پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

نخستین پیروزی والیبال ایران با درخشش جوانان/ کانادا تسلیم شد

نخستین پیروزی والیبال ایران با درخشش جوانان/ کانادا تسلیم شد
تیم ملی والیبال ایران توانست با شکست دادن کانادا، نخستین پیروزی خود در رقابت‌های‌ جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن را جشن‌بگیرد.

از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز (جمعه) ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۸ تیم‌ ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن مقابل کانادا قرار گرفت و در حالی که ست نخست را واگذار کرده بود، سه ست بعد را با پیروزی پشت سر گذاشت و در پایان ۳ – ۱ (۱۸-۲۵، ۲۵-۲۳، ۲۷-۲۵ و ۲۵-۱۹) برنده این بازی شد تا بالاخره نخستین پیروزی خود در این رقابت‌ها را جشن بگیرد.

ایران پیش از این با نتایج مشابه ۳ – ۱ روز نخست مقابل روسیه و روز دوم در عین ناباوری مقابل مصر شکست خورد.

بر خلاف بازی‌های گذشته و با توجه به خستگی ملی‌پوشان، با تصمیم کولاکوویچ تیم ملی ایران با ترکیب کاملا جوان ‌و متشکل از جواد کریمی، مسعود غلامی، امیرحسین اسفندیار، فرهاد قائمی، علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا موذن به عنوان لیبرو بازی را آغاز کرد.

*ست اول: ۱۸ – ۲۵ کانادا

نخستین امتیاز بازی‌ را کانادا کسب کرد و بازی به صورت پایاپای ادامه یافت تا کانادا ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. در حالی که کانادا با عملکرد بهتر در سرویس، ۱۵ – ۱۱ از ایران پیش افتاد، علی‌اصغر مجرد با سرویس‌های خود توانست نتیجه را ۱۵ – ۱۴ کرده وکانادا وقت استراحت بگیرد. کانادایی‌ها در ادامه عملکرد بهتری در دفاع روی تور و دریافت‌ها داشتند تا این ست ۲۵ – ۱۸ به سود آن‌ها تمام شود.

*ست دوم: ۲۵ – ۲۳ ایران

با شروع ست دوم بازی ایران عملکرد بهتری در سرویس داشت و نهایتا ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. ایران با دفاع غلامی اختلاف را به چهار امتیاز افزایش داد اما در ادامه کانادایی‌ها اختلاف را کم کردند تا ایران ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را نیز از آن خود کند. این ست در نهایت با عملکرد خوب ایران در سرویس، ۲۵ – ۲۳ به سود شاگردان‌کولاکوویچ پایان یافت تا بازی یک بر یک مساوی شود.

*ست سوم: ۲۷ – ۲۵ ایران

در ست سوم ‌نیز ایران شروع ‌خوبی داشت ‌و با ادامه روند خوب سرویس‌های شاگردان کولاکوویچ، وقت استراحت فنی اول ۸ – ۶ به سود ایران کسب شد. وقت استراحت فنی دوم این بازی را نیز ایران با عملکرد خوب خود در حمله، ۱۶ – ۱۵ کسب کرد. در حالی دو تیم از امتیاز ۲۲  به صورت پایاپای تا امتیاز ۲۵ پیش رفتند، نهایتا ایران با آبشار اسفندیار ۲۷ – ۲۵ این ست را به سود خود پایان داد تا در مجموع دو بر یک پیش بیافتد.

*ست چهارم: ۲۵ – ۱۹ ایران

در این ست نیز دو تیم بازی پایاپایی را پشت سر گذاشتند تا اینکه کانادا ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد.  در ادامه اما این تیم ایران بود که با عملکردی خوب در سرویس دریافت‌های کانادا را دچار مشکل کرده و با دفاع خوب، ۱۶ – ۱۳ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد. برتری ایران در حمله ادامه داشت تا با افزایش اختلاف امتیاز، این ست نهایتا با نتیجه ۲۵ – ۱۹ به سود شاگردان کولاکوویچ تمام شود.

در ادامه این بازی‌ها تیم ‌ملی ایران فردا (شنبه) ۱۳ مهر ماه باید در چهارمین بازی خود از ساعت ۱۱:۳۰ مقابل تیم ملی استرالیا قرار بگیرد.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *