جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

نتانیاهو: ایران امنیت اسرائیل را به چالش کشیده است .

نتانیاهو: ایران امنیت اسرائیل را به چالش کشیده است .
*«اساسا نه. چیزی که امنیت اسرائیل را به چالش کشیده، اهداف ایران است. اول اینکه به‌دنبال تسلیحات اتمی هستند تا با آن اسرائیل را نابود کنند. دوم اینکه تلاش می‌کنند ارتش یا بخش‌هایی از ارتش خود را به سوریه و در کنار اسرائیل بیاورند».
*«وقتی که بتوانید تفکر نابودی اسرائیل را پاک کنید، می‌توانید مشکل صلح اسرائیل با همسایگانش را حل کنید. در بسیاری از موارد، دولت‌های عربی اطراف ما تغییر کرده‌اند».
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی ضمن بیان اینکه تهران امنیت تل‌آویو را به چالش کشیده، ادعا کرد هر کاری لازم باشد برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی انجام می‌دهند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت تهران با اقداماتش امنیت تل‌آویو را به چالش کشیده است.

نتانیاهو روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با نشریه «تایم» توضیح داد:

«برای سال‌ها، مردم عقیده داشتند که منشأ تمام درگیری‌ها در خاورمیانه، مناقشات فلسطین-اسرائیل بود. اما دیگر این عقیده وجود ندارد. اسرائیل با کشورهای عربی صلح غیررسمی و اشتراک اطلاعاتی دارد».

 

وی ضمن اشاره به نزدیک شدن رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات عربی متحده از طریق افزایش دشمنی آنها با ایران، افزود:

 

«وقتی که بتوانید تفکر نابودی اسرائیل را پاک کند، می‌توانید مشکل صلح اسرائیل با همسایگانش را حل کنید. در بسیاری از موارد، دولت‌های عربی اطراف ما تغییر کرده‌اند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و احیای تحریم‌ها علیه تهران اظهار داشت:

«من کاملا با او (ترامپ) موافق هستم و از این واقعیت که آن کار را (خروج از برجام) انجام داد قدردانی می‌کنم».

نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سیاست‌های ترامپ در قبال ایران باعث کاهش امنیت اسرائیل شده، گفت:

«اساسا نه. چیزی که امنیت اسرائیل را به چالش کشیده، اهداف ایران است. اول اینکه به‌دنبال تسلیحات اتمی هستند تا با آن اسرائیل را نابود کنند. دوم اینکه تلاش می‌کنند ارتش یا بخش‌هایی از ارتش خود را به سوریه و در کنار اسرائیل بیاورند».

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره واکنش تل‌آویو به گام‌های بعدی کاهش تعهدات برجامی تهران، ادعا کرد: «هر اقدامی که لازم باشد را برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی انجام می‌دهیم». خبرنگار تایم مجددا پرسید آیا این اقدامات شامل حمله به تاسیسات اتمی ایران نیز می‌شود. نتانیاهو مجددا گفت هر کاری لازم باشد انجام می‌دهند.

نتانیاهو پیشتر در واکنش به اقدام ایران در افزایش سطح غنی‌سازی از محدودیت ۳.۶۷ درصد تعیین شده در برجام به میزان ۴.۵ درصد، گفته بود: «مهم است که این اقدامات، نه با کاهش فشار، بلکه با افزایش فشار پاسخ داده شود. ما باید همچنان این رژیم را از منابع درآمدی، محروم نگه داریم».

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *