جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

هفته دوازدهم لیگ برتر| پرسپولیس بی دفاع در زادگاه امیر کبیر/ نبرد 6 امتیازی در آبادان

هفته دوازدهم لیگ برتر| پرسپولیس بی دفاع در زادگاه امیر کبیر/ نبرد 6 امتیازی در آبادان

سه دیدار پایانی هفته دوازدهم لیگ برتر روز دوشنبه برگزار می شود. پرسپولیس در اراک به میدان می رود، ماشین سازی میزبان فولاد است و سپاهان هم در برزیل ایران بازی دارد.

به گزارش فارس، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال روز دوشنبه با انجام سه مسابقه به پایان می رسد. در این روز تیم های مدعی به میدان می روند.

نگاهی به این بازی ها می اندازیم؛

نفت آبادان – سپاهان اصفهان؛ نبرد 6 امتیازی در برزیل ایران

نفت آبادان را می توان شگفتی لیگ برتر بیستم نامید تیمی که روی پله دوم ایستاده و سایه به سایه استقلال صدرنشین حرکت می کند.  تیمی با بازیکنان جوان و مستعد که توانسته فوتبال ناب ایرانی را به تصویر بکشد. البته برخی رسانه ها می گویند نفت با مشکلات مالی فراوانی روبه روست و حتی در هفته های گذشته پول بلیت هواپیما هم نداشته است! با این حال طلایی پوشان برزیل ایران( لقب شهر آبادان) دوشنبه می خواهند با شکست سپاهان همچنان جز مدعیان قهرمانی این فصل باشند. سپاهان اما تیمی پر امکانات و پرمهره است که تقریبا اکثر بازیکنانش صراحتا از قهرمانی تیم شان سخن می گویند.

از امید نور افکن تا محمدرضا خلعبری همه معتقدند تیم شان یکی از شانس های  اصلی قهرمانی این فصل است. نبرد سپاهان و نفت 6 امتیازی است. نفت اگر برنده شود حتی شانس دارد دوباره به صدر جدول برگردد به شرطی که استقلال مقابل سایپا پیروز نشود اما سپاهان در صورت پیروزی یک پله صعود می کند و جانشین نفت در رده دوم خواهد شد.

فلاح زاده و خالقی فر دو مصدوم تیم نفت احتمالا به بازی با سپاهان خواهند رسید اما مهره کلیدی و تاثیرگذار نفتی ها طالب ریکانی است که هواداران تیم به او لقب «آرپی چی زن » داده اند. او با 6 گل زده بهترین گلزن تیمش است اما در سپاهان سجاد شهباززاده 9 گله زده صدرنشین جدول گلزنان است و محمدرضا حسینی هم 4 گل برای سپاهانی ها زده است.

سپاهان 6 هفته است و نفت آبادان 4 هفته باختی نداشته است تقابل این دو تیم سختکوش و شکست ناپذیر می تواند جذاب ترین مسابقه هفته شود.

ماشین سازی تبریز- فولاد خوزستان؛ اولین برد قعرنشین یا جبران مافات شاگردان نکو؟

ماشین سازی برای بقا در لیگ برتر تلاش می کند. تیم قعرنشین هنوز بردی در لیگ برتر نداشته و با 6 گل زده ضعیف ترین خط حمله و با 17 گل خورده بدترین خط دفاع لیگ را دارد. با این حال خیلی از کارشناسان معتقدند که ماشین سازی بدشانس هم هست که نتیجه نمی گیرد. اکنون حسین خطیبی مدیر فنی تیم شده و سعید اخباری هم به عنوان سرمربی دائم تیم انتخاب شده است. ماشین سازی به دنبال اولین برد فصل مقابل تیم  پرمهره فولاد خوزستان است.

فولاد خوزستان  در رده نهم جدول لیگ برتر قرار دارد.  قرمزپوشان اهوازی در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد و فروردین ماه در پلی آف باید به مصاف العین امارات برود. با این حال فولاد بعد از باخت هفته پیش به پرسپولیس از زمین و زمان ایراد گرفت! سرمربی تیم به گزارشگر مسابقه گیر داد و مدیرعامل باشگاه سعید آذری از رئیس کمیته داوران! آن هم در حالیکه فولاد خوزستان با یک پنالتی بادآورده مقابل پرسپولیس دقایقی بازی را به تساوی کشانده بود!

سعید آذری در پایان مسابقه از نکونام حمایت کرد اما فولاد برای رسیدن به جایگاه واقعی اش در فوتبال ایران باید بدون بهانه به دنبال برد در میدان مسابقه باشد. اینکه مهدی هاشمی نسب بعد از باخت، پرسپولیس را تیم خاص بنامد خیلی مورد پسند هواداران فولادنیست آنها از تیم پر از مکانات خود نتایج مطلوب تری می خواهند. شاید بازی با تیم قعرنشین بهترین فرصت برای جبران مافات باشد شاید هم شاهد خلق یک شگفتی در تبریز باشیم که در آنصورت شرایط برای نکونام و تیمش سخت تر خواهد شد.

آلومینیوم اراک – پرسپولیس؛ سرخپوشان بی دفاع در زادگاه امیر کبیر

پرسپولیس بعد از چهار مساوی متوالی مقابل فولاد خوزستان پیروز شد تا دوباره در قواره یک مدعی حاضر شود. سرخپوشان تهرانی اگر بتوانند آلومینیوم اراک را شکست بدهد ممکن است تا رده چهارم جدول صعود کند البته با دو مسابقه کمتر.

پرسپولیس با 5 گل خورده مستحکم ترین خط دفاع لیگ برتر را دارد اما در بازی روز دوشنبه این تیم دو مدافع اصلی خود را در اختیار ندارد. سیدجلال حسینی و حسین کنعانی زادگان بخاطر مصدومیت مقابل آلومینیوم غایب خواهند بود. هرچند کنعانی زادگان محروم هم هست! به این ترتیب پرسپولیس بدون دفاع باید در زادگاه امیرکبیر به مصاف آلومینیوم اراک بود. حامد پاکدل با 5 گل زده زهردارترین بازیکن آلومینیوم است و در غیاب مدافعان اصلی شانس گلزنی اش به پرسپولیس هم زیادتر شده است.

آلومینیوم اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند و اکنون  با 12 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد. رسول خطیبی تیم هایش سختکوش و جنگنده هستند بنابراین پرسپولیس کار سختی در اراک خواهد داشت. عذرخواهی زاهدی فر داور مسابقه با فولاد هم باعث اعتراض تیم آلومینیوم اراک هم شد.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته دوازدهم؛

*دوشنبه ۶ بهمن ۹۹

ماشین سازی تبریز- فولاد خوزستان      

مهدی سید علی – هادی طوسی – پوریا زحمتی – جعفر مهاجر

کمک داور اضافی ۱و۲ : مجید محمدی – امید جمشیدی

ناظر: علی نقی مصطفی نژاد

آلومینیوم اراک – پرسپولیس      

سید وحید کاظمی – محمد عطایی – علی احمدی – عباس پور حیدری

کمک داور اضافی ۱و۲ : حمید حاج ملک – امیر سامان سلطانی

ناظر: حسین نجاتی

صنعت نفت آبادان – سپاهان       

سید رضا مهدوی – امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی – حسین مرادی

کمک داور اضافی ۱و۲ : علی ابراهیمی – یعقوب آشوری

ناظر: حیدر شکور

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *