جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

نتایج یک نظرسنجی جدید برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا: ترامپ ۴۴ درصد؛ جو بایدن ۴۱ درصد

نتایج یک نظرسنجی جدید برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا: ترامپ ۴۴ درصد؛ جو بایدن ۴۱ درصد

نتایج نظرسنجی جدید در آمریکا، از پیشتازی رئیس‌جمهور فعلی این کشور در جمع تمام نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ حکایت دارد. این نظرسنجی را که به‌صورت مشترک دانشگاه «سافولک» و روزنامه «یو. اِس. آ. تودی» اجرا کرده‌اند.

پیمایش افکارسنجی جدید درباره اقبال عمومی به نامزد‌های دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی این کشور جلوتر از بقیه قرار دارد.

به گزارش فارس و به نوشته وبگاه «آکسیوس» این نظرسنجی را که به‌صورت مشترک دانشگاه «سافولک» و روزنامه «یو. اِس. آ. تودی» اجرا کرده‌اند، نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش تلاش‌های دموکرات‌های کنگره آمریکا برای استیضاح ترامپ، وی هم‌اکنون از رأی ۴۴ درصدی مردم این کشور برخوردار است.

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰، با ۴۱ درصد بعد از ترامپ قرار دارد. رتبه‌های بعدی نامزد‌های حزب دموکرات در این نظرسنجی به سناتور «برنی سندرز» با ۳۹ درصد، سناتور «الیزابت وارن» با ۳۷ درصد، و «پیت بوته‌جج» با ۳۳ درصد اختصاص دارد.

بر این اساس، پیمایش دانشگاه مذکور از تاریخ دهم تا چهاردهم دسامبر، با حجم نمونه ۱۰۰۰ آمریکایی و حاشیه خطای سه درصد انجام شده است.

نکته مهمی که آکسیوس درباره این نظرسنجی می‌نویسد، این است که در فاصله یک سال باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هیچکدام از نظرسنجی‌هایی که انجام می‌شوند مؤلفه قابل اعتمادی درباره اینکه چه کسی رئیس‌جمهور خواهد شد، نیست.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنها دو ماه تا آغاز رسمی رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها و شروع رأی‌گیری در دو ایالت کلیدی «آیووا» و «نیو همپشایر» باقی مانده است. روز پنجشنبه قرار است هفت نامزد پیشتاز حزب دموکرات در لس‌آنجلس در آخرین مناظره سال جاری میلادی شرکت کنند.

روز گذشته نیز دانشگاه «کوینیپیاک» نتایج نظرسنجی خود را منتشر کرد که بر اساس آن بایدن باز هم در جمع نامزد‌های دموکرات پیشتاز بود، اما ترامپ با ۴۳ درصد آراء عمومی، جلوتر از وی قرار داشت.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *