جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

پلوسی: افکار عمومی آمریکا خواهان تحقیقات برای استیضاح ترامپ است

پلوسی: افکار عمومی آمریکا خواهان تحقیقات برای استیضاح ترامپ است
*پلوسی که تا پیش از این با استیضاح ترامپ به دلیل موافق نبودن افکار عمومی مخالفت می‌کرد، گفت: در میان عموم، موج کلی عوض شده است و می‌تواند باز تغییر کند، اما در حال حاضر پس از دیدن شکایت کارمند افشاگر و گزارش بازپرس کل و رفتار دولت، مردم آمریکا به تصمیم دیگری رسیده‌اند.

تهران- ایرنا- رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که تا چندی پیش در مقابل استیضاح ترامپ مقاومت می‌کرد، گفت که اکنون افکار عمومی این کشور حامی تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری است.

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه شب (به وقت واشنگتن) گفت که پس از انتشار مکالمه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با همتای اوکراینی خود، اکنون افکار عمومی خواهان تحقیقات برای استیضاح اوست.

رئیس جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی در تاریخ ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین، به دنبال تحت فشار قراردادن رقیب سیاسی خود “جو بایدن” بوده است.

پلوسی که تا پیش از این با استیضاح ترامپ به دلیل موافق نبودن افکار عمومی مخالفت می‌کرد، گفت: در میان عموم، موج کلی عوض شده است و می‌تواند باز تغییر کند، اما در حال حاضر پس از دیدن شکایت کارمند افشاگر و گزارش بازپرس کل و رفتار دولت، مردم آمریکا به تصمیم دیگری رسیده‌اند.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه (۴ مهر) نسخه غیرمحرمانه‌ای از شکایت یک افشاگر را که به جزییات تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی پرداخته است، منتشر کرد.

این افشاگر که از مقامات سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است، ترامپ را متهم به تلاش برای اقناع همتای اوکراینی خود برای تحقیق درباره بایدن نامزد انتخابات و معاون رئیس جمهور سابق و پسرش «هانتر» کرده تا به انتخابات دوباره ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ کمک کند.

با توجه به افشای این موضوع، دموکرات ها تحقیقات استیضاح ترامپ و همچنین تلاش احتمالی دولت وی برای مبهم کردن موضوع تماس تلفنی را آغاز کرده‌اند.

پلوسی هفته گذشته پس از انتشار متن مکالمه ترامپ اعلام کرد که دمکرات‌های مجلس نمایندگان تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را رسما آغاز می‌کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *