جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

میرسلیم: اصلاح‌طلبان درپی تشتت میان اصولگرایان هستند

میرسلیم: اصلاح‌طلبان درپی تشتت میان اصولگرایان هستند

*ایران صحنه مذاکره از موضع عزت را رها نخواهد کرد و ابداً مجاز به دریوزگی برابر آمریکا یا اروپایی‌ها نیستیم. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خیانت کردند و با خائن نمی‌توان رفاقت کرد مگر اینکه خود را اصلاح کنند.

تهران- ایرنا- رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: جناح رقیب امید به جلب اعتماد مردم ندارد و امیدوار است اصولگرایان آن چنان دچار تشتت شوند که بتوانند از کنار آن، ۲۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهند و حدس می‌زنم سر این موضوع به تفاهم برسند.

«سید مصطفی میرسلیم»  روز شنبه در نشست خبری افزود: مشکلات و مسائلی در کشور وجود دارد اما این به معنای وجود بن بست نیست. راه برون رفت را می دانیم و امیدواریم با کمک مردم چاره‌گشای این مسائل و مشکلات اقتصادی باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: اعتقاد ندارم در شرایط بحران قرار داریم. زمانی هم که بحران بود با اعتماد مردم به کارگزاران مشکلات رفع می‌شد.

میرسلیم ادامه داد: سرمایه اعتماد کاهش یافته و این به دلیل کمبود صداقت مسئولان است. اعتقاد داریم باید به فکر گره گشایی مشکل اقتصادی بود و کشور با رکود، تورم، سقوط پول ملی و گرانی مواجه است اما اگر بخواهیم از پس اینها بر بیاییم ضرورت دارد اعتماد میان مردم و مسئولان و به ویژه اعتماد بین مردم و نمایندگانشان وجود داشته باشد و این در درجه نخست در گرو این است که مردم صداقت، فداکاری را در نمایندگان خود ببینند.

نمایندگان نباید کارچاق کن باشند

میرسلیم درباره اجرا نشدن برخی قوانین تصویب شده گفت: مردم باید نمایندگان شایسته انتخاب کنند و مجلس برای این است که افراد کاردان روی کار بیایند نه اینکه مشغول کارچاق کنی شوند. قانون خوب ضروری است اما شرط کافی نیست و شرط کافی آن اجرای قانون است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، دلیل نشت مالیاتی را به دلیل واسطه گری و دلالی برخی افزاد زالوصفت دانست و گفت: نمایندگان باید باور داشته باشند که با کمک مردم می توانند مشکلات را حل کنند درغیراینصورت از پس مسائل برنخواهند آمد و همیشه در حالت افسردگی خواهند بود.

وی درباره تشتت میان اصولگرایان برای بستن لیست مشترک، گفت: ائتلاف با این دید شکل گرفت که چاره‌جوی مسائل در آینده باشد. ائتلاف‌ها توانستند بیش از ۴۰ حزب و گروه‌های اجتماعی پایبند به اصول انقلاب را گرد هم آوردند و بر مبنای اعتقاد به موفقیت و برطرف کردن مشکلات در آینده عمل کنند.

میرسلیم ادامه داد: با زحمت‌های بسیار شورای ائتلاف توانست هماهنگی نسبی شکل داده و فهرستی تنظیم کند.

ایجاد یاس در مردم، خیانت است

میرسلیم خاطرنشان کرد: می‌شد فهرست بهتری با همگرایی بیشتر شکل داد و نمی توان گفت این فهرست به طور مطلق خوب است؛ اما فکر می کنم بهترین استقبال را از طرف مردم داشته باشد.

این فعال اظهار کرد: وقتی ما احساس ضعف کردیم نباید دیگران را در دید مردم بد جلوه دهیم باید صادقانه عمل کرد و با لجن‌پراکنی نمی توان به محبوبیت دست یافت و کشور ما براساس امید شکل گرفته و ایجاد یاس یعنی مردم را به سمت وابستگی بردن و این یک خیانت است.

فهرست ائتلاف اصولگرایان کامل شده است
میرسلیم در پاسخ به ایرنا درباره کامل شدن فهرست ائتلاف اصول گرایان، گفت: این فهرست تقریباً تکمیل شده است اما یک نکته مبهم در معرفی نامزد در اسلامشهر بود که آن هم به زودی قطعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم با فهرست مشکل نخواهند داشت، ادامه داد: این افراد برای مردم مجهول نیستند و مهم این است که به کل فهرست رای داده شود. اگر به فهرست رای داده نشود یعنی اینکه راه را برای رقیب باز می کنند؛ البته این حق مردم است که بگویند کسی را که می‌شناسم و قبول دارم رای می‌دهم اما اگر قانون انتخابات که جزو قوانین مادر است به خوبی تصویب می‌شد مشکلی در این زمینه نداشتیم.

میرسلیم بیان اینکه نماینده‌ای که با ۲۰ درصد آرا انتخاب می‌شود این موضوع نمایندگی نیست و نوعی “مضحکه سالاری” است اضافه کرد: این نماینده اعتباری ندارد و نمایندگانی که اینگونه قانون را “فشل” کردند نمی‌دانستند در حق خود چه ظلمی کردند.

اصلاح‌طلبان درپی تشتت در اصولگرایی هستند

رئیس شورای حزب مرکزی موتلفه اسلامی درباره نظر خود راجع به فهرست جناح رقیب، اظهار کرد: آنها امید به جلب اعتماد مردم ندارند و امیدوارند که اصولگرایان آن چنان دچار تشتت شوند که بتوانند از کنار آن، ۲۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهند و حدس می‌زنم سر این موضوع به تفاهم برسند.

وی افزود: گرایش مردم قطعاً به آنها بیشتر از این نخواهد بود و این گرایش به سمتی است که می‌خواهند مشکلات را رفع کنند و آنان را نجات دهند.

این فعال اصولگرا درباره برجام گفت: از حیث بین المللی دولت ما وقت بسیار زیادی برای دستیابی به برجام صرف کرد و به آن دست یافت. مذاکرات متعددی انجام شده است و این مذاکرات امیدی را بدین صورت در دل دولت ایجاد کرده بود که بر مبنای برجام بتواند راه‌هایی را که بیشتر متوجه غرب بود به اجرا بگذارد. یعنی این دولتی است که فکر می‌کند مناسبات خوب با آمریکا و اروپایی‌ها نجات بخش خواهد بود؛ البته ما مخالف مناسبات خوب با کشورهای جهان نیستیم اما این را هم قبول نداریم از سوراخی که چند بار گزیده شده‌ایم باز هم گزیده شویم.

وی با بیان اینکه اعتمادی به آمریکا نداریم، ادامه داد: چه از قبل انقلاب در دوران مصدق و چه بعد از انقلاب در سفارتخانه خود، امریکا اثبات کرد هدفش محترم شمردن حیثیت ایرانی ها نیست بلکه به دنبال زانو زدن ملت ایران است و هیچگاه دست از این خباثت بر نداشت. به اروپایی ها که در مقابل آمریکا زبون هستند هم نمی توانیم اعتماد کنیم آنها حتی استقلالی که ایران درقبال آمریکا دارد را ندارند و خود شنیده‌ام که می گفتند اگرچه حق با شماست اما توقع نداشته باشید شما را به آمریکا ترجیح دهیم چون شما می‌توانید برابر آمریکا قدعلم کنید و بایستید اما ما نمی‌توانیم.

میرسلیم با تاکید بر اینکه مذاکره از موضع ضعف را نمی‌پذیریم، گفت: ایران صحنه مذاکره از موضع عزت را رها نخواهد کرد و ابداً مجاز به دریوزگی برابر آمریکا یا اروپایی‌ها نیستیم. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خیانت کردند و با خائن نمی‌توان رفاقت کرد مگر اینکه خود را اصلاح کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *