جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

هیئت رئیسه فدراسیون یعنی کشک!

هیئت رئیسه فدراسیون یعنی کشک!
هیئت رئیسه تصمیمات کلان را برای فدراسیون فوتبال می‌گیرد و طبیعتاً قدرت آن‌ها می‌تواند نقش کلیدی در پیشرفت یا ممانعت از اشتباهات کلیدی داشته باشد ولی در سال‌های گذشته همواره اعضای این هیئت ترجیح داده‌اند نقشی خنثی داشته باشند.

 به گزارش خبرورزشی، یک زمانی علی پروین درباره پست مدیر فنی جمله جالبی گفت: «مدیر فنی یعنی کشک!» امروز با اتفاقی که در فدراسیون فوتبال افتاده می‌توان هیئت رئیسه را هم «کشک» خواند. این را ما نمی‌گوییم، بلکه برداشت‌مان از حرف‌های یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون بعد از انتخاب اسکوچیچ است. او در این باره به خبرورزشی می‌گوید: «بحث اسکوچیچ قبلاً هم بود ولی به ما زنگ زدند، گفتند ایشان انتخاب شده. ما هم موافقت کردیم و گفتیم باشه.»

این یعنی تمام جلساتی که هیئت رئیسه برای انتخاب مربی تشکیل داد، هیچ بود، چون باید انتخاب خود را می‌کردند و بعد تازه آن‌ها را در جریان می‌گذاشتند. به هر حال وقتی هیئت رئیسه ضعیف باشد و مدیران قوی در آن حضور نداشته باشند، آخر قصه همین می‌شود. همواره رؤسای فدراسیون ترجیح می‌دهند همراهان‌شان برای هیئت رئیسه رأی بیاورند نه آن‌ها که مخالف هستند و یا اینکه اگر مخالفش هم هستند بعد از رأی آوردن موافقش باشند و دیگر انتقاد نکنند. در واقع هیئت رئیسه در این سال‌ها بیشتر همراه رئیس بوده و تصمیمات اشتباهش تا مقابل او. در هیئت رئیسه این دوره هم مشخص بود قدرت تمام و کمال دست تاج است و آن‌ها بیشتر تماشاگر هستند. مثلاً در ماجرای ویلموتس هیچ‌یک از اعضا مقابل تاج و ساکت نایستادند. در واقع اصلاً «تو بازی» نبودند که بخواهند کاری کنند. این بار هم انتخاب جای دیگر صورت گرفت و فقط به آن‌ها تلفنی اطلاع دادند. البته اگر تلفنی هم اطلاع نمی‌دادند بعید بود آن‌ها ناراحت شوند یا واکنشی نشان دهند!

هیئت رئیسه تصمیمات کلان را برای فدراسیون فوتبال می‌گیرد و طبیعتاً قدرت آن‌ها می‌تواند نقش کلیدی در پیشرفت یا ممانعت از اشتباهات کلیدی داشته باشد ولی در سال‌های گذشته همواره اعضای این هیئت ترجیح داده‌اند نقشی خنثی داشته باشند. بعید است در انتخابات پیش‌رو هم افرادی با علم و دانش شانسی برای حضور در هیئت رئیسه داشته باشند…

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *