پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

پلوسی گزارش دولت ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی را مبهم دانست

پلوسی گزارش دولت ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی را مبهم دانست

*گزارش طبقه‌بندی‌شده رییس جمهور ترامپ درباره «قانون اختیارات جنگی» بیش از آنکه به سوالات درباره زمان، روش و دلیل تصمیم برای خصومت‌ورزی علیه ایران پاسخ بدهد، سوالات بیشتری ایجاد می‌کند.

تهران- ایرنا- «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا گزارش دولت دونالد ترامپ درباره به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را مبهم دانست.

پلوسی بامداد یکشنبه در توئیتی نوشت: گزارش طبقه‌بندی‌شده رییس جمهور ترامپ درباره «قانون اختیارات جنگی» بیش از آنکه به سوالات درباره زمان، روش و دلیل تصمیم برای خصومت‌ورزی علیه ایران پاسخ بدهد، سوالات بیشتری ایجاد می‌کند.
پلوسی همچنین در بیانیه‌ای که ضمیمه این توئیت کرد، نوشت: تصمیم بسیار غیرمعمول (دولت) برای طبقه‌بندی کردن این سند به بسیاری از نگرانی‌های ما اضافه کرده و حاکی از آن است که کنگره و مردم آمریکا در مورد امنیت ملی ما در بی‌خبری نگه داشته می‌شوند.
وی افزود: اقدام نظامی تحریک‌آمیز، تنش‌زا و نامتناسب دولت ترامپ همچنان نیروهای مسلح، دیپلمات‌ها و شهروندان آمریکایی و متحدان ما را به مخاطره می‌اندازد.
پلوسی در ادامه بیانیه خود نوشت: آغاز خصومت‌ها بدون کسب «مجوز به کارگیری نیروی نظامی» علیه ایران، بدون مشورت با کنگره و بدون ارائه یک راهبرد روشن و مشروع به کنگره یا عموم مردم انجام شد.
وی همچنین اعلام کرد: من به عنوان رییس مجلس نمایندگان بار دیگر تاکید می‌کنم که دولت یک گزارش توجیهی جامع و فوری درباره اقدام نظامی مرتبط با ایران و گام‌های مورد نظر بعدی به کنگره ارائه دهد. دولت باید با کنگره برای پیشبرد یک راهبرد تنش‌زای توام با حسن نیت همکاری کند تا از خشونت بیشتر جلوگیری شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *