جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

پمپئو مایوس از واکنش اروپا به ترور سردار سلیمانی

پمپئو مایوس از واکنش اروپا به ترور سردار سلیمانی

*مایک پمپئو شب گذشته در گفت و گو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت که در ماجرای ترور سردار سلیمانی کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان به اندازه کافی از این اقدام آمریکا حمایت نکرده اند.

* انگلیسی ها، فرانسوی ها،‌ آلمانی ها همه باید متوجه این مهم باشند آنچه که ما انجام دادیم ،‌آنچه که آمریکایی ها انجام دادند، در حقیقت جان اروپایی ها را هم نجات داد.

تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه آمریکا پس از اقدام دولت این کشور در ترور سردار سلیمانی، از واکنش سرد اروپایی‌ها به این اقدام تروریستی انتقاد و در عوض، از واکنش برخی اعراب منطقه به این اقدام جنایتکارانه ابراز رضایت کرد.

مایک پمپئو شب گذشته در گفت و گو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت که در ماجرای ترور سردار سلیمانی کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان به اندازه کافی از این اقدام آمریکا حمایت نکرده اند.
پمپئو ضمن تحسین واکنش برخی متحدان آمریکا در منطقه خلیج فارس با این اقدام تروریستی، واکنش اروپایی‌ها را غیرقابل مقایسه با واکنش شرکای واشنگتن در منطقه از جمله اسرائیل، عربستان و امارات عربی متحده دانست.

پمپئو  گفت: من ساعت ها با شرکایمان در منطقه خاورمیانه مشورت کردم و به آنها اطلاع دادم که ما چه کردیم و چرا این کار را انجام دادیم. من جویای یاری آنها شدم. همه آنها عالی بودند. اما گفت وگوهای من با شرکایمان در سایر جاها(اشاره به شرکای اروپایی) اصلا خوب نبود.
وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: اروپایی ها آنطور که من دلم می خواهد، کمک کننده نبوده اند.

او مدعی شد: انگلیسی ها، فرانسوی ها،‌ آلمانی ها همه باید متوجه این مهم باشند آنچه که ما انجام دادیم ،‌آنچه که آمریکایی ها انجام دادند، در حقیقت جان اروپایی ها را هم نجات داد.

بخشی از انتقاد پمپئو به اروپایی ها را شاید بتوان به رویکرد آنها در قبال حفظ برجام و همراهی نکردن ترامپ در خروج از برجام دانست. اگرچه اروپایی ها اقدام خاصی در اجرای این توافق انجام نداده اند، اما به خواسته آمریکا برای از بین بردن این توافق بین المللی نیز تن نداده اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *