خشونت گرایی از دیرباز وجود داشته است و در می یابیم ایرانی ها در عین حال که در معرض جنگ ها و هجوم های مختلف قرار گرفتند اما صلح طلب بودند و با خشونت طلبی فاصله داشتند.

شیراز – ایرنا – عضو مجمع روحانیون مبارز گفت:شهید سلیمانی کسی بود که بدون چشمداشت با داعش جنگید؛منش و تفکری که این شهید را به صحنه کشید ریشه در تفکر صلح‌طلبانه ایرانی‌ها دارد که منطقه ما باید عاری از خشونت باشد.

حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری در مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در شهرستان مُهر فارس افزود:‌ تقابل میان صلح طلبی و خشونت گرایی از دیرباز وجود داشته است و در می یابیم ایرانی ها در عین حال که در معرض جنگ ها و هجوم های مختلف قرار گرفتند اما صلح طلب بودند و با خشونت طلبی فاصله داشتند.

وی اضافه  کرد: هزاران نفر مردم بی گناه در منطقه از بین رفتند و خاورمیانه محل تاخت و تاز خشونت طلبان شد و جریان داعش دست به کشتارهای زیادی زد و می توان گفت طالبان و القاعده و همه آنها ریشه در برنامه ریزی غربی‌ها و آمریکای جنایتکار دارد.
موسوی لاری با اشاره به تشییع باشکوه سردار رشید جبهه مقاومت در مناطق مختلف از داخل و خارج کشور، اظهار کرد: اگر قاسم سلیمانی همان بود که آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌گفتند چرا مردم با حضور گسترده در تشییع و تجلیل از قاسم سلیمانی در اهواز و عراق و نقاط مختلف کشور از او تجلیل کردند؟ از این رو باید پذیرفت که حقیقت پنهان نمی ماند.
موسوی لاری گفت: همه ملت‌ها به قهرمانان خودشان لقبی می‌دهند و آنچه که به ذهنم آمد؛ لقب قاسم فرزند ایران و اسلام شایسته اوست.
عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان دلیل محبوبیت قاسم سلیمانی و اینکه او یک چهره بین المللی است، افزود: اخلاص سلیمانی دلیل محبوبیت او بود و دوم اینکه او در هیچ دسته بندی و گروه و جریانی قرار نگرفت و تمام اقشار و شخصیت ها با هر سلیقه ای نسبت به خبر شهادت غم انگیز ایشان، واکنش نشان دادند.
موسوی لاری گفت: قاسم سلیمانی بازوی مقام معظم رهبری بود و هم دلسوز ملت، هم در تبعیت از رهبری و هم در دفاع از ملت تلاش کرد و خدا انشاالله او را با اولیای الهی محشور کند و سر سفره حضرت ابا عبدالله حسین مهمان کند و در کنار علمدار کربلا و او را در جمع یاران سیدالشهدا قرار دهد. به یاری خدا با تبعیت از فکر و اندیشه سلیمانی،  انتقام  خون این شهیدان را خواهیم گرفت و آنان از این جنایت پشیمان خواهند شد.

شهرستان مُهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

آیین گرامیداشت شهید سلیمانی در این شهرستان یکشنبه ۱۵ دی ۹۸ برگزار شد.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *