جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

مکزیک به دنبال دادخواست در زمینه اقدام تروریستی علیه اتباع خود در آمریکا

مکزیک به دنبال دادخواست در زمینه اقدام تروریستی علیه اتباع خود در آمریکا
وزارت خارجه مکزیک اعلام کرد که در حال بررسی ارائه شکایت قانونی در ارتباط با اقدام تروریستی علیه اتباع خود در خاک آمریکا است.

وزارت خارجه مکزیک در واکنش به حمله مرگبار علیه اقلیت لاتین تبارها در تیراندازیهای اخیر آمریکا اعلام کرد که  در حال بررسی ارائه دادخواست قانونی در زمینه «اقدام تروریستی» علیه اتباع مکزیکی در ایالات متحده است.

«خسوس سئاده» معاون وزیر خارجه مکزیک تیراندازی اخیر در ال پاسو در تگزاس و اوهایو که منجر به کشته شدن حداقل ۲۹ نفر از جمله ۶ تبعه مکزیک شده است را نوعی بیگانه هراسی وحشیانه خواند و گفت: جهان مدرن نمی‌تواند اجازه دهد چنین وحشیگری رخ دهد. این نمی‌تواند در خلا اتفاق بیافتد.

وزارت خارجه مکزیک تاکید کرده است که اگر نیاز باشد خواهان استرداد عوامل حادثه تیراندازی ال پاسو از آمریکا به مکزیک خواهد شد.

دولت مکزیک از دولت آمریکا خواسته است که رویکرد شفافی دربرابر این اقدام جنایتکارانه اتخاذ کند.

تیراندازی بامداد شنبه در ال پاسو در تگزاس در نزدیکی کمپ پناهجویان در مرز مکزیک رخ داده است. شواهد نشان میدهد که لاتین تبارهای پناهجو هدف مهاجم بوده است.

شبکه سی ان ان روز یک شنبه گزارش داد، به دنبال تیراندازی مرگبار  در تگزاس، برخی از مجروحان این حادثه که لاتین تبار و پناهجو هستند از ترس بازداشت شدن توسط نیروهای امنیتی آمریکایی از مراجعه به بیمارستانها برای درمان، خودداری کرده‌اند.

«ژولیت کاییم» معاون پیشین وزیر کشور آمریکا در این زمینه گفت: «این نگرانی بزرگی است. خانواده‌هایی هستند که از ترس پلیس برای پیگیری حال اعضای خانواده خود که بعد از تیراندازی در بیمارستان بستری شده‌اند، در بیمارستان حاضر نشده‌اند. افرادی مجروحی هم وجود دارند که به دلیل شرایط مهاجرتی خود برای درمان به بیمارستان مراجعه نکرده‌اند».

یک خبرنگار آمریکایی آمریکایی در واکنش به این خبر گفته بود که «آمریکا در شرایط وخیمی به سر می‌برد».

برخی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رویکرد نژادپرستانه ترامپ و حمایتهای وی از ملی گرایی سفیدپوست را عامل تیراندازی‌های اخیر و حمله به اقلیت لاتین تبارها می‌دانند.

خبرگزاری رویترز در این زمینه نوشت: مشخصه بارز سه سال ریاست جمهور ترامپ مخالفت او با مهاجرتهای غیرقانونی به ویژه از مرز مکزیک بوده است. ترامپ بارها از سیل مهاجران از مرز مکزیک به عنوان حمله به مرزهای آمریکا یاد کرده است.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *