جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

وزیر اطلاع رسانی سعودی: مخالف جنگ در منطقه هستیم

وزیر اطلاع رسانی سعودی: مخالف جنگ در منطقه هستیم
*ریاض مخالف جنگ در منطقه و خواهان برقراری صلح است.

*رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه از سفر «ترکی عبدالله الشبانه» وزیر اطلاع رسانی سعودی به اسلام آباد و دیدار با گروهی از روزنامه نگاران و کارشناسان رسانه ای پاکستان خبر دادند.

اسلام آباد – ایرنا – وزیر اطلاع رسانی دولت سعودی که کشورش در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از چهار سال پیش جنگ ویرانگری را بر یمن تحمیل کرده است، مدعی شد: ریاض مخالف جنگ در منطقه و خواهان برقراری صلح است.

رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه از سفر «ترکی عبدالله الشبانه» وزیر اطلاع رسانی سعودی به اسلام آباد و دیدار با گروهی از روزنامه نگاران و کارشناسان رسانه ای پاکستان خبر دادند.

وزیر سعودی در این نشست به پرسش هایی درخصوص سیاست ریاض درخصوص حج، تحولات منطقه، روابط اسلام آباد-ریاض و سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به آمریکا پاسخ داد.

پایگاه خبری «اکسپرس» پاکستان نوشت: وزیر سعودی از صحبت درباره طرح تاسیس پالایشگاه نفت سعودی در پاکستان و یا مشارکت ریاض در طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین امتناع کرد.

ترکی عبدالله الشبانه مدعی شد: دولت سعودی در خصوص حج هیچ محدودیتی علیه کشوری اعمال نکرده بلکه ما راه را برای حج همواره کرده ایم.

وزیر اطلاع رسانی سعودی مدعی شد: ریاض اجازه سیاسی کردن حج را نمی دهد و ما از دیگران می خواهیم که به عنوان مهمان به خانه خدا آمده و فقط به راز و نیاز و عبادت بپردازند.
جزئیات بیشتری درخصوص اھداف سفر وزیر اطلاع رسانی سعودی به پاکستان از سوی منابع رسمی و رسانه ای این کشور منتشر نشده است اما انتظار می رود وی امروز با مقامات دولت اسلام آباد دیدار کند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز هزاران یمنی کشته شدند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی» نامید.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *