جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

نخست‌وزیر سابق سوئد: ترور سردار سلیمانی، ضربه آمریکا بر دیپلماسی است

نخست‌وزیر سابق سوئد: ترور سردار سلیمانی، ضربه آمریکا بر دیپلماسی است

*تلاش ها حتی در دوره دشوار ترامپ نیز ادامه یافت، اما اکنون (اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی) تلاش های دیپلماتیک را در تنگنا قرار خواهد داد.

تهران – ایرنا – “کارل بیلت” (Carl Bildt) نخست وزیر سابق سوئد روز جمعه در یک رشته توئیت، از اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی انتقاد کرد و نوشت که این اقدام ترامپ، ضربه بر پیکر دیپلماسی بود.

کارل بیلت نوشت: فراموش نکنید که اتحادیه اروپا بیش از یک دهه سرگرم تلاش بوده تا مانع تشدید تنش بین آمریکا و ایران شود.

کارل بیلت در ادامه توئیت های خود نوشت: این تلاش ها حتی در دوره دشوار ترامپ نیز ادامه یافت، اما اکنون (اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی) تلاش های دیپلماتیک را در تنگنا قرار خواهد داد.

نخست وزیر سابق سوئد افزود: “عادل عبدالمهدی” نخست وزیر موقت عراق ترور فرمانده عراقی را تعرض به   کشور، دولت و مردم عراق دانسته،  فرمانده عراقی که به همراه قاسم سلیمانی کشته (شهید) شد.

وی  دربخش دیگری ازتوئیت خود نوشت: با تبدیل کردن عراق به صحنه نبرد بین آمریکا و  ایران ، دولت شکننده عراق بیش از این تضعیف شده و فضا برای  (گرون تکفیری – تروریستی ) داعش و دیگر سازمان های تروریستی بیشتر فراهم خواهد شد.

سردار سلیمانی به همراه «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی عراق سحرگاه امروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت جنگ این کشور (پنتاگون) به شهادت رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

درهمین حال وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را اقدامی ماجراجویانه خواند که منجر به تشدید تنش ها در منطقه می شود.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه خود نوشت: ژنرال سلیمانی صادقانه برای منافع ملی ایران تلاش کرد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه، شهادت سردار سلیمانی به ملت ایران تسلیت گفته شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *