چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

نامزد چپگرایان پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین است

نامزد چپگرایان پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین است
*در سال‌ های اخیر دولت‌ های محافظه‌کار در آرژانتین، برزیل، کلمبیا و شیلی به قدرت رسیده‌اند و پیروزی نامزد چپگرایان در آرژانتین یک چرخش سیاسی قابل توجه در آمریکای لاتین به شمار می‌آید.

تهران – ایرنا – مقام‌های آرژانتینی در پی شمارش ۶۵ درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند: «آلبرتو فرناندز» نامزد چپگرا با کسب ۴۷.۲۱ درصد آرا پیشتاز است.

به گزارش آسوشیتدپرس، «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهوری محافظه‌کار آرژانتین که به امید پیروزی دوباره در انتخابات روز یکشنبه شرکت کرده بود، ۴۱.۴۲ درصد آرا را از آن خود کرده است.
ماکری در انتخابات سال ۲۰۱۵ پیروز شد و جانشین «کریستینا فرناندز» رئیس جمهوری وقت آرژانتین شد. فرناندز امیدوار است با قطعی شدن پیروزی آلبرتو فرناندز به عنوان معاون وی به قدرت بازگردد.
در سال‌ های اخیر دولت‌ های محافظه‌کار در آرژانتین، برزیل، کلمبیا و شیلی به قدرت رسیده‌اند و پیروزی نامزد چپگرایان در آرژانتین یک چرخش سیاسی قابل توجه در آمریکای لاتین به شمار می‌آید.
صدها نفر از هواداران فرناندز پیش از اعلام نتایج رسمی انتخابات به خیابان‌ها آمده و پیروزی احتمالی وی را جشن گرفتند.
افزایش فقر، تورم و کاهش ارزش پول آرژانتین نگرانی‌ هایی را درباره بروز خشونت به هنگام برگزاری انتخابات به وجود آورده بود اما حادثه مشکل‌ سازی گزارش نشد.
حمایت از حقوق کارگران، افزایش دستمزدها، بهبود بهداشت عمومی، افزایش حقوق بازنشستگان، حمایت از مشاغل کوچک و متوسط و گسترش دانشگاه‌های عمومی از وعده‌های انتخاباتی آلبرتو فرناندز بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *